Daar is 0 bos vlakbij
En niet komen klagen als het overstroomd.
Bussen naar/van festivals passeren daar ook dus al die weekends is het daar druk.
Dan spreken we dus over 2 a 3 op een jaar?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar is 0 bos vlakbij
En niet komen klagen als het overstroomd.
Bussen naar/van festivals passeren daar ook dus al die weekends is het daar druk.
Ik dacht dat ze 6 of 7 weekends mogen gebruiken voor concerten.Dan spreken we dus over 2 a 3 op een jaar?
Is dat nu niet veel goed voor een vrij compacte woning?De zoektocht naar een nieuwe woonst is officieel afgerond.
Binnen 2 jaar kan ik hopelijk mijn intrek nemen in volgende nieuwbouw:
Nu even genieten van de vakantie en dan kan de stormloop aan materiaalkeuze beginnen![]()
Huis te koop , 3 slaapkamers , € 550.982
Hou jij van een moderne strakke woning met grote raampartijen en veel lichtinval? Verkies je een prachtig gelegen zuidwest georiënteerde tuin? Staan 3 slaapkamers en 2 badkamers op jouw lijst en wil je meteen opstarten? Deze prachtige villa in Humbeek, bij Grimbergen, is helemaal ontworpen in...www.immoweb.be
.
Het is veel geld, maar echt goedkoper kom ik het ook niet tegen in de huidige markt (voor SOD). Ik zie alleen niet hoe groot het perceel is, maar voor die prijs mag ik hopen minstens 5,5a.Is dat nu niet veel goed voor een vrij compacte woning?
Wij hebben de vergelijking met deze woning gemaakt: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/hofstade/9308/9426857?searchId=6114be8d9b3fcIs dat nu niet veel goed voor een vrij compacte woning?
Zoals ze zelf aangeven betaal je 663k incl kosten voor misschien maar een basisafwerking. Met andere woorden zit je dus al gauw over de 700k.
Dure regio daar begrijp ik wel. Maar toch wel een beetje bij de haren getrokken.

Euhm enkel de vergoeding aan de immo (3%-ish)?Welke verplichte zaken kan je skippen als je zonder agence verkoopt aan familie?
Ik denk dan aan elektrische keuring, bodemattest, epc, ...
Geen idee vandaar de vraag. Wat is het nut van een epc en elektrische keuring als je een oud huis koopt waar er werken (bv elektriciteit en isolatie) aan moeten gebeuren, dan moet je die 2 toch laten herdoen om een correct resultaat te hebben.Euhm enkel de vergoeding aan de immo (3%-ish)?
De rest (het meeste toch?) is wettelijk verplicht, en je notaris zal die dingen allemaal eisen bij akte.
In veel gevallen weet je helemaal niet of die werken nu of in de verre toekomst gaan gebeuren. Bepaalde documenten zijn nu eenmaal verplicht.Geen idee vandaar de vraag. Wat is het nut van een epc en elektrische keuring als je een oud huis koopt waar er werken (bv elektriciteit en isolatie) aan moeten gebeuren, dan moet je die 2 toch laten herdoen om een correct resultaat te hebben.
Een EPC is niet verplicht als er geen enkele schriftelijke publiciteit is geweest tijdens de verkoop (makelaar, immoweb, ...).Geen idee vandaar de vraag. Wat is het nut van een epc en elektrische keuring als je een oud huis koopt waar er werken (bv elektriciteit en isolatie) aan moeten gebeuren, dan moet je die 2 toch laten herdoen om een correct resultaat te hebben.
Zal eens navragen bij onze notaris. Vooral epc lijkt me een nutteloze kost aangezien we al weten dat het slecht is voor dat specifiek huis![]()
Voor de geïnteresseerden, huis verkocht aan 690k zonder opschortende voorwaarde, nog voor dat wij konden gaan kijken. Wij waren de 4e op de eerste kijkdag. Dus ik gok dat nummer 1 of 2 effe los 90k boven de prijs heeft geboden![]()
Knappe, moderne villa met zwembad
Maak snel uw afspraak met Bart via [email protected] of 016 199 341!Meer foto's op website Homixx.Prachtige woning met groot terras en gezellige tuin.Deze gehele villa is nauwkeurig afgewerkt met zeer goede materialen.IndelingGelijkvloersLichtrijke inkom met apart toilet en vestiaire.De hele...www.homixx.be
Dees ziet er mij de moeite uit?
Iemand die zich wil wagen aan commentaar? @Renegadexxripxx?
Iemand die de omgeving goed kent? Erg drukke straat?
.Elektrische keuring moet niet.Geen idee vandaar de vraag. Wat is het nut van een epc en elektrische keuring als je een oud huis koopt waar er werken (bv elektriciteit en isolatie) aan moeten gebeuren, dan moet je die 2 toch laten herdoen om een correct resultaat te hebben.
Wij hebben de vergelijking met deze woning gemaakt: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/hofstade/9308/9426857?searchId=6114be8d9b3fc
Die kwam 100k goedkoper uit maar totaal andere regio, geen garage, vlakbij een drukke steenweg met best wat lawaaihinder, een typisch wijkgevoel (vinden wij verschrikkelijk) en amper ruimte om mijn kantoor te vestigen.
Daarnaast hebben we de prijs per vierkante meter in de streek vergeleken. De gemiddelde grondprijs gaat los over de 600€ per vierkante meter. Doordat wij een project uit een echtscheiding overnemen komen wij uit op een 410€ per vierkante meter (het perceel is 5,75 are, bewoonbare opp van de woning 225m2). Sowieso gaat die woning door combinatie grondprijs, stadsvlucht en de milieuvriendelijke investeringen die we er in plannen binnen 10 jaar enorm in waarde gestegen zijn.
De reeds bestaande woningen die we gezien hadden schommelden ook rond de 650-675k. (Vb huis dat ons enorm aanstond: https://www.era.be/nl/te-koop/itter...-4-slaapkamers-garage-en-tuin?broker_id=52685) Daar waren nog aanpassingen nodig waardoor we samen met de te betalen registratierechten op exact hetzelfde budget uitkwamen.
Het huis in de advertentie was bijvoorbeeld de tuin niet genivelleerd (achteraan zakte die weg in een onbewerkte moddernis, moest volledig opgehoogd worden), gevel moest opnieuw geschilderd worden, er waren nog geen zonnepanelen en er was geen enkel hulpmiddel voorzien tegen het oververhittingsrisico dat die woning wel had. Je hoorde er ook continu de Brusselse ring.

Je energiekosten zullen zeer beperkt zijn en je zit (hopelijk toch
) safe voor de volgende 20-25 jaar qua noodzakelijke renovaties, tenzij je owv puur esthetische redenen iets zou willen veranderen...
...
Jammer dat te horen! Maar is ook wel heel stevige prijs die ze betaald hebben.Voor de geïnteresseerden, huis verkocht aan 690k zonder opschortende voorwaarde, nog voor dat wij konden gaan kijken. Wij waren de 4e op de eerste kijkdag. Dus ik gok dat nummer 1 of 2 effe los 90k boven de prijs heeft geboden.

Kwestie wat je een topligging noemt, ik vind die kanten toch al een eind af van Leuven en omstreken? Waren daar vorige maand geen overstromingen, net op dat punt waar dat huis staat?![]()
Uitzonderlijk vastgoed te koop , 4 slaapkamers , € 779.000
Een exceptionele renovatie op een unieke ligging is de beste beschrijving voor deze woning met 415m² bewoonbare oppervlakte omringd door landelijke vergezichten en boomgaarden. Het hoofdgebouw omvat op gelijkvloers een inkom met bureauruimte, een lichtrijke woonkamer met een dubbelzijdige...www.immoweb.be
hmm topligging maar o zo duur![]()