Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Wel, ik denk eigenlijk helemaal hetzelfde, maar in een wijk zou ik me niet kunnen aarden. Ik ben enorm gevoelig aan storende factoren en zou in mijn vrije tijd meer stress hebben door de buren, dan op mijn werk. Ik besef van mezelf ook wel dat ik dat vlak tegen niet veel kan, maar het is wat het is. Ik heb 6 jaar in Ieper centrum gewoond en ik stoorde me niet aan de rally, festivals, feesten, ... Ik stoorde me wel extreem aan het dagdagelijkse, gebruikelijke lawaai van buren die op zich niets mis deden. Dus nu woon ik inderdaad ook erg afgelegen met een grote lap grond, amper 1 buur (wel een asociale mens, maar bon, dan moet ik er ook niet mee klappen) en ik ben oneindig veel gelukkiger en kom nu tenminste tot rust thuis. Ik weet dat het tegen uw idee is, maar voor mij werkt het en ik zal niet de enige zijn.
Uiteindelijk woon ik ook maar 12km van mijn werk, is er op 250m van dat werk een Lidl en Delhaize, en als ik via de 13km lange weg ga, kom ik een Aldi tegen, mits nog een halve km omrijden ook een Colruyt en een apotheek. Gewoon na het werk inkomen doen en buiten gemiddeld 25km woon-werk per dag, is er geen verplaatsing nodig. Tegenwoordig ook een buurtwinkel op fietsafstand, maar die hebben niet veel. :unsure:
Dus je woont ergens op de flank van de rode berg ofzo? Magnifiek wonen daar...

Okee, ik ben offertes aan het opvragen voor verhuisfirmas maar vind het heel moeilijk om te vergelijken omdat ik niet weet wat wel en niet kan binnen een bepaald tijdsbestek.

Concreet: spullen van een rijhuis verhuizen. Ik steek alles in dozen maar ben allerminst van plan om meubels uit elkaar te halen, lijkt me veel logischer om ze in z'n geheel te verhuizen (10 minuten rijden) dan te demonteren.
Maar nu heb ik dus een firma die zegt dat met een vrachtwagen van 20m2 de verhuis op 2u met 2 verhuismannen gedaan kan worden, 120 euro per uur extra.
Een andere firma rekent 4u met 2 mannen (van aan hun depot 15 minuten verderop) in een vrachtwagen van 25m2.
Als firma 1 er OOK 4u over doet, komen die wel 150 euro duurder uit dan firma 2 🤔

Hoe lang duurt het dus om de inboedel van een woning te verhuizen?
Semi-ervaringsdeskundige (8 verhuizen intussen): 2u is niks. Daar rekenen die firma's ook op, best is gewoon meteen dagprijs afspreken. Ter plaatse komen, eventueel lift opstellen, alles eens bezien en *bam* 1u kwijt.
Ook niet vergeten dat uw reistijd (10 min) UW reistijd is, dat is niet met een camion en niet per uur.
Sowieso: voorbereiding is alles. Alle dozen markeren/labelen met wat er in zit (voor u) en waar ze moeten komen (voor de verhuizers) en dezelfde markering in het nieuw huis gebruiken (SLK 1, BDK, Living, keuken,....). Want voor ge het weet zit ge plots om 1u 's nachts te zoeken achter die ene knuffel die supersonisch was opgeruimd....

Bij ons viel dat met een verhuisfirma gelukkig vree goed mee. Alles stond al klaar en we moesten enkel inladen.. Was ook maar op een locatie een ladderlift nodig. Op 3h gepiept, maar ik kan me voorstellen dat als het allemaal nog moet ingeladen worden en gedemonteerd staat dat dit wel langer kan duren.

Bedankt voor de tips!
Qua reistijd zit het wel goed, speciaal een dag gekozen tijdens de week waarop er ook geen markt is en de eerste 300m zijn wat lastiger voor de verhuiswagen (oa 1 bocht met slecht zicht) maar al de rest is heel rustige, vrije baan.

Verhuislift is inbegrepen in de prijs, maar zetten ze die ècht op voor een gewone verhuis?

wat is volgens jullie een realistisch winnend bod? de ligging is zeer goed mbt deze gemeente.

Zeer goede ligging inderdaad. Mooi perceel qua oppervlakte en een huis waar zeker iets mee te doen valt.
Gezien de huidige markt gaat dat volgens mij toch snel 330k of zelfs hoger gaan. Als dat terecht is, wellicht niet.
Hou er rekening mee dat het een asbestdak is van wat ik op de foto's kan zien. (asbesteleien)

Bedankt voor de tips!
Qua reistijd zit het wel goed, speciaal een dag gekozen tijdens de week waarop er ook geen markt is en de eerste 300m zijn wat lastiger voor de verhuiswagen (oa 1 bocht met slecht zicht) maar al de rest is heel rustige, vrije baan.

Verhuislift is inbegrepen in de prijs, maar zetten ze die ècht op voor een gewone verhuis?
Hangt er vanaf wat het gemakkelijkste is om uw gerief buiten en binnen te krijgen maar normaal enkel als het moet.
Denk dat wij al 3u hadden en wij hebben dan nog enkel grote stukken laten verhuizen (zetels, diepvries, wasmachine, tafel, bed, ..).
Nu goed de zetels was langs achter met touwen omdat huisbaas weigerde om ons toestemming te geven de lift achteraan te zetten omdat we laatste maand geen huur meer hebben betaald omdat hij weigerde de wc te komen maken!

Denk dat de verhuisfirma er om 10u was en onze huisbaas was al om 6u op post te zien dat we er niet met de lift gingen staan. Denk dat hem nog altijd na 4j niet snapt hoe ze die zetels naar beneden hebben gedaan :p

Laatst bewerkt:
als je meubels niet demonteert: lijkt me logisch als ze hun rug willen beschermen, tenzij het natuurlijk maar over 1 a 2 meubels gaat én alles door de deur kan (bedden, ikea-pax kasten,... Lukken bvb normaal al niet.

).
Nu goed de zetels was langs achter met touwen omdat huisbaas weigerde om ons toestemming te geven de lift achteraan te zetten omdat we laatste maand geen vuur meer hebben betaald omdat hij weigerde de wc te komen maken!
Weet goed dat je het recht niet hebt om de huur niet te betalen in zo'n geval.

Weet goed dat je het recht niet hebt om de huur niet te betalen in zo'n geval.
Hebben hem aangetekend schrijven gestuurd en hem in gebreke gesteld en daarin vermeldt dat we zolang het niet opgelost was geen huur gingen betalen. Hij weigerde tja als ik een heel maand emmers moet gebruiken om naar de wc te gaan dan is het verhuurde goed ook niet meer volgens contract. Gewoon omdat hem wist dat we gingen verhuizen

het dak van het gebouw er vlak naast is aansluitend zie ik (asbestleien dus),

hoe gaat zoiets ivm nieuw dak leggen? komt nu spontaan in mij op.

Hebben hem aangetekend schrijven gestuurd en hem in gebreke gesteld en daarin vermeldt dat we zolang het niet opgelost was geen huur gingen betalen. Hij weigerde tja als ik een heel maand emmers moet gebruiken om naar de wc te gaan dan is het verhuurde goed ook niet meer volgens contract. Gewoon omdat hem wist dat we gingen verhuizen
Vergeet niet dat sommige kleine herstellingen voor de huurder zijn.

Ook in het toilet.

Dus pas maar op dat je hier problemen mee krijgt waarschijnlijk ben JIJ in fout :)

Ik had het niet verwacht, maar zo denk ik er dus ook over.

Het is dan wel vreemd dat je denkt niet te kunnen aarden in een woonwijk met tuin. Je lijkt me op basis van deze post toch nog verdraagzaam genoeg om normale buren naast u te tolereren. Niet?
Zelfs al zou het om een villawijk gaan ...
Waarom zou ik genoegen nemen met een inspiratieloze imitatie van een dorpskern, wanneer ik al in een authentieke dorpskerk woon en 2 straten verder in de natuur sta?

6qIJIUS.jpg

WrhXLLw.jpg

En normale buren hebben is geen meerwaarde he. Dat is gewoon de afwezigheid van een negatieve waarde.

Zelfs al zou het om een villawijk gaan ...
Waarom zou ik genoegen nemen met een inspiratieloze imitatie van een dorpskern, wanneer ik al in een authentieke dorpskerk woon en 2 straten verder in de natuur sta?

Hoezo? Dus je woont nu wél in een dorpskern?

Dus je kan geen villawijk met tuinen verdragen maar wel een dorpskern? Ik kan niet meer volgen...

Terug
Bovenaan