Zoekt u een ruime, instapklare woning met fantastische zonnetuin, zee van ruimte en dubbele oprit?<br />Dan is deze topper zeker iets voor u...<br />In hartje Gijzegem ligt deze mooie halfopen bebouwing op een perceel van 3a90ca met zonovergoten tuin.<br />De woning werd steeds perfect...
www.vandevondel.be
Eigenlijk wel een degelijk huis. Instapklaar met renovatieprojecten voor de toekomst. Staat al sinds begin Juni online. Raar dat die nog niet verkocht is. Of mis ik iets?
Woning die in 1970 of zo is blijven steken op het gebied van inrichting. Allez ik ben niet zeker over het jaar, wel dat het op het gebied van inrichting uitziet zoals het bij mijn tante van 70+ uitziet. Zowel in de vloer als in de keuken.
Maar het is allemaal bruikbaar en zoals ze zeggen correct onderhouden. Ik vind echter 380k euro hiervoor veel geld. Vooral in relatie tot de woningen die OB waren die jij als niet aanvaardbaar achtte.
Indien je hier ooit gaat renoveren ga je :
1) die vloer van het 2de verdiep even deftig moeten nakijken, ofwel die vinyl eruitbonjouren en er nieuwe steken (kleine ingreep) ofwel indien de basis hout is, goed nakijken dat die niet rot is of zo.
2) Ik zie het dak niet op de foto's, dus kan niet zien ofdat die op korte termijn moeten vervangen worden. Dus renovatie van het dak nodig is. Indien dak in orde is, lijkt het mij wel niet dat deze geïsoleerd is. Even ter plaatse nakijken omdat dit anders een impact heeft op de bruikbare hoogte. En het werk is die je natuurlijk best doet voordat je er intrekt. (ook dat rare zwarte ding tegen het plafond (diat schuine gedeelte) in de fietsberging even nachecken wat dat is)
3) badkamer is gedateerd, keuken is gedateerd, zelfs de terrasoverkapping is gedateerd.
4) kleine tuin, maar zoals al gezegd bruikbaar.
5) elektriciteit gaat niet up to date zijn. Noch netwerk. Elektriciteit valt waarschijnlijk met een minimuminvestering correct te maken. Netwerk kun je oplossen met wifi. Wel al eens goed nakijken hoe het zit om eventueel een oplaadpaal in de geburen van uw carport te krijgen. Dus ofdat je zonder al te veel breekwerk van uw elektriciteitskast gemakkelijk daar geraakt. En ook dat je even goed nakijkt wat er van elektriciteitsaansluiting voorzien is.
6) Nakijken wat de termijn is van die zonnepanelen waarvoor je 1320€ per jaar krijgt. Verschil tussen nog 1 jaar of nog 10 jaar natuurlijk.
7) vraag naar de laatste paar facturen voor de verwarming.
8) in de keuken, is dat een gasfornuis of een elektrisch fornuis.
Laat mij duidelijk zijn, dit is een woning waar je nog een redelijke tijd gewoon kunt in wonen. Dit is bruikbaar. Dit lijkt solide te zijn en een goede structuur te hebben.
Maar 380k is en blijft veel geld. En je moet het dan ook afwegen ten opzichte van :
1) alternatieven
2) wat wil je er eigenlijk doen qua renovaties op termijn.
3) is dit een tijdelijke aankoop of zie je u hier permanent in wonen.
Indien op het laatste, het antwoord tijdelijk is, is mijn antwoord : laat het aan u passeren. Ik heb in uw zoektocht echter met dat als uitkomst veel beter gezien. Maar eigenlijk heb ik als permanente woonst ook al beter gezien. Behalve als het u gaat om die 6 kamers en de mogelijkheid om nog iets bij te bouw ernaast.
Maar jij moet er uiteindelijk in wonen, jij weet wat het u waard gaat zijn. Ik zou echter als ik u was zeer zeker punt 2 van hierboven deftig op voorhand bekijken en meenemen in uw idee om te zien of je er dat geld op termijn voor waard vindt.
EDIT :
Indien ik het zou kopen zou het zijn om erin te wonen. En op lange termijn hebben nagekeken of ik op termijn die ganse breedte zou kunnen opdelen in 2 wooneenheden waarbij ik zou nachecken hoe ik dit zou kunnen oplossen naar parkeermogelijkheid in de woning. Dit door te zien of 1 van die ramen zou kunnen uitgebroken worden en een gespiegelde garage van zou kunnen gemaakt worden. En natuurlijk ook welke consequenties dit zou kunnen hebben op de tuin (hoe klein wordt die dan uiteindelijk echt...). Maar eigenlijk grotendeels door de prijs die men vraagt. Bij een prijs onder de 270k zou ik er anders naar gekeken hebben. Maar zou ik dat ook hebben meegenomen. Juist omdat men duidelijk meldt dat de totale breedte van het stuk bouwgrond is (dus ook die waar de auto nu op staat).
Op het gebied van de termijn dat het te koop staat. 2 maand is uiteindelijk niets, en het ziet er onderhouden uit maar echt niet hedendaags en als je dat allemaal wilt aanpassen kun je vlot 50 - 100k extra tellen bij de totaalprijs, en mij lijkt dan dat er andere betere alternatieven zijn, indien die 6 kamers niet nodig zijn voor U.