Ik schreef hier enkele maanden geleden dat ik een huis(je) gekocht had. Begin augustus krijg ik eindelijk de sleutels

Ondertussen ben ik wel al enkele keren het huis terug gaan bezoeken om een aantal zaken op te meten (ik moet oa. nieuwe laminaat leggen).
Gelukkig is de huidige eigenaar super sympathiek en vindt hij het ok dat ik in zijn privé rondloop
Ik kan niet wachten om binnenkort eindelijk te kunnen gaan klussen en verhuizen, nu ik alles daarvoor aan het regelen ben
voel ik me toch wat ongeduldiger worden
Tot daar het goede nieuws. Jammer genoeg geraakt mijn appartement niet verkocht wegens blijkbaar totaal geen interesse in dat segment.
Ik ben al enkele maanden aan het samenwerken met een immo, en ze slagen er maar niet in om voldoende bezoekers te trekken.
Af en toe één iemand, maar dat heeft nog niet geleid tot een bod. De immo geeft aan dat dit komt door het corona effect,
appartementen zijn (tijdelijk?) minder interessant. Ik geef ze het voordeel van de twijfel, maar het contract dat ik getekend heb loopt af
binnen enkele weken.
Ik heb er mij mentaal op voorbereid dat het waarschijnlijk nog minstens enkele maanden zal duren eer het verkocht geraakt (met welke immo dan ook), gelukkig kan ik dat financieel wel aan. Dus de druk om het tegen een veel te lage prijs te laten gaan is er ook niet. Alleen twijfel ik dus
om al dan niet van immo te veranderen, ik kan ze immers niet verwijten dat de markt tegen zit. En nu de zomervakantie begonnen is zijn er sowieso al minder immo transacties.
Ik zei onlangs nog tegen de huidige eigenaar van mijn toekomstige woning dat ik er echt naar uitkijk om in zijn huis in te trekken,
en heel blij ben met mijn aankoop. Alleen het hele gedoe er rond (zoektocht tijdens corona gekte, verkoop appartement) is vervelend
en zeker niet voor herhaling vatbaar.