Lol, nee hoorToevallig zelf de makelaar of is het een huis van een kameraad?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lol, nee hoorToevallig zelf de makelaar of is het een huis van een kameraad?
Ik heb het ook moeilijk om voor mezelf een HOB van +500k, laat staan +600k te verdedigen. Om even heel elitair te doen, maar soms denk ik "ik heb godverdomme geld, waarom zou ik genoegen nemen met een HOB". En rationeel is dat waarschijnlijk niet juist, maar bon zo is het wel.
Villa noemen ze dat dan...![]()
Villa te koop - 2920 KALMTHOUT - € 575.000
Luxueus afgewerkte half open bebouwing, gelegen in een gegeerde, rustige woonwijk nabij het centrum van Kalmthout. De woning omvat o.a. ruime leefruimte, ingerichte open keuken, terras, 4 slaapkamers, dressing, 2 badkamers op een volledig omheind perceel van 362m². Indeling van het...www.allure-re.com

Mijn woning werd ook een villa genoemd, meer bepaald een stadsvilla.Villa noemen ze dat dan...
![]()
Uhu![]()
Awel dit is dus een type HOB waar ik geen +500k voor wil betalen, of zelfs gewoon niet naar zou omkijken, want (puur op basis van fotos hé):![]()
Villa te koop - 2920 KALMTHOUT - € 575.000
Luxueus afgewerkte half open bebouwing, gelegen in een gegeerde, rustige woonwijk nabij het centrum van Kalmthout. De woning omvat o.a. ruime leefruimte, ingerichte open keuken, terras, 4 slaapkamers, dressing, 2 badkamers op een volledig omheind perceel van 362m². Indeling van het...www.allure-re.com
.Tbh vind ik dat echt een oerlelijk huis.
En een rond venster moesten ze zwaar taxeren, gvd zo mottig.
.Ha, zie dat ook nu pas door die link te posten.Villa noemen ze dat dan...
![]()
Uhu![]()

Ja hier zou ik overwegen om 500 of 600 voor te geven![]()
Villa te koop - 2920 KALMTHOUT - € 1.195.000
Recent gebouwde villa gelegen op een rustige locatie nabij het centrum van Kalmthout-Heide. Dankzij een ruime kantoor- of praktijkruimte en mogelijkheid voor een gastenverblijf op de tweede verdieping biedt deze villa vele mogelijkheden.De afwerking is van een bijzonder hoog niveau, het ontwerp...www.allure-re.com
.Awel dit is dus een type HOB waar ik geen +500k voor wil betalen, of zelfs gewoon niet naar zou omkijken, want (puur op basis van fotos hé):
Ik ken de regio niet zo goed, maar dit lijkt me minstens 50k overpriced?
- Klein / bekrompen gevoel / weinig "doorstroming" in uw woning, zeker de leefruimte
- Berging?
- Garage of overdekte staplaats?
- Te klein perceel met veel inkijk
- Nieuw en proper, maar eigenlijk maar basis afgewerkt
Wtf doet dat chauffageke op foto 14 daar trouwens, zo ingewerkt in uw keukenkast.
Gesloten, halfopen of open bebouwing... Prijs zal niet enkel daarvan afhangen... in elke categorie heb je nog gradaties he.Kmoet zeggen, da mag nog zo schoon gebouwd zijn als het kan. +500k voor een HOB vindk echt zot.
Da van in Tremelo is den binnekant wel nog ok, maar tis in Tremelo... Daar zou ik gewoon al 100k minder voor bieden. Ni perse omda Tremelo een shit dorp is maar tis nu ook ni zo heel goe gelegen. Ge zijt wel snel op den E314 ofzo ma that's about it.
Nu, huizen in die regio (tremelo, keerbergen, werchter,..) zijn gewoon pokke duur. Ik heb jaren terug voor ik zelf aan bouw begon in Tremelo gaan zien voor een huis dat te renoveren was, ze vroegen daar 100k meer voor dan ik er wilde voor geven, uiteindelijk ist verkocht geraakt aan 50k minder dan hun vraagprijs.
Zijn een paar enorm mooie huizen voor goeie prijs daar te vinden maar uiteindelijk, meh. Kameraad van me bouwt daar redelijk wat maar gaat binnenkort uitwijken richting Keerbergen met zijn nieuwbouw woningen omdat de gemeente van Tremelo een beetje te harde vriendjespolitiek aan het worden is (Shocker)
Als dat voor 500-600k ging zou ik geïnteresseerd zijn...Ja hier zou ik overwegen om 500 of 600 voor te geven.
Zo redeneer ik voor elk huis eerlijk gezegd.Bij zo'n woningen begin ik dan al zo te redeneren.
575k + 6% registratierechten =609,5k + notaris/hypotheek kosten 5k = €614,5k
Bouwgrond van 360m², kameraad heeft hier net nog een stuk bouwgrond gekocht voor 160k is een HOB 400m². Maar dat is wel duur, schat dat je wel voor 145k 360m² kunt kopen hier.
145k + 10% registratierechten = 159,5k + 5k kosten = €164,5k
€614,5k-€164,5= €450k over om te bouwen.
Ik was ook maar aan het lachen, dat huis is vlot 800k waard. Hoger weet ik niet want zie redenering hierboven.Als dat voor 500-600k ging zou ik geïnteresseerd zijn...
Hoger is gewoon voor de meesten onhaalbaar.
Dat huis vind ik vrij correct geprijsd, zal ook wel de reden zijn dat er al zo snel een optie op genomen is, staat dacht ik echt nog niet zo lang te koop.Ik was ook maar aan het lachen, dat huis is vlot 800k waard. Hoger weet ik niet want zie redenering hierboven.
, dan is dat wel een schappelijke prijs.Idem.Dat huis vind ik vrij correct geprijsd, zal ook wel de reden zijn dat er al zo snel een optie op genomen is, staat dacht ik echt nog niet zo lang te koop.
Je moet rekenen dat zo'n bouwgrond daar makkelijk +400k, als het al niet 500k is. Zet daar nog zo'n huis op, is geen klein huisje, dan is dat wel een schappelijke prijs.
Heeft lang geduurd, ben al overbodenBon, zo meteen nog maar eens een bod uitbrengen (notaris is het nu op papier aan het zetten)... Wat agressiever dan ik gewend ben (compleet mijn "reserve" aan het pluimen) maar volgens mijn vader die mee het huis is gaan bezichtigen gisteren, meer dan zijn geld waard op deze markt... We zullen zien of ik nog eens overboden word of niet (er zijn er al 2 bezig met bieden en overvielen)...