Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Matexi zit ook in gans Vlaanderen zeker? (Geen ervaring mee)
Ik ken ze enkel van hun giga projecten.
Ken enkele mensen die in een huis van hen wonen, die klagen niet.
Nadeel is wel dat het vaak basic huizen zijn, allez misschien als je vroeg bij de start van het project bent. Maar diegene die ik ken hebben allemaal gekocht toen alles bijna af was.

Kunnen en goed kunnen zijn wel twee verschillende zaken natuurlijk :p
Als er bijna niemand het nog kan maakt dat al lang niet meer uit.
En ik durf gerust zeggen dat ik beter werk afleveren dan veel “stielmannen”. Bij mijn schoonzus heb ik de opgeleide vloerder moeten uitleggen hoe ge keramisch parket legt want van de 20m2 die er in stak lagen geen 2 tegels even hoog. “Dat is altijd met zo een tegels” was zijn antwoord.
3 rijen voor gedaan en hij heeft uit schaamte al de rest terug beginnen uitbreken.

Is de Belg klaar om nog compacter te gaan wonen en om voorzieningen te delen (tragedy of the commons)?

Matexi zit ook in gans Vlaanderen zeker? (Geen ervaring mee)
Die bouwen hier ook hele wijken in de geburen. Mijn vrouw is vooral niet te vinden voor een hele buurt in dezelfde huizen. Ook zien hun huizen er vrij klein uit.

Wij zouden minstens 170m2 willen (ons huidige oppervlakte zonder kelder gerekend, met kelder 220m2) eventueel met zelf af te werken zolder om +/- rond de 200m2 te komen.

Maar in welke mate dat mogelijk is met huidige prijzen....

Die bouwen hier ook hele wijken in de geburen. Mijn vrouw is vooral niet te vinden voor een hele buurt in dezelfde huizen. Ook zien hun huizen er vrij klein uit.

Wij zouden minstens 170m2 willen (ons huidige oppervlakte zonder kelder gerekend, met kelder 220m2) eventueel met zelf af te werken zolder om +/- rond de 200m2 te komen.

Maar in welke mate dat mogelijk is met huidige prijzen....
Geen idee of die ook bouwen op uw grond bv en dat je dus alles kan kiezen

Is de Belg klaar om nog compacter te gaan wonen en om voorzieningen te delen (tragedy of the commons)?

Ik vraag me dan altijd af op wat voor grond en in wat voor huis die kerel zelf woont...

Ik vraag me dan altijd af op wat voor grond en in wat voor huis die kerel zelf woont...
Google even en je weet het. Nieuwbouw rijwoning in HET stad (niet de parking) met een gigantisch grote op het eerste zicht gedeelde tuin met apart weggetje. Maar de tuin is volgens mij gedeeld met 2 ondernemingen/VZW's/collectieven, waaronder zijn eigen achitectenkantoor en op het eerste zicht iets van zijn partner... dus niet met andere woningen.
Dus hij woont zelf een héééééél stuk ruimer (in HET stad, én dan nog eens in de kern) dan de gemiddelde mens. Volgens mijn berekeningen een 9a.

Kortom, hij woont volgens mij op een gigantisch perceel in het centrum van een van de grootste steden in BE en wil dat iedereen nog korter op elkaar kruipt.

(zijn adres ga ik hier niet zetten. google wat en je vindt het)

Laatst bewerkt:
Ook aan dat terrein zelf is nog behoorlijk werk om dat terug proper te maken.
afbreken zou ik niet doen omdat de stijl wel zen charme heeft, maar reken dat die woning u zeker 8-900k kost eer ze Up to spec is

die compactheidsziekte en Co-housing zever mag wel is gaan ophouden. Als het aan Dees tempo verder boldert wonen we tegen 2035 op mekaar alsof we naar auschwitz zijn moeten verkassen. Daar was ook alles gemeenschappelijk voor het gepeupel en royaal voor de beslissingsmakers

Niet van de streek maar is onderstaande woning niet goedkoop ? Oké, veel werk aan, maar knappe woning.

Koopje.
afbreken zou ik niet doen omdat de stijl wel zen charme heeft, maar reken dat die woning u zeker 8-900k kost eer ze Up to spec is
Bwa 150k zal toch wel dik volstaan voor de gewoonlijke energie + comfortrenovatie. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je zelf kan doen.
40k nieuw dak + dakisolatie
40k nieuwe ramen
Rest voor nieuwe badkamer + keuken, ra. interieuraanpassingen

Moest ik al niet in een iets kleinere gelijkaardige kast zitten, zou ik dit onmiddelijk kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op die crappy afsluiting rond die border ziet dat terrein er toch perfect uit?

Maar ja ik zou dat ook direct kopen moest ik daar iets zoeken, ziet er geweldig uit

Terug
Bovenaan