Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Ik heb mijn aflossingsplan eens bekeken.

Ik heb een lening lopen op 25 jaar, stel dat ik nu vervroegd zou aflossen: hoe kan ik dan exact weten wat ik aan de bank moet terug betalen? (+ de boete van 3 maanden intrest?)

Wat zie ik op mijn plan:

- Vervaldag
- Interest
- Kapitaal
- Te betalen
- Kapitaalsaldo na betaling

Stel dat ik na 2 jaar (random tijd) wil terug betalen dan zie ik dat mijn kapitaalsaldo na betaling op dat moment nog 144k is ongeveer.
Is dit dan het bedrag dat ik aan de bank dien terug te betalen (met uitzondering van de boete) of bekijk ik dit verkeerd en komen alle interesten van de maanden die nog komen zouden hierbij?

Interesse in een ander zin. :)

Gaan nog steeds bouwen (binnenkort 3de gesprek met de architect, dan zal het plan al vrij definitief zijn), zou eind deze zomer vergunning willen indienen. Ook al gesprekken met metsers, zou in februari kunnen starten. Dus we gaan niet van dat plan afwijken. :D

Het enige dat er nog moet gebeuren, is mijn woning nog verkopen en daar ben ik zowat aan het rond zien naar prijzen. Ik ben vooral benieuwd of er een deftige markt is voor HOB die +500k kosten.
Als ik kijk naar het mediaan woningprijs van tremelo en van onze gemeente, ligt die van onze gemeente hoger (als ik hierdoor uit mag gaan dat de prijzen van de regio wat gelijk zijn). Dus als dit goed in de smaak valt voor 520k, dan schat ik mijn woning toch wel een stukje hoger in.
Ik hoor gewoon veel uiteenlopende prijzen, waardoor ik nog steeds geen idee heb wat mijn vraagprijs gaat zijn.
Hier is een recent hob (2016) te koop (al in optie pas online): 440k.
3 are grond, schat 160m2 woonopp (inclusief inpandige garage), e-peil 55 (geen VV) en qua afwerking standaard SOD

Allee vergelijkbaar met dat van ons maar minder afgewerkt (zelfde firma als ik het goed heb) :p

Hier is een recent hob (2016) te koop (al in optie pas online): 440k.
3 are grond, schat 160m2 woonopp (inclusief inpandige garage), e-peil 55 (geen VV) en qua afwerking standaard SOD

Allee vergelijkbaar met dat van ons maar minder afgewerkt (zelfde firma als ik het goed heb) :p
Heb je een link of advertentie om te delen? Moet dan toch een interessante locatie zijn?

Heb je een link of advertentie om te delen? Moet dan toch een interessante locatie zijn?
Niet noodzakelijk, prijzen zijn gewoon ronduit belachelijk geworden...

Woning in het hol van pluto bij wijze van spreken...

Wie weet zit Jurgen daar!
Nu op zich is dat veel goedkoper he: dubbele woonopp, 4* zoveel grond en nog een zwembad!

Mening?

Lijkt mij een perfect bewoonbaar huis voor een schappelijke prijs.

Lijkt mij een perfect bewoonbaar huis voor een schappelijke prijs.
Ja vind vooral de tuin zeer indrukwekkend. Maar voor mij en mijn vriendin zouden we te veel moeten renoveren en de stijl van het huis veranderen. Er zijn wellicht genoeg kopers die daar in willen wonen zonder iets te veranderen.

Ja vind vooral de tuin zeer indrukwekkend. Maar voor mij en mijn vriendin zouden we te veel moeten renoveren en de stijl van het huis veranderen. Er zijn wellicht genoeg kopers die daar in willen wonen zonder iets te veranderen.
De keuken en de badkamer zijn al gerenoveerd. Het vervangen van die living vloer is zo iets dat 'ooit wel eens moet gebeuren'. Als je daar een paar jaar inwoont ben je dat zo gewoon dat het al niet meer stoort. :p

Hol van pluto.. ik woon daar 1 straat verder begot :tongue:

Als alles goed is hebben wij een huis gekocht. Bungalow stijl, 19 are grond, rustige ligging (geen drukke baan) en dat alles voor onder de 350k.

Een mens wordt er gelukkig van

De keuken en de badkamer zijn al gerenoveerd. Het vervangen van die living vloer is zo iets dat 'ooit wel eens moet gebeuren'. Als je daar een paar jaar inwoont ben je dat zo gewoon dat het al niet meer stoort. :p
Vloer vervangen is maar een klein werkske t.o.v. die hoogspanningslijnen in den hof wegkrijgen... Die lopen er nu eens vlak over :s

En 't zijn er dan nog 2; 1 over de voortuin, 1 over de tuin achteraan :o
KFqqjAS.png

Hol van pluto? Koersel heeft z'n eigen Delhaize, Lidl, Aldi, Gamma, Game Mania, sportzaal, en een lokale cinéma....Er zijn hollen van pluto's met veel minder dan dat.

Als hier iemand in Tremelo iets zoekt: https://www.immoweb.be/en/classified/house/for-sale/tremelo/3120/9338941?searchId=60af62e8a3ba7
Ik ben deze gaan bekijken, heel mooi, goed gebouwd en onderhouden huis. HEEL goede deal om deze te kopen voor 520k imo, zelfs ondanks dat het een HOB is. Wij gaan het niet kopen omwille van te kleine tuin. Ik was aan het checken of ik het achterliggende stuk niet kon opkopen, maar neen dus. Anders had ik het zelf zonder twijfel gekocht :thumb:.
Lelijk en duur voor een HOB in die locatie. Dan kan je toch beter krijgen voor je geld.

Daar, dan krijg je nog ineens een degelijk huis op een fatsoenlijk stuk grond en een zwembad erbij.

Terug
Bovenaan