Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Het waren bewogen dagen deze week.

We hebben ons nieuw bouwplannen ingediend in omgevingsloket. Zeer blij uiteraard.

En vandaag mijn woning verkocht ( akkoord gegaan met een bod en naar notaris gebeld om alles in gang te zetten).
Toch een dubbel gevoel, zeer blij, maar ook wat triest. Ook wel vervelend om al de andere mensen te laten weten dat hun bod niet aanvaard werd.
Proficiat! Hoeveel heb je er uiteindelijk voor gekregen? En fotootjes?

Greetz

Wat was jullie ervaring met leningshoppen eigenlijk? verkreeg je een groot verschil qua rente vergeleken met als je bij je eerste bank/het eerste voorstel was gebleven?

Wat was jullie ervaring met leningshoppen eigenlijk? verkreeg je een groot verschil qua rente vergeleken met als je bij je eerste bank/het eerste voorstel was gebleven?
Eerste aanbod 2,8 van mijn thuisbank, wel een paar jaren geleden.
Alternatieven van andere banken 2.5%
Mijn bank is toen naar 2,04% gegaan. Andere banken gooiden de handdoek in de ring.

Overstromingen hebben niets met verharding van opritten te maken. Dat gaat over waterinfiltratie en het grondwaterpeil.

Waar nu die nieuwbouwwijk staat stond het in 1986 ook gewoon blank. Maar toen was dat gewoon een veld en speelde dat dus geen rol.
Dat is niet helemaal waar. Door betere waterinfiltratie ga je minder water rechtsreeks naar de riolering sturen en dus naar de afvoerkanalen. (beken, rivieren, kanaal) waardoor die hun debiet sneller hoger wordt.

Maar veel heeft ook te maken met het artificieel rechtrekken van waterlopen. Je moet ze eigenlijk laten meanderen om de weerstand te verhogen. (denk aan afvoerbuizen waar dat bochten net een negatief effect hebben)

Best een interessant stukje hierover:

Proficiat! Hoeveel heb je er uiteindelijk voor gekregen? En fotootjes?

Greetz
Dank u!

Het winnend bod is €574.000.
Ik zal wel een PM sturen met de advertentie van immoscoop. Het kost mij zeer veel moeite om mijn zoekertje eraf te halen bij hun. Hopelijk lukt het vandaag wel.

Laatst bewerkt:
Bij de 5 banken die ik deed, was er maar ene die zei dat er mits een voorstel op papier, nog onderhandeld kon worden.
Zaten allemaal, behalve de uiteindelijke winnaar, tussen 1.41-1.45 met 30% eigen inbreng in juni.
Beobank bood 1% rond, staan ondertussen ook terug 1.25 zei de bankdirecteur me vorige week.

Bij de 5 banken die ik deed, was er maar ene die zei dat er mits een voorstel op papier, nog onderhandeld kon worden.
Zaten allemaal, behalve de uiteindelijke winnaar, tussen 1.41-1.45 met 30% eigen inbreng in juni.
Beobank bood 1% rond, staan ondertussen ook terug 1.25 zei de bankdirecteur me vorige week.
1% is wel heel mooi. mag ik es PM'en voor wat meer info? :shy:

Ik keek toevallig net naar een oude aflevering van Huizenjagers in mijn regio. Op een paar jaar tijd zijn die prijzen toch echt ongelofelijk gestegen? Ben nog maar een aantal maanden de huizenmarkt aan het verkennen. Wist dat ze gestegen waren, maar had niet gedacht dat het zo erg was. Er was een halfopen woning, redelijk ruim, deftige tuin, volledig gerenoveerd… vraagprijs 240k.

Ik keek toevallig net naar een oude aflevering van Huizenjagers in mijn regio. Op een paar jaar tijd zijn die prijzen toch echt ongelofelijk gestegen? Ben nog maar een aantal maanden de huizenmarkt aan het verkennen. Wist dat ze gestegen waren, maar had niet gedacht dat het zo erg was. Er was een halfopen woning, redelijk ruim, deftige tuin, volledig gerenoveerd… vraagprijs 240k.
Ik zit in een goedkope regio en op anderhalf jaar tijd, in de categorie 150-250k is er 30k of meer bijgekomen. Ben al ruim 2j aan het rondkijken en dat is ècht zot om dat dan zo te zien gaan! Gelukkig ook dik 20k meer gekregen voor mijn eigen huis dan wat ik het in 2019 had geschat 😇😁

Ik zit in een goedkope regio en op anderhalf jaar tijd, in de categorie 150-250k is er 30k of meer bijgekomen. Ben al ruim 2j aan het rondkijken en dat is ècht zot om dat dan zo te zien gaan! Gelukkig ook dik 20k meer gekregen voor mijn eigen huis dan wat ik het in 2019 had geschat 😇😁
Is dat niet enorm stresserend om een huis te verkopen en te zoeken naar een nieuw? Of heb je een bepaalde datum kunnen afspreken met de koper?

Is dat niet enorm stresserend om een huis te verkopen en te zoeken naar een nieuw? Of heb je een bepaalde datum kunnen afspreken met de koper?
Ik had 1 groot probleem : ik kon geen overbruggingskrediet krijgen want ik zat met mijn hypotheek al aan mijn maximale afbetalingscapaciteit.
Ik moest dus eerst mijn huis verkopen en pas dan kon ik kopen.

Dus dan zijn er 3 opties:
- je zorgt dat verkoop en aankoop naadloos op elkaar aansluiten. Niet echt realistisch 🤷🏼‍♀️
- je neemt in de compromis op dat je langer in je eigen huis kan blijven. Dat is het ook geworden, maar aangezien het iemand is die het als opbrengsteigendom gekocht heeft, was dat ideaal! Ik huur nu dus gewoon tot wanneer ik zelf verhuis.
- je huurt tijdelijk iets anders. Ik ging er van uit dat ik een huurcontract van 1j ging moeten afsluiten.

En stressvol is het zeker, maar dat geldt voor iedereen die in deze tijden met zot bieden en overbieden iets wil kopen :unsure:

Ja klopt. Morgen ga ik naar deze gaan kijken.

Wel in het stad gelegen, gelukkig eenrichtingsverkeer. Tuin lijkt me klein, maar er is wel enorm veel bewoonbare oppervlakte.
Puur afgaand op de foto's gaan daar direct een paar alarmbellen bij mij af...
  • Ziet er een project uit van ne projectontwikkelaar, niet mensen die er zelf in willen wonen. Puur oppervlakkige renovatie, zie naar dat dak...
  • Daar heeft nog nooit iemand in gewoond en ik snap niet waarom makelaars dat zo willen doen uitschijnen. Die kindertekeningen, dat speeldgoed en de niet bij elkaar passende meubels lijken zo een afleiding dat ik direct denk dat er iets scheelt :p
  • Welke lijken zijn er uit de kast gevallen dat ze nu willen verkopen? Sommige dingen zien er zo slecht afgewerkt uit (is nog niet overal geplakt, plinten zijn erbarmelijk geplaatst als ze er al zijn, eletriek niet overal in orde, op sommige plekken nog spleten/kieren, ne missende trap, ...).
Ik vermoed dat daar nog veel tijd/werk/geld gaat inkruipen om het in orde te krijgen, als er al niks fundamenteel scheelt.

En, zoals gezegd:

Graag meer toelichting

Terug
Bovenaan