Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Hou uw tuinwijk dan maar. Ik verkies het gezelschap van de haan en de hond boven de dictatuur van de grootste zuurpruim van de wijk.
Ik ook (hoewel ik nu op een appartement woon). Vroeger opgegroeid op een huis langs een boerderij met alle bijhorende dieren, en de haan kraaide elke ochtend, dat was plezant om zo op te staan. Daar lagen de mensen ook niet wakker van een kraaiende haan of een blaffende hond.

Hou uw tuinwijk dan maar. Ik verkies het gezelschap van de haan en de hond boven de dictatuur van de grootste zuurpruim van de wijk. Er is er altijd wel eentje die het minst onverdraagzaam van de hoop is en die over het minste altijd als eerste staat te klagen, tegenwoordig doen ze dat zelfs op facebook.
Kippen (en dus ook hanen) worden nochtans vaak verboden in wijkvoorschriften (zelfs mijn ouders mogen geen hebben en daar is een grond 20-30 are)

En bepaalde hondenrassen in een tuin van 2a is imo dierenmishandeling. Hond hiernaast blaft ook om het minste maar dat is omdat die dus zijn energie niet voldoende kwijt kan.

Ik ook (hoewel ik nu op een appartement woon). Vroeger opgegroeid op een huis langs een boerderij met alle bijhorende dieren, en de haan kraaide elke ochtend, dat was plezant om zo op te staan. Daar lagen de mensen ook niet wakker van een kraaiende haan of een blaffende hond.
Ik zie ons binnen 5 -10 jaar nog wel eens op zoek gaan naar een vierkantshoeve.
Zee van ruimte, kasseikoer, wat schaapjes in de wei met wat hoogstam fruitbomen en dan poten we daar wel in alle privacy een zwembad neer.
Prijzen vallen nog mee als je dat vergelijkt met wat hier al voor dezelfde prijs of meer gepasseerd is.

Kippen (en dus ook hanen) worden nochtans vaak verboden in wijkvoorschriften (zelfs mijn ouders mogen geen hebben en daar is een grond 20-30 are)

En bepaalde hondenrassen in een tuin van 2a is imo dierenmishandeling. Hond hiernaast blaft ook om het minste maar dat is omdat die dus zijn energie niet voldoende kwijt kan.
Mijn mechelaar heeft 70m2 tuin, waar hij enkel onder toezicht in mag (wegens agressief gedrag naar de buren toe, zou niet willen dat hij plots zichzelf aanleert over de schutting te springen) en voor de rest hebben de buren al duidelijk gemaakt dat ze die enkel horen als de postbode langskomt of als er iemand aanbelt. Dat heeft 80% met opvoeding te maken (langzaam opbouwen van alleen leren zijn) en 20% met aanleg als je het mij vraagt.
Iemand die zijn hond niet opvoedt staat volledig los van de grootte van de tuin.
Ik verkies 1000x mijn mechelaar in huis qua geluidshinder dan de fucking keffers aan het begin van de straat waar je dus zelfs niet muisstil al wandelend de voordeur mag passeren zonder kefconcert 🙄.

Natuurlijk is een grote hond op een grote lap grond ideaal naar overlast toe! Als de mijne blaft in de tuin draagt dat geluid veel verder dan de blaf van een cezarke. (daarom dat hij bij de eerste blaf ook terug binnen vliegt)
Maar zeggen dat in een rijhuis een grote hond automatisch voor meer overlast zal zorgen dan een kleine klopt niet.

Hou uw tuinwijk dan maar. Ik verkies het gezelschap van de haan en de hond boven de dictatuur van de grootste zuurpruim van de wijk. Er is er altijd wel eentje die het minst onverdraagzaam van de hoop is en die over het minste altijd als eerste staat te klagen, tegenwoordig doen ze dat zelfs op facebook.
Het is goed jongen, ik zal mijn volgende techno-feest eens naast uw fermette organiseren.

Uw antwoord is er typisch eentje van diegene die het meeste lawaai maakt maar de sociale gave niet bezit om daar enig inzicht in te krijgen. Iemand die zijn eigen egoïstische kleinoden zoveel belangrijker vindt dan de basisrechten van een ander. Samen met een verkrachte ruimtelijke ordening, is uw mentaliteit mee scheefgegroeid tot het al blijkbaar niet meer in staat is om nog normaal te kunnen functioneren in een doodnormale wijk met zelfs nog de ruimte om een tuin te hebben. Volledige geografische afzondering is blijkbaar uw enige en laatste uitweg om met uw egoïstische mentaliteit nog ergens te kunnen functioneren. Veelzeggend, misschien moet je daarover eens aan kritische zelfreflectie doen.

Je kunt hier wel zagen over "de dictatuur van de grootste zuurpruim" maar besef dan heel goed dat de regels waarnaar je wellicht verwijst alleen maar in voege gekomen zijn omdat mensen als jij te sociaal incapabel zijn om hun eigen overlast in te zien. De ironie.

"Geef mij maar het gezelschap van de haan en de hond". Welja, dat lijkt me geen verkeerd plan. Het zijn dan ook de enigen die uw mentaliteit kunnen verdragen. Opnieuw veelzeggend.

Trouwens, dat techno-feest die ik naast uw fermette kom organiseren is nog niet eens zo vergezocht. Ik was onlangs bij iemand met dezelfde mentaliteit als jij: hij is ook een stukje open landschap gaan verkrachten door er een huis op te zetten omdat hij niemand kan verdragen in zijn omgeving, met enkel kippen, paarden, varkens en typische Vlaamse ganzen in zijn omgeving. Je ziet het vast volledig voor u. De karma is groot toen bleek dat hij de ganse zomer niet op zijn gemak buiten kan zitten door het lawaai van een nabijgelegen zomerbar, met bonkende muziek tot 2u 's nachts. Hij heeft de flikken gebeld (tiens, op den buiten heb je ook zuurpruimen of wat?), klacht afgewezen omdat ze een vergunning hebben.
Of hoe het in wijken en steden vaak stiller is dan op den buiten tegenwoordig. Tip: als iedereen op den buiten wil gaan wonen zoals in Vlaanderen, dan is het binnen 10 jaar "den buiten" niet meer.

Laatst bewerkt:
Jama dat is het toppunt eh, klagen op een haan of een blafke van een hond die amper blaft maar dan wel vlak tegen een evenementenhal gaan wonen met stevige feestjes/optredens. Nu met corona ligt dat wel even stil maar het lokaal jeugdcafé geeft alvast elke vrijdagavond weer een dj-set tot de late uurtjes..

Een hond hoort te blaffen, een hond wil zijn baas attent maken dat er iemand passeert die hij niet kent. Dat zit in een hond zijn natuur. De mannen van de groendienst werken om de 2 weken vlak tegen mijn omheining om openbaar terrein te onderhouden, die mogen met snoeischaren en allerlei zwaar machines tot tegen mijn draad komen, hij zal niet het minste blafke geven. Wie hij herkent zal geen blaf krijgen. Het is ook geen buitenhond, hij gaat graag zijn dagelijkse wandeling doen maar voor de rest ligt die liefst van al bij ons binnen.
Wat verderop heeft lang een hond van s’morgens vroeg tot s’avonds laat liggen huilen. Dat is niet ok. Maar een hond die zijn baas waarschuwt of al spelenderwijs met zijn baas wat lawaai maakt overdag moet kunnen. Anders moet je ergens alleen op de boerenbuiten gaan wonen. In een woonwijk heb je nu eenmaal lawaai van kinderen, wenende baby’tjes, tieners die voor en na school met de fiets/brommer samenkomen, huisdieren, klussen/tuinwerken etc.

Okee, ik ben offertes aan het opvragen voor verhuisfirmas maar vind het heel moeilijk om te vergelijken omdat ik niet weet wat wel en niet kan binnen een bepaald tijdsbestek.

Concreet: spullen van een rijhuis verhuizen. Ik steek alles in dozen maar ben allerminst van plan om meubels uit elkaar te halen, lijkt me veel logischer om ze in z'n geheel te verhuizen (10 minuten rijden) dan te demonteren.
Maar nu heb ik dus een firma die zegt dat met een vrachtwagen van 20m2 de verhuis op 2u met 2 verhuismannen gedaan kan worden, 120 euro per uur extra.
Een andere firma rekent 4u met 2 mannen (van aan hun depot 15 minuten verderop) in een vrachtwagen van 25m2.
Als firma 1 er OOK 4u over doet, komen die wel 150 euro duurder uit dan firma 2 🤔

Hoe lang duurt het dus om de inboedel van een woning te verhuizen?

Okee, ik ben offertes aan het opvragen voor verhuisfirmas maar vind het heel moeilijk om te vergelijken omdat ik niet weet wat wel en niet kan binnen een bepaald tijdsbestek.

Concreet: spullen van een rijhuis verhuizen. Ik steek alles in dozen maar ben allerminst van plan om meubels uit elkaar te halen, lijkt me veel logischer om ze in z'n geheel te verhuizen (10 minuten rijden) dan te demonteren.
Maar nu heb ik dus een firma die zegt dat met een vrachtwagen van 20m2 de verhuis op 2u met 2 verhuismannen gedaan kan worden, 120 euro per uur extra.
Een andere firma rekent 4u met 2 mannen (van aan hun depot 15 minuten verderop) in een vrachtwagen van 25m2.
Als firma 1 er OOK 4u over doet, komen die wel 150 euro duurder uit dan firma 2 🤔

Tja dat hangt er vanaf hoeveel en hoe makkelijk het naar buiten te brengen is ;)
Maar op 2u lijkt me nogal krap (zeker als daar op en af van bij hen nog in zit)

Dat zal ook afhangen van de meubels die je niet uit elkaar wilt halen. Meubels die al uit elkaar zijn, zijn nu eenmaal sneller in een vrachtwagen gezet.

Verhuisfirma's vind ik altijd héél veel geld. Is er niemand waarop je kan rekenen die je kan helpen? Ik denk dat er hier wel wat mensen zitten die continu hun tijd zitten te verspelen met je het hof te maken, ze mogen dat nu ook eens in de praktijk omzetten :p.

1 keer demonteren, daar kunnen IKEA-stijl-meubels wel tegen. Ik zou eerder dat doen dan honderden euro's te betalen voor een verhuisfirma die ook niet altijd zacht omspringt met alles (en hun verzekeringen gaan echt niet alles dekken).

Ik woon op een gelijkvloersappartement met klein tuintje met een Cane Corso en een American Stafford. Blaffen nooit. Zijn rustige rassen die heel de dag slapen. Als je natuurlijk een Mechelse herder hebt, zal je wel iets meer bezig moeten zijn met je hond omdat die van nature gewoon zijn om actief te zijn.

Verhuisfirma's vind ik altijd héél veel geld. Is er niemand waarop je kan rekenen die je kan helpen? Ik denk dat er hier wel wat mensen zitten die continu hun tijd zitten te verspelen met je het hof te maken, ze mogen dat nu ook eens in de praktijk omzetten :p.

1 keer demonteren, daar kunnen IKEA-stijl-meubels wel tegen. Ik zou eerder dat doen dan honderden euro's te betalen voor een verhuisfirma die ook niet altijd zacht omspringt met alles (en hun verzekeringen gaan echt niet alles dekken).
Tja, als ze die ook nog eens moeten demonteren en monteren zijn we toch meer geld kwijt aan de tijd die ze daarin moeten steken?

Ik doe het puur voor mijn gemak met een firma hoor, ik betaal er met plezier voor! Laat een ander maar trappen op en af lopen met al die dozen, ik pas ervoor! 😇

demonteren en monteren doe je meestal zelf, hé ;). Als je dat niet ziet zitten, is het id beter om iemand in te huren.

Het is goed jongen, ik zal mijn volgende techno-feest eens naast uw fermette organiseren.

Uw antwoord is er typisch eentje van diegene die het meeste lawaai maakt maar de sociale gave niet bezit om daar enig inzicht in te krijgen. Iemand die zijn eigen egoïstische kleinoden zoveel belangrijker vindt dan de basisrechten van een ander. Samen met een verkrachte ruimtelijke ordening, is uw mentaliteit mee scheefgegroeid tot het al blijkbaar niet meer in staat is om nog normaal te kunnen functioneren in een doodnormale wijk met zelfs nog de ruimte om een tuin te hebben. Volledige geografische afzondering is blijkbaar uw enige en laatste uitweg om met uw egoïstische mentaliteit nog ergens te kunnen functioneren. Veelzeggend, misschien moet je daarover eens aan kritische zelfreflectie doen.

Je kunt hier wel zagen over "de dictatuur van de grootste zuurpruim" maar besef dan heel goed dat de regels waarnaar je wellicht verwijst alleen maar in voege gekomen zijn omdat mensen als jij te sociaal incapabel zijn om hun eigen overlast in te zien. De ironie.

"Geef mij maar het gezelschap van de haan en de hond". Welja, dat lijkt me geen verkeerd plan. Het zijn dan ook de enigen die uw mentaliteit kunnen verdragen. Opnieuw veelzeggend.

Trouwens, dat techno-feest die ik naast uw fermette kom organiseren is nog niet eens zo vergezocht. Ik was onlangs bij iemand met dezelfde mentaliteit als jij: hij is ook een stukje open landschap gaan verkrachten door er een huis op te zetten omdat hij niemand kan verdragen in zijn omgeving, met enkel kippen, paarden, varkens en typische Vlaamse ganzen in zijn omgeving. Je ziet het vast volledig voor u. De karma is groot toen bleek dat hij de ganse zomer niet op zijn gemak buiten kan zitten door het lawaai van een nabijgelegen zomerbar, met bonkende muziek tot 2u 's nachts. Hij heeft de flikken gebeld (tiens, op den buiten heb je ook zuurpruimen of wat?), klacht afgewezen omdat ze een vergunning hebben.
Of hoe het in wijken en steden vaak stiller is dan op den buiten tegenwoordig. Tip: als iedereen op den buiten wil gaan wonen zoals in Vlaanderen, dan is het binnen 10 jaar "den buiten" niet meer.
Ik lawaai maken. Verre van.

Pas op met autoritaire buurtbewoners die komen aandraven met regelneverij voor het beschermen van hun 'basisrechten' en tegelijkertijd de rechten van anderen afdoen als egoistische kleinoden. Dat zijn juist de asociale en onverdraagzame buren die hun eigenbelang willen laten primeren op dat van anderen.

Vroeger hadden we zo iemand in de wijk. Ieder jaar op het buurtstraatfeest dezelfde zeurpiet met 'je zou die boom daar moeten uitkappen want die werpt een schaduw over het huis van mijn oma en de blaadjes waaien tot aan de overkant van de straat'. Voor iedere buur kwam meneer met zijn persoonlijke verlanglijstje af waardoor hijzelf de grootste overlast in de wijk was.
Zijn vrouw heeft hem na 25 huwelijk laten zitten voor iemand die waarschijnlijk minder zeurde en het huis werd verkocht. Problem solved.

Een andere nieuwkomer belde naar de wijkagent voor de blaffende hond van een buur 10 huizen verder terwijl niemand anders last had van die hond. Als nieuwkomer verwachten dat heel de buurt zich aanpast aan je noden, je moet maar durven. De rest woonde daar nu eenmaal eerst. Wel, bij ons pakt zoiets niet. De helft van de wijk heeft een hond en de wijagent is ook een dikke dierenvriend. Als hondengeblaf je zo stoort omdat je nachtdiensten draait, dan zorg je maar voor akoestische isolatie in de slaapkamer, of je evalueert de buurt op dagrust alvorens daar een huis te kopen of je verhuist maar.

Je weet pas dat het goed zit met de buurt wanneer de buurman op een zondag zijn gras maait. Dan weet je dat iedereen ook de anderen hun vrijheden gunt en niet voor het minste moeilijk doet.

Ik zou er geen problemen mee hebben dat een buur eens een technofeest organiseert. Dan pas je je gewoon even aan.

Ik lawaai maken. Verre van.

Pas op met autoritaire buurtbewoners die komen aandraven met regelneverij voor het beschermen van hun 'basisrechten' en tegelijkertijd de rechten van anderen afdoen als egoistische kleinoden. Dat zijn juist de asociale en onverdraagzame buren die hun eigenbelang willen laten primeren op dat van anderen.

Vroeger hadden we zo iemand in de wijk. Ieder jaar op het buurtstraatfeest dezelfde zeurpiet met 'je zou die boom daar moeten uitkappen want die werpt een schaduw over het huis van mijn oma en de blaadjes waaien tot aan de overkant van de straat'. Voor iedere buur kwam meneer met zijn persoonlijke verlanglijstje af waardoor hijzelf de grootste overlast in de wijk was.
Zijn vrouw heeft hem na 25 huwelijk laten zitten voor iemand die waarschijnlijk minder zeurde en het huis werd verkocht. Problem solved.

Een andere nieuwkomer belde naar de wijkagent voor de blaffende hond van een buur 10 huizen verder terwijl niemand anders last had van die hond. Als nieuwkomer verwachten dat heel de buurt zich aanpast aan je noden, je moet maar durven. De rest woonde daar nu eenmaal eerst. Wel, bij ons pakt zoiets niet. De helft van de wijk heeft een hond en de wijagent is ook een dikke dierenvriend. Als hondengeblaf je zo stoort omdat je nachtdiensten draait, dan zorg je maar voor akoestische isolatie in de slaapkamer, of je evalueert de buurt op dagrust alvorens daar een huis te kopen of je verhuist maar.

Je weet pas dat het goed zit met de buurt wanneer de buurman op een zondag zijn gras maait. Dan weet je dat iedereen ook de anderen hun vrijheden gunt en niet voor het minste moeilijk doet.

Ik zou er geen problemen mee hebben dat een buur eens een technofeest organiseert. Dan pas je je gewoon even aan.

Ik had het niet verwacht, maar zo denk ik er dus ook over.

Het is dan wel vreemd dat je denkt niet te kunnen aarden in een woonwijk met tuin. Je lijkt me op basis van deze post toch nog verdraagzaam genoeg om normale buren naast u te tolereren. Niet?

Ik had het niet verwacht, maar zo denk ik er dus ook over.

Het is dan wel vreemd dat je denkt niet te kunnen aarden in een woonwijk met tuin. Je lijkt me op basis van deze post toch nog verdraagzaam genoeg om normale buren naast u te tolereren. Niet?
Wel, ik denk eigenlijk helemaal hetzelfde, maar in een wijk zou ik me niet kunnen aarden. Ik ben enorm gevoelig aan storende factoren en zou in mijn vrije tijd meer stress hebben door de buren, dan op mijn werk. Ik besef van mezelf ook wel dat ik dat vlak tegen niet veel kan, maar het is wat het is. Ik heb 6 jaar in Ieper centrum gewoond en ik stoorde me niet aan de rally, festivals, feesten, ... Ik stoorde me wel extreem aan het dagdagelijkse, gebruikelijke lawaai van buren die op zich niets mis deden. Dus nu woon ik inderdaad ook erg afgelegen met een grote lap grond, amper 1 buur (wel een asociale mens, maar bon, dan moet ik er ook niet mee klappen) en ik ben oneindig veel gelukkiger en kom nu tenminste tot rust thuis. Ik weet dat het tegen uw idee is, maar voor mij werkt het en ik zal niet de enige zijn.
Uiteindelijk woon ik ook maar 12km van mijn werk, is er op 250m van dat werk een Lidl en Delhaize, en als ik via de 13km lange weg ga, kom ik een Aldi tegen, mits nog een halve km omrijden ook een Colruyt en een apotheek. Gewoon na het werk inkomen doen en buiten gemiddeld 25km woon-werk per dag, is er geen verplaatsing nodig. Tegenwoordig ook een buurtwinkel op fietsafstand, maar die hebben niet veel. :unsure:

Ik heb het gros zelf ineens gestoken, bijzonder weinig ambitie om dat nog eens te herhalen 😜

Om op je vorige vraag te antwoorden: 2u lijkt me erg krap.

Als de verhuiswagen groot genoeg is, zou ik aanraden van ook niet téveel te (laten) demonteren. Zo'n simpele Ikea-style kast van een redelijk formaat demonteren en terug monteren duurt al snel een 15 - 30 minuten, het moet al erg zijn als ze met het juiste materiaal zoveel tijd extra verdoen om dat meubel in zijn geheel te laden & te lossen.

Tip uit ervaring: probeer echt zoveel mogelijk in die verhuiswagen te krijgen; die paar keer dat ik zelf verhuisd ben of geholpen heb met een verhuis, bleef er altijd nog veel klein gerief en dozen staan onder het motto "dat kunnen we zelf met de auto". Maar dan werd er wel nog 5 of 10 keer over-en-weer gereden na de grote verhuis...

Terug
Bovenaan