Opmerkingen :
1) geen tuin. Ze hebben bij de renovatie een deel van het huis omgezet in terras om u de sensatie van een terras te kunnen geven. Aan u om te zien of dat voldoet. Ik vind het maar niets

. Maar indien je moet kiezen tussen een appartement of dit, kies ik dit.
2) Indien ik het zo bekijk, is het in de lengte een 10m en in de breedte een 6m (60m2). Gelijkvloers verlies je een 30m2 aan de garage. Zo gek veel ruimte schiet er dan niet over met de inkomhal, trap en het toilet(foto laat zien dat er nog een ruimte te betreden is aan de trapzijde). Eerste verdiep is dan dat terras van 10m2 (gok dat het gaat stoppen op ongeveer de afstand van de garage, en helft in de breedte omdat het andere stuk daar uw keuken is met de eettafel). Rest op het eerste verdiep lijkt mij eerlijk eerder uw leefruimte te zijn (45m2 : ergo 60m2 - oppervlakte trap en die 10m2). Van het tweedeverdiep dus die 60m2 schiet zo'n 2/3de over als ik het zo bekijk in functie van de helling van het dak en de ramen. Wat zo'n 40m2 geeft voor 2 slaapkamers een badkamer en eigenlijk nog ruimteverlies voor de trap.
3) wat je eventueel kunt doen, indien een terras niet belangrijk is voor u, dat is van dat terras een bureau maken. Of desnoods de mogelijkheid hebben om het "snel" om te bouwen tot een terras zodanig dat als het regent het daar niet binnen regent

. (daar schuifraampjes laten in monteren). Van dat muggengaas die je er kunt inzetten gaat dan ook leuk zijn...
4) Aandachtspunten : nakijken waar de ketel staat (waskot onder / boven of in dat stuk van het hellend dak ?). Het is vernieuwd (recentelijk uitzicht) maar ik zie niet direct iets van verluchting of zo. Is spijtig als men dat niet gedaan heeft. Het is geen vloerverwarming, maar niet noodzakelijk een probleem. Uiteindelijk gaat het verbruik meevallen. De isolatie is ok, niet overal even veel. Maar het lijkt er wel op dat men de gevel heeft nageïsoleerd en het dak heeft ook iets van een 22 of 14 cm. Ik gok dat ze ook de vloer tussen het gelijkvloers en het eerste verdiep hebben geïsoleerd. Ze hebben niet gekozen om de vloer op het gelijkvloers uit te breken, wat dieper te graven en daarna te ïsoleren. Begrijpbaar, maar 1 van de opmerkingen in het EPC document.
5) vraag nog eventjes na of ze in 2016 (gok dat ze het toen gerenoveerd hebben ongeveer) de elektriciteit opnieuw gekeurd is. Lijkt mij van wel, maar document zat er niet bij.
6) nadeeltje : mooie gevel. Maar dat blijft er zo niet uitzien. Ofwel ga je om de x tijd mogen gaan opnieuw verven, ofwel moet je u daarover kunnen zetten. Zit 22cm en 14 cm isolatie op de gevel. Dat is gelijkaardig aan hedendaagse nieuwbouw.
Prijs is niet onaanzienlijk, maar het is intrekbaar, esthetisch recent en eigenlijk zijn er op het eerste zicht niet echt dingen die je MOET doen. Ook niet op termijn. . zonder dat je 1 ding moet doen, indien een tuin voor u niet nodig is en de ligging voor u een pluspunt is, dan is het zijn prijs waard.
In principe concurreert het hier een beetje mee :
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/aalst/9300/9440248?searchId=60fc4abca6242.
AALST - Vlakbij de ring en het ASZ en slechts op 5min van het centrum van de stad bevindt zich deze totaal gerenoveerde eigendom. Deze HOB werd grondig aangepakt en getransformeerd naar een frisse hedendaagse woonentiteit met alle comfort. Op het gelijkvloers bestaat deze woning uit een...
www.immoweb.be