Over welk budget spreken wij hier effectief ?
Want om eerlijk te zijn, lijkt mij dit nu eens het perfecte voorbeeld van hetgeen waar in deze thread al meermaals over doorgeboomd werd.
Heck, het is zelfs nog erger, dit is een woning die puur onderhevig is geweest aan een functionele vernieuwing. Is het niet stuk dan doen we er gene klop aan.
Dus wat wilt dat in mijn ogen zeggen : Deze woning is niet meer aangepast sinds zijn bouwjaar, zijnde 1971. Dit zie je aan de tegels (verdieping) die op sommige plaatsen serieus afgesleten eruit zien. Is dat daarom slecht ? Neen, het is perfect bruikbaar om in te wonen. Het is maar waar jij tevreden mee bent.
Wat mijn lodderig oog wel ziet is dat als ik mij nog goed indachtig uw smaak en die van uw madam herinner. Dan komt dat eerder overeen met die van een nieuwbouwwoning. En dan nog deftig afgewerkt en volledig in het nieuw gestoken. Ik geloof zelfs dat je de woning in kwestie toen ook eerder als een tussenwoning zag. Wat aangezien dit ook geen open bebouwing is, mij dit dan ook het geval lijkt.
En als je dan toch al zo zonder blikken of blozen hier 290k voor wenst te bieden. Dan had je in mijn ogen beter die woning waar ik toen op gealludeerd had bekeken (die OB waren) en daar uw geld in gestoken om de probleempuntjes in aan te pakken.
Die vloer op het gelijkvloers komt mij in de gang als zijnde ouderwets over. En in de living lijkt mij dat ofwel tapé plein ofwel een klotevloer die afgeschoten is.
De elektriciteit, als er staat gedeeltelijk in orde, wil zeggen hier is gebricoleerd en ik verwacht dat het stuk dat in orde is, de badkamer gaat zijn.
Het heeft geen 4 kamers, zoals uw initiële eis was als ik mij nog goed herinner, maar ok de zolder kun je wel ombouwen. Maar waarom zoek je dan niet onmiddellijk een OB... als je er dan toch zo grote werken wilt insteken... En er is een kelder, dus indien je wilt renoveren kun je eventueel via daar uw bekabeling laten lopen, dat is een goed ding.
Het plafond is de algekende valse plafond. Een merde indien je ooit iets in dat plafond wilt doen. Op het verdiep lijkt het eerder systeemplafond te zijn (dus kantooromgeving, ziet er niet zo mooi uit als de lviing, maar wel functioneel voor brol weg te steken)
De ramen zijn niet allemaal hetzelfde, ik dacht plastieken en aluminium ramen gezien te hebben. Lijkt wel redelijk oud te zijn. Maar bon, het zou dubbel glas moeten zijn volgens de informatie in de annonce. Niet ideaal maar kan er mee door.
Dakisolatie is voorzien.
De verwarming is bruikbaar. Hoge temperatuuroplossing. En opbouw zoals al gezegd. Opbouw wil gewoon zeggen dat de toevoerleidingen in het zicht zitten.
De inrit is aangelegd geweest. Ik dacht zelfs dat er een waterton zat onder die inrit...
Afhankelijk van wat je wilt steek je hier 0 tot 150k in. 0k indien het uw intentie is om dit op korte termijn te verhuren. Alles daartussen afhankelijk van hoe zwaar je het wilt aanpassen naar uw zin.
In mijn ogen is het dan ook de prijs waard, die jij het waard acht voor de ligging / locatie. Ik vond 300k te veel hiervoor... tot ik even ging kijken in de hogere prijscategorie... en dan is die 300k echter niet overdreven...
Villa for sale in Oordegem - Immoweb
www.immoweb.be
House for sale in Smetlede - Immoweb
www.immoweb.be
-> dit is om te huilen...
En moet je het eerder vergelijken hiermee :
House for sale in Lede - Immoweb
www.immoweb.be
of nadat je er uw 100k hebt ingegooid :
https://www.immoweb.be/en/classified/house/for-sale/lede/9340/9414612?searchId=60e61258b752b
Alternatief als je geen klop zou willen doen zou dit zijn :
Exceptional property for sale in Lede - Immoweb
www.immoweb.be
Al zou ik als ik u was toch eerder hier eens gaan navragen of de vermelde prijs inclusief een basisafwerking is...
Exceptional property for sale in Lede - Immoweb
www.immoweb.be
Want dat zou dan echt op uw lijf geschreven zijn... eventueel als ze voor 40k het voor de rest volledig verder afwerken lijkt het mij nog altijd een goede deal, rekening houdende met de alternatieven...
Alhoewel
@Chauffagist dit liever zou hebben, en dan in oostende of zo voor die prijs

:
House for sale in Lede - Immoweb
www.immoweb.be
Maar rekening houdende met de smaak van u en uw madam, pomp je in de woning die jij gepost had toch nog vlot 50 - 100k€ om het wat meer hedendaags te maken.
Nu bon, als tussenwoning zou dit ook nog interessant kunnen zijn :
House for sale in Oordegem - Immoweb
www.immoweb.be
Maar is natuurlijk niet het potentieel dat de woning die door u gepost had had als je er nog xk€ in steekt om het volledig naar wens om te zetten.