Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Hi, weer een tijdje geleden. Uiteindelijk zijn we terug dichter bij ons huidige regio aan het kijken.

Zaterdag ga ik deze bezoeken

Zien jullie enige red flags? Ik verwacht als ik hier op een bod wil gaan doen, wellicht een stukje boven de vraagprijs ga moeten gaan (onder gesloten enveloppe). Hoe pakken jullie dat aan? Thanks.
In mijn opinie zijn er gewoonweg te veel alarmbellen die bij mij afgaan als ik die woonst zie.
Die woning is niet instapklaar (allez je kunt wonen in een niet afgewerkte woning(maar dat zorgt in veel relaties voor onenigheid heb ik verstaan gekregen van mijn vrienden)). Je hebt hier nog redelijk wat werk aan om dat allemaal deftig af te werken (oa. voorgevel nog in crepie zetten, ...). Ik heb niet direct zicht op hoe goed of slecht de renovatie is gebeurd, maar toen ik de foto zag van het hogere verdiep en het feit dat het lijkt alsof men aan die vloer geen klop gedaan heeft stel ik mij vragen. De afwerking op veel plaatsen lijkt een vinylvloer te zijn. Niet dat daar iets mis mee is, bij mijn vaders woning waren de verdiepen ook vinyl. Maar ik vind een tegel toch beter :p.

Tel daarbij het feit dat je zelf zegt dat je nog moet gaan bieden onder gesloten omslag, dan heb ik de nijging van te zeggen dat ik mij dit zou laten passeren.
Maar het belangrijkste wat ik zou doen VOORDAT je biedt, is gaan kijken, nakijken wat je nog wenst af te werken en daarop een bedrag plakken. En goed te verifiëren wat er al gebeurd is van isolatiewerken en dergelijke meer zodanig dat je deftig kunt inschatten wat je daar nog kunt doen. B is namelijk niet slecht, maar een resultaat halen van B is ook geen diepgaande totaalrenovatie geweest.

Persoonlijk :
Lijkt dit mij qua uitzicht, opties en dergelijke meer al is het enorm spijtig dat de renovatie enkel esthetisch was. Maar met 40 -60k kun je natuurlijk nog wel iets aanpassen (de spouw opvullen, nieuw glas / ramen steken / Nieuw plafond op de zolder laten voorzien waar je de isolatie mee verdubbelt). Je moet zelf eens kijken of het naar ligging en dergelijke beter is. Al moet je wel eens deftig nagaan hoe ze aan die E komen want dat lijkt mij toch een enorm raar gegeven...

Indien jij wenst te renoveren, dan heeft dit potentie. En ik vind dat voordat je zegt ik koop die woning die je postte, moet je vergelijkingspunten hebben van waar die woning komt, wat die extra heeft tov dit en hoeveel u het extra zou kosten om deze woning in de richting van die andere te krijgen. En of het dan in de buurt komt natuurlijk.

Dit is dan het andere uiteinde. Dit is als je het vergelijkt met de andere woningen, mooi etc. Maar gewoon pokkeduur. Je kunt met die woningen die ik hierboven vermeld heb en gewoon extra isolatie te voorzien voor het dak, nieuwe ramen EN de muren laten inspuiten gelijkaardige resultaten krijgen als deze woning. En dan zijn er in mijn oog betere opties zoals degenen die ik hierboven al gepost heb.

En aan de andere kant heb je dan dit :
Wat als je een beetje nakijkt je voor hetzelfde geld als uw post een nieuwbouw voor hebt (met nog wel een paar meerkosten, maar die heb je ook de post die jij had gedaan). Dit is niet ideaal, dat geef ik grif toe. Er ontbreekt voor mij een bureau EN een zolder/kelder. Maar dit is wat je zult krijgen in een volledige nieuwbouw.
En dan kun je hier ook nog eens een lodderig oog op zetten :
Maar dan zou ik vooral eens nakijken hoe dat zit voor die woning met 4 slaapkamers, zodanig dat je van 1 een bureau kunt maken. En of dat dit competitief geprijsd is met die 385k (+ verhoging van uw bod voor gesloten omslag + extra budget voor het verder af te werken).

En op basis daarvan zou ik mijn keuze maken. Natuurlijk moet je de ligging ook mee in rekening brengen. Het kan soms interessant zijn om xk euro meer te geven, omdat de woning voor u ideaal gelegen ligt. Dat heb ik ook gedaan voor mijn woning. Mijn woning was 30k duurder dan een woning in de buitenperiferie, maar het voordeel van die 30k extra te geven was dat ik te voet naar het station, winkel, etc... kon, terwijl ik bij de andere ofwel de fiets moest nemen ofwel een wagen moest hebben om naar de winkel te gaan.

Pas huis gekocht van "onze overburen" . Is totaalrenovatie , maar heel veel potentieel .
Vraagprijs 179 000 . Waren met paar koppels bezig met bieden. Zijn vervolgens geëindigd op 199 000 euro en we hebben het dus :D .
Veel werk , maar schrikt niet af.
https://www.era.be/nl/te-koop/linter/huis/te-moderniseren-woning-met-3-5-slks-op-perceel-van-16a
Mooi domeint. Spijtig dat je voorgevel op het voetpad staat. Ziet er op foto's toch allemaal basically in orde uit. Gaat idd veel werk zijn om te "moderniseren". Veel breekplezier!

Pas huis gekocht van "onze overburen" . Is totaalrenovatie , maar heel veel potentieel .
Vraagprijs 179 000 . Waren met paar koppels bezig met bieden. Zijn vervolgens geëindigd op 199 000 euro en we hebben het dus :D .
Veel werk , maar schrikt niet af.
https://www.era.be/nl/te-koop/linter/huis/te-moderniseren-woning-met-3-5-slks-op-perceel-van-16a
Inderdaad veel potentieel.
Als iets van ideeën wat je er mee wilt gaan doen? Ik vermoed dat er zeker en vast een inpandige WC zal komen ;)

Het lijkt wel alsof ze eerst het huis gezet hebben dan dat lager gedeelte later hebben bij geplaatst. Kun je ook van binnen op het eerste verdiep van dat lager gedeelte of enkel van buiten?
Is er ook een zolder in die garage?

Inderdaad veel potentieel.
Als iets van ideeën wat je er mee wilt gaan doen? Ik vermoed dat er zeker en vast een inpandige WC zal komen ;)

Het lijkt wel alsof ze eerst het huis gezet hebben dan dat lager gedeelte later hebben bij geplaatst. Kun je ook van binnen op het eerste verdiep van dat lager gedeelte of enkel van buiten?
Is er ook een zolder in die garage?
Er is een inpandig wc , dacht ook dat dit niet aanwezig was :D Het is inderdaad enkel mogelijk om via buitenluik (het groene, aan de zijgevel ) op zolder te raken (boven berging). En via deze ruimte kun je dan op zolder raken boven 1e verdieping , via ladder . Wat nog wel 2 grote ruimtes zijn die nu nog niet in gebruik zijn/toegankelijk zijn langs binnen . Boven garage en schuren zit idd nog zolder , natuurlijk allemaal nog onder asbest platen .

Binnenkort schilderen. Ik zie voor een pot Levis 200 euro bij colora,150 gamma,120 zelfbouwmarkt. We gaan toch vlotjes een pot of 10 nodig hebben.

Wat is de beste plek om verfpotten binnen te harken?

Bonus punten voor feedback over magneet verf. Brol of werkt dat goed? We willen een magnetische muur maken in de keuken.

Binnenkort schilderen. Ik zie voor een pot Levis 200 euro bij colora,150 gamma,120 zelfbouwmarkt. We gaan toch vlotjes een pot of 10 nodig hebben.

Bonus punten voor feedback over magneet verf. Brol of werkt dat goed? We willen een magnetische muur maken in de keuken.
Misschien eens zeggen welke regio?
Ik heb zo een tip gekregen in mijn regio (merci @TNTim ! 😇) En daarnet nog Levis verf in mijn gekozen kleur gekocht bij een verfhandel in een industriezone: 75 euro voor 8l, 2 weken geleden Levis verf gekocht in de Brico, dezelfde als waarmee de schilder het plafond had geschilderd, rond de 80 euro voor 5 liter...🤷🏼 (Maar wou zeker dezelfde!)

Er is een inpandig wc , dacht ook dat dit niet aanwezig was :D Het is inderdaad enkel mogelijk om via buitenluik (het groene, aan de zijgevel ) op zolder te raken (boven berging). En via deze ruimte kun je dan op zolder raken boven 1e verdieping , via ladder . Wat nog wel 2 grote ruimtes zijn die nu nog niet in gebruik zijn/toegankelijk zijn langs binnen . Boven garage en schuren zit idd nog zolder , natuurlijk allemaal nog onder asbest platen .
Ga je die garage houden? Of ombouwen tot Poolhouse? 😊

Ik zou eerder een carport naast het huis zetten en die garage weg doen, beetje jammer dat die zo in het midden van het perceel staat.
En natuurlijk die ruimtes boven bruikbaar maken. Eventueel kun je dat luik nog bruikbaar houden als je het dak van die carport stevig genoeg maakt, bv met een intensief groen dak

Misschien eens zeggen welke regio?
Ik heb zo een tip gekregen in mijn regio (merci @TNTim ! 😇) En daarnet nog Levis verf in mijn gekozen kleur gekocht bij een verfhandel in een industriezone: 75 euro voor 8l, 2 weken geleden Levis verf gekocht in de Brico, dezelfde als waarmee de schilder het plafond had geschilderd, rond de 80 euro voor 5 liter...🤷🏼 (Maar wou zeker dezelfde!)
Regio klein brabant. Maar kom voor werk tussen Gent en Mechelen, dus whatever daartussen ligt is ok.

Matig tevreden van. Het werkt wel, maar een A3 blad hangt hier enkel vast met (letterlijk) 12 magneten (van die grote dieren magneten voor kinderen).
Mogelijks werkt het beter als ge meerdere lagen legt ... wij hebben er 2 gedaan.

Matig tevreden van. Het werkt wel, maar een A3 blad hangt hier enkel vast met (letterlijk) 12 magneten (van die grote dieren magneten voor kinderen).
Mogelijks werkt het beter als ge meerdere lagen legt ... wij hebben er 2 gedaan.
Hier 7 lagen. En dat werkt. A4 kan met 1 minimagneetje, dikkere kaartjes met 1 sterke magneet.

Dan ligt het daaraan, goed om te weten voor ons nieuw huis :D.
Hier een laag of 4 a 5 (tja, gewoon pot opgemaakt) en daar 2 (of mss zelfs 3) lagen gewone verf over.
Gewone magneten houden, soms ook met een licht papiertje onder, voor de rest heb ik gewoon sterke magneten gezorgd en die houden wel goed.

Wij hebben een volledige muur met magneetpleister, is een stuk beter dan magneetverf :)

Wij zijn op zoek naar een nieuwe woning, mijn netto maandloon is 2100, dat van mijn vriendin 2400. 4500 samen dus.
Wel heb ik een jaarlijkse bonus van minstens 5K die kan oplopen tot 10K en heb ik een bedrijfswagen en andere voordelen. Kan dit bij de 4500 geteld worden of niet ? Alsook maaltijdcheques.

Dat gezegd zijnde heb ik netto per jaar ongeveer een 36000 EUR, mijn vriendin ongeveer 33000 EUR.
Per maand is dat respectievelijk 3K en 2,8K.

Wat is de marge qua lening waar we in moeten gaan kijken ? Volgens KBC max 4500/2 = 2250 maar dit lijkt me wel extreem veel. Zou een 1900 EUR te doen zijn met onze lonen of is dit te veel ?

Alvast bedankt :)

Terug
Bovenaan