Eerst en vooral proficiat! Ziet er een mooi project uit en Humbeek is zeer rustig en landelijk gelegen, maar toch nog relatief dicht tegen Vilvoorde/Zaventem/Brussel.
600 € per vierkante meter is echter wel zeer veel voor een perceel van pakweg 5-8 are open bebouwing in Humbeek. Ik ken de coté vrij goed en z'on bedrag/ vierkante meter wordt enkel gehaald bij kleinere percelen voor halfopen/gesloten bebouwing in Meise of Grimbergen en zelfs dan nog.
Grondprijs voor open bebouwing in Humbeek of Beigem ga je eerder rond de 400-475 max per vierkante meter zitten voor een mooi perceel (15-20 meter straadbreedte, Z(W) orientatie, goeie locatie, zicht op velden/groen etc,...). Hoe groter, hoe minder per vierkante meter uiteraard.
In Grimbergen of Meise moet je rekenen op 475-600, afhankelijk van de kenmerken en de grootte.
Belangrijk bij een grond is ook dat vraagprijs zelden gelijk is aan effectief betaalde prijs
Dit gezegd zijnde vind ik 700k € all in voor een vrijstaande SOD-nieuwbouwwoning in Humbeek op bijna 6 are nu ook niet zo van de pot gerukt, als de afwerking een beetje degelijk is natuurlijk

Je energiekosten zullen zeer beperkt zijn en je zit (hopelijk toch

) safe voor de volgende 20-25 jaar qua noodzakelijke renovaties, tenzij je owv puur esthetische redenen iets zou willen veranderen...
Denk dus zeker niet dat je echt te veel betaalt, al betwijfel ik wel dat die woning binnen 10 jaar een pak meer waard zal zijn. Alles zit nu mee voor de woningprijzen ( veel vraag, lage rente, mensen herontdekken het belang van een tuin etc) , maar de kans dat dit binnen 10 jaar ook nog zal zijn, acht ik toch vrij klein. Ik denk dus eerder dat de waarde van de woning gewoon de inflatie zal volgen. Nu goed, ik heb geen glazen bole n alles kan natuurlijk

...
ERA heeft 4 huizen te koop in Itterbeek. Je kan van elk pand foto's en informatie bekijken, of zelf meteen contact opnemen met de makelaar.
www.era.be
Zoals verwacht snel verkocht... Weet je toevallig of het voor de vraagprijs gegaan is? Of hoger?