Dogo Argentino
Well-known member
Is die 57k dan om te renoveren? Mooie lening idd, bij welke bank is dit? (mag in pm)De deal is rond hier.
Eind dit jaar verhuizen. Lening yolo. 457k lenen voor huis van 400k. 1.18 op 25y![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is die 57k dan om te renoveren? Mooie lening idd, bij welke bank is dit? (mag in pm)De deal is rond hier.
Eind dit jaar verhuizen. Lening yolo. 457k lenen voor huis van 400k. 1.18 op 25y![]()
Wow teh fuck die lening...De deal is rond hier.
Hangt allemaal van heel wat factoren af denk ik dan. Type job (jobzekerheid + loon), kinderen of niet, ...1700+ euro per maand afbetalen, ik zou mij geen dag op mijn gemak voelen in die 25 jaar![]()
Da's waar.Hangt allemaal van heel wat factoren af denk ik dan. Type job (jobzekerheid + loon), kinderen of niet, ...
Bij ons deden da beleggingen (al dan niet bij de bank zelf) meer dan het spaargeld dat we hadden staan.Da's waar.
En mss een dikke spaarboek waardoor de bank die 100+ quotiteit toestaat
Dat in Varsenare is volgens mij in Salvage Hunters geweest:Iemand een kasteeltje?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210727_95191888
1700+ euro per maand afbetalen, ik zou mij geen dag op mijn gemak voelen in die 25 jaar![]()
Ne rijke mens is toch iets raar he?Welja, we konden gewoon cash leggen. Maar aan 1.18 beleg ik die cash liever. No stress.
Is bij KBC.

het is inderdaad wel een ander gegeven als je weet dat zelfs worst-case (als in je verliest je werk en geraakt niet meer aan de bak) dat je het dan wel elke maand kan leggen vanuit spaargeld.Ne rijke mens is toch iets raar he?![]()
400K cash staan hebben is toch normaal voor de gewone Vlaming?
edit: oops ik zit op mijn verkeerde “fear of” account
Rijk zou ik het ook niet noemen, eerder hogere middenklasse.400K cash staan hebben is toch normaal voor de gewone Vlaming?
edit: oops ik zit op mijn verkeerde account
Ha, daar ben je weer. Kom je in de vorige discussie terug aansluiten, want je bent daar precies met de noorderzon vertrokken toen er wat meer argumenten tegen uw stelling kwamen.Rijk zou ik het ook niet noemen, eerder hogere middenklasse.
Vakantiemodus hier.Ha, daar ben je weer. Kom je in de vorige discussie terug aansluiten, want je bent daar precies met de noorderzon vertrokken toen er wat meer argumenten tegen uw stelling kwamen.
Klopt,Fear of devil heeft geen ongelijk. Die 500-600k panden worden voornamelijk aan doorsnee tweeverdieners verkocht. Belangrijke voetnoot waar iedereen overleest is dat het dan wel gaat om doorsnee late 30-ers en 40-ers die aan hun tweede woonst toe zijn, al dan niet na een nieuw samengesteld gezin.
Ik heb de indruk dat dit prijssegment op de vastgoedmarkt alleen maar gegroeid is, juist omdat de prijzen zo hard gestegen zijn. Net omdat doorsnee koppels hun droomhuis niet meer op hun 28ste kunnen bouwen of kopen, stellen ze die uitkoop uit tot hun 40ste. Wie koopt anders al die huizen op?
Wie samen met zijn partner 15-20 jaar geleden een starterswoning van pakweg 150k-200k gekocht heeft, kan dat nu makkelijk doorverkopen aan 250-350k. Je eigen inbreng is dan meer dan de helft van je nieuwe 500-600k woonst, je klopt bij de bank aan voor een kleine lening van 150-200k en zorgt dat je 50-100k marge hebt om nog wat renovaties te dekken, en voila droomhuis gekocht.
Veel mensen blijven niet meer bij 1 woning waar ze de rest van hun leven slijten. Ze scheiden, vinden ergens anders werk, huidige locatie wordt te druk of files woon-werkverkeer worden te lang en ze verhuizen naar betere oorden. Dit is ook het beoogde effect van het verlagen van de registratierechten. En dit verklaart mee waarom de vastgoedtransacties blijven stijgen. Ik ga daar binnen 5 jaar waarschijnlijk zelfs nog eens schepje bovenop doen en een 4de pand bewonen.![]()
Ca va, kzal over anderhalve week nog eens vervelend doen dan, geniet van uw vakantie ondertussen.Vakantiemodus hier.

Daar geef ik u gelijk in.Rijk zou ik het ook niet noemen, eerder hogere middenklasse.
De belangrijkste groep vergeet jeEr zijn slechts 2 type gezinnen die een huis kopen van 500k
1) zij met een "riante" inkomen a la 6k+(minderheid)
2)de doorsnee gezin die via een tussenstop(verkoop eigen woning)koopt. Dit is de overgrote meerderheid.