Renegadexxripxx
Well-known member
@Renegadexxripxx, werk jij in de bouw of immo sector ofzo? Want ik zie u hier regelmatig zeer uitgebreide, nuttige en relevante info posten. Ten eersteen merci daarvoor. Maar ik ben dus nieuwsgierig
![]()
Het meeste is in mijn ogen eerder boerenverstand eigenlijk. Enerzijds het feit dat als ik verkoper ben dat ik mijn waarde wil maximaliseren met zo min mogelijk effort. En als koper wil ik zo weinig mogelijk betalen voor een zo groot mogelijke return.
Logischerwijze moet je dan niet in de trend meegaan van de "oh dat is mooi rethoriek". Want dan betaal je een premium. En dus moet je de mogelijkheid hebben om door ieuw dat is lelijk heen te kijken en het potentieel van de woning te zien en die kunnen rijmen aan uw specifieke wensen. Of u tevreden te stellen met zaken die minder mooi zijn, maar functioneel. Want uiteindelijk zijn esthetische renovaties niet nodig. Zolang die vloer niet loskomt of er geen stukken uit de voegen zijn maar die gewoon wat afgesleten is, kun je daar nog perfect gebruik van maken.
Maar ja, ik werk als studieingenieur / projectmanager in nichesectoren van de bouw. Al heeft dat met de meeste van mijn interventies hier niet veel te maken lijkt het mij - behalve dat het mij iets meer grond in wat normale prijzen zijn voor een vakman en dat ik het probeer te begrijpen vanuit een technisch of rationeel oogpunt. Meeste van de zaken zijn denk ik eerder info die ik heb opgepikt via mijn vader omdat die tijdens mijn zoektocht meldde denk hieraan, bekijk dat al, negeer hoe die keuken er nu uitziet wat wil je doen in die keuken, wat wens je te doen op de slaapkamer, wat ga je doen als je binnen 20 j moeilijker te been bent, en geen trappen kunt maken, etc...
Ik probeer hier dan ook gewoon die zaken in perspectief te zetten. Uiteindelijk kiezen jullie zelf hoe en wat jullie willen, maar ik wil wel dat je er diep en deftig over nadenkt voordat je eventjes 10 - 15 jaarlonen uitbesteed aan iets waarvoor je 20 - 25 - 30j gaat mogen dokken. Ik zou het zonde vinden dat je iets gaat kopen, u laat meeslepen in de emotie van het moment van ik heb eindelijk iets gevonden... de vraagprijs is xk€ en ik moet direct xk gaan overbieden want anders grijp ik er naast. Bekijk de opties goed. Ga na wat je echt super belangrijk vindt in uw aankoop. Kijk na wat je nice to haves vindt. En kijk na wat voor jullie echt niet van tel is nu of in de toekomst. Je gaat niet alles kunnen uitsluiten, maar op die manier beperk je het risico.
. Ruimte voor vakantie vinden valt ook dik tegen 
.
.