In dat geval, als input voor u:
Ik heb het ook moeilijk om voor mezelf een HOB van +500k, laat staan +600k te verdedigen. Om even heel elitair te doen, maar soms denk ik "ik heb godverdomme geld, waarom zou ik genoegen nemen met een HOB". En rationeel is dat waarschijnlijk niet juist, maar bon zo is het wel.
Het moet dan al een aantal troeven hebben om dit gevoel te kunnen wegnemen (aka veel bewoonbaar, groot perceel en/of uitzicht op bos/veld, hoogwaardig afgewerkt, ...).
Waarom dit huis specifiek mij 500+ waard zou zijn (mits meer grond):
- Simpelweg goed en degelijk gebouwd.
- Slim gebouwd, aka er liggen geen leefruimtes tegen de HOB muur, de "doorstroming" zowel in als rond uw huis is logisch, uw terras is goed afgescheiden met een dubbele muur om (geluids)overlast met buren te beperken, ...
- VEEL bewoonbare ruimte ... die +300m2 is niet overdreven. Het huis heeft effectief 5 grote tot heel grote kamers + 2 bergings + garage.
- Alles van technieken aanwezig en van degelijke kwaliteit (geen top), e.g. ventilatie D, houtcassette met warmtecirulatie naar 1e en 2e verdiep, airco, domotica, automatische rolluiken, genoeg stopcontacten schakelaars & lichtpunten, alarm, goed geisoleerd, ... . Het enige dat ik eigenlijk mis is vloerverwarming.
Voor de rest doet dit huis niets uitzonderlijk goed voor mij, ik vind het niet bepaald mooi bvb. Maar alles is (overvloedig) aanwezig, alles is in orde, ik ben er gerust in dat alles blijft werken. Maw de basis en structuur zit heel erg goed.
Van wat ik weet van uw huis, zal dat inderdaad vlot boven de 500k gaan, al zult ge minder bezoek krijgen alleen al omdat het een HOB is op een klein perceel.