Het kak?Keerbergen (Smiks of KaK)

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het kak?Keerbergen (Smiks of KaK)

Helaas een ongelukkig acroniem maar het Koninklijk Atheneum in Keerbergen is een feit. ;-)Het kak?![]()
Dat is juist mijn punt. Men heeft een renovatie gedaan, maar een renovatie waarin je de doelstellingen voor 2050 niet haalt. Dat is in principe dan ook weggegooid geld indien je u blind staart op het EPC of op de kosten voor de verwarming.Schat jij het EPC niet verkeerd in / heb jij een fout document voor ogen? Hier heb ik de volledig tegenovergestelde mening (en ik hoop dus dat ik gelijk heb). Vanuit het EPC attest:
Dat is niet helemaal naar hedendaagse normen, maar toch al heel mooi en perfect leefbaar / toekomstgericht lijkt mij?
- EPC van 164, en er zijn geen zonnepanelen, wel 1 houtkachelen (= negatief), en slechts heel beperkt zonneweringen, en een goede gasketel.
- Maw de 164 is bijna exclusief gehaald op de isolatie/ruiten/deuren:
- 24cm in het dak
- Vensters (en deuren) allemaal vervangen in de renovatie van 2011, EPC categorie A of B / U-waarde tussen 1,85 en 2,06 & HR glas B
- Muren 12cm wol of 5cm EPS
- Vloeren 4cm PUR in de kelder en 6cm XPS op volle grond
Was dan ook enkel om te benadrukken dat mijn inschatting puur en alleen is op basis van foto's die ik vluchtig eens bekijk. En daar dan een mening over geef. Mijn mening is dan ook zeer relatief.Ik snap dat mensen dat denken, maar het huis lag er bij de bezichtiging effectief zo bij. Ik ben ondertussen wel een beetje gericht naar het spotten van kleine foutjes, slechte afwerkingen, achter elke deur/radiator/kast/kraan/leiding/... te gaan zien. En ik heb werkelijk nog nooit een huis gezien (van 40, of zelfs maar 10 jaar oud) dat ZO goed onderhouden was.
De foto's zijn inderdaad goed / professioneel getrokken ... maar het toont effectief het huis in zijn werkelijke staat.
Mijn misser, firefox opende die pagina niet deftig, en was te mottig om chrome opnieuw te openen in een ander venster terwijl ik een serie aan het kijken was om te kijken of die foto effectief een garage was. Maar dat is dus de kelder, die ik aanzag voor de garage en omdat er in het EPC stond poorten/deuren te vervangen.Bedoel je bezoekers nu voor de verkoop?
Dat lijkt mij raar vermits de renovatie van 2011 is?
- https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/tremelo/3120/9432423?searchId=6122bd8d3e244
Daar valt ook iets heel mooi van te maken. Daar zijn we trouwens naar gaan kijken, en dat is echt een bouwvallig kot (veel erger dan de fotos). Ik gok dat je makkelijk 100k duurder uitkomt als je dezelfde afwerkingsgraad en EPC wilt bekomen?- https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/tremelo/3120/9452706?searchId=6122bd8d3e244
Dit lijkt me nu net een huis te zijn dat vooral esthetisch is gerenoveerd? Maar inderdaad met 150k€ hierin te steken, heb je ook wel wat voor dezelfde prijs.
(ik vind het persoonlijk wel een compleet karakterloos huis, maar dat is smaak).- https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/tremelo/3120/9445407?searchId=6122bd8d3e244
Mja, imo echt niet vergelijkbaar ... 4a tov 22a, 200m2 tov 320m2, open bebouwing met niemand rond u tov halfopen ...- https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/tremelo/3120/9316091?searchId=6122cbcb6b838
Deze had ik nog niet gezien, en vind ik heel erg mooi. Wel 140k€ duurder, voor een moderner huis, maar veel minder grond en wat drukkere straat.- https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/tremelo/3120/9292300?searchId=6122bd8d3e244
Valt absoluut iets mee te doen voor hetzelfde budget, maar 20 zonnepanelen en nog maar EPC C halen ...
Het is alleszins een pak goedkoper dan de regio waaraan je voorheen dacht. Als je dit huis in Hove/Edegem plaatst is de vraagprijs ong. €500k.Toevallig mensen van de streek die weten hoe dit geprijsd is tov de markt?
![]()
Huis te koop , 4 slaapkamers , € 395.000
Instapklare half open bebouwing, gelegen in een rustige woonwijk in centrum Wuustwezel. De woning omvat o.a. ruime lichtrijke leefruimte met open haard, ingerichte open keuken, wasplaats, gastentoilet, 4 slaapkamers, dressing, badkamer, ruime zolder, garage, terras en tuin met bijgebouw op een...www.immoweb.be
Ok, ik denk dat ik snap wat je wil zeggen, thanks !Dat is juist mijn punt. Men heeft een renovatie gedaan, maar een renovatie waarin je de doelstellingen voor 2050 niet haalt. Dat is in principe dan ook weggegooid geld indien je u blind staart op het EPC of op de kosten voor de verwarming.
Wil dat zeggen dat dat een probleem is, neen. Het ziet er meer dan goed genoeg uit om daar 20 - 30 jaar zo in te leven voordat je een nieuwe renovatie doet (of je op die leeftijd zoals zovelen zegt van foert, al dat gedoe dat doe ik niet meer).
Waarom zeg ik weggegooid geld, omdat indien je het ooit deftig wilt en moet aanpakken dan moet je dat allemaal volledig terug afbreken om het dan "tegoei" te doen. En god weet wat de impact in de toekomst gaat zijn als je die doelstellingen niet gehaald hebt. Daarom weggegooid geld. Maar opnieuw, dat is niet iets dat mij zou tegen houden indien de andere zaken het gewoon voor mij de woning maken die ik wens. Daarom dat ik de voorbeelden erbij had gezet van die zogezegde alternatieven en dat je bij het bezoek de pro en contra moest overwegen. Dus vb bij die nieuwbouwen van 400k ofdat het verschil wat er aangeboden wordt voor u effectief een meerwaarde biedt, waarvoor je bereid bent om dan ook die 200k extra te geven ondanks de kleine nadelen.
Eens bekeken en eigenlijk is Wuustwezel een van de ideale regio’s qua verbinding naar de belangrijke plaatsen voor mijn vriendin en mijn werk.Het is alleszins een pak goedkoper dan de regio waaraan je voorheen dacht. Als je dit huis in Hove/Edegem plaatst is de vraagprijs ong. €500k.
Het ziet er mijn insziens correct geprijsd uit voor de regio. Het is immers een redelijk grote (270m2), praktische en degelijk onderhouden woning. Het lijkt me ook gelegen in een woonwijk, dus op gebied van lawaai & verkeer zal het wel meevallen? Als ik op google streetview kijk, weet ik wel niet wat voor volk daar woont. Iemand van Wuustwezel kan daar misschien op antwoorden.Toevallig mensen van de streek die weten hoe dit geprijsd is tov de markt?
![]()
Instapklare half open bebouwing, gelegen in een rustige woonwijk in centrum Wuustwezel. De woning omvat o.a. ruime lichtrijke leefruimte met open haard, ingerichte open keuken, wasplaats, gastentoilet, 4 slaapkamers, dressing, badkamer, ruime zolder, garage, terras en tuin met bijgebouw op een...www.immoweb.be
En dan zit je in de kempen, ook een totaal andere mentaliteit dan de zuidrand rond Antwerpen ;-)Eens bekeken en eigenlijk is Wuustwezel een van de ideale regio’s qua verbinding naar de belangrijke plaatsen voor mijn vriendin en mijn werk.
Toevallig mensen van de streek die weten hoe dit geprijsd is tov de markt?
![]()

Kan je wat verder toelichten?Dit straat zou ik in ieder geval vermijden.![]()
Ik stoor mij eerder aan de 1e rode dakpan terwijl er nog genoeg zwarte op zolder liggenIk persoonlijk zou mij wel gigantisch storen aan de veel te kleine tuin + 5 tuinen die grenzen aan de mijne.

Het is niet hetzelfde model, zo een pan aan de rand is geen vlakke (maar kost idd 2x niets om te vervangenIk stoor mij eerder aan de 1e rode dakpan terwijl er nog genoeg zwarte op zolder liggen![]()

)Kan je wat verder toelichten?

Sociale buurt vol met crapuul. Veel geluidsoverlast, drugszaken, diefstal, ...
Zeker met klein mannen zou ik daar niet gaan wonen.
Zie het idd ook op street view, recht over het huis precies sociale woningen. SkipInderdaad, even streetview bekeken.
Betreft oudere sociale wijk.
Ook gewoon eens naar de auto's op street view kijken zegt al veel, allemaal kleine, oude brol van 2000-2010.
Jama die streetviewbeelden dateren van 2009, dus is dat dan niet normaal?Ook gewoon eens naar de auto's op street view kijken zegt al veel, allemaal kleine, oude brol van 2000-2010.