Wel, ik denk eigenlijk helemaal hetzelfde, maar in een wijk zou ik me niet kunnen aarden. Ik ben enorm gevoelig aan storende factoren en zou in mijn vrije tijd meer stress hebben door de buren, dan op mijn werk. Ik besef van mezelf ook wel dat ik dat vlak tegen niet veel kan, maar het is wat het is. Ik heb 6 jaar in Ieper centrum gewoond en ik stoorde me niet aan de rally, festivals, feesten, ... Ik stoorde me wel extreem aan het dagdagelijkse, gebruikelijke lawaai van buren die op zich niets mis deden. Dus nu woon ik inderdaad ook erg afgelegen met een grote lap grond, amper 1 buur (wel een asociale mens, maar bon, dan moet ik er ook niet mee klappen) en ik ben oneindig veel gelukkiger en kom nu tenminste tot rust thuis. Ik weet dat het tegen uw idee is, maar voor mij werkt het en ik zal niet de enige zijn.
Uiteindelijk woon ik ook maar 12km van mijn werk, is er op 250m van dat werk een Lidl en Delhaize, en als ik via de 13km lange weg ga, kom ik een Aldi tegen, mits nog een halve km omrijden ook een Colruyt en een apotheek. Gewoon na het werk inkomen doen en buiten gemiddeld 25km woon-werk per dag, is er geen verplaatsing nodig. Tegenwoordig ook een buurtwinkel op fietsafstand, maar die hebben niet veel.