Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is wel rotslecht op het gebied van OV om in brussel te geraken... Vlot 1h30 op de trein zonder rechtstreekse. En dan moet je tot aan het station van ronse geraken
Zelfs met de wagen ben je >1h15 onderweg.
Al moet ik eerlijk zijn dat de prijs voor limburg hoger ligt voor dergelijke oppervlaktes.

Mijn ervaring is toch anders, zeker eens de 20er levensjaren voorbij. Ik heb ondertussen een verspreide vriendengroep over een vrij grote oppervlakte; ongeveer de driehoek Kortrijk-Antwerpen-Genk.Ja dat begrijp ik maar ik ga er wel van uit dat @Mulan niet 1h45 met trein en bus tot aan de financietoren moet voor haar werk.
Als je lokaal tewerkgesteld bent of de facto volledig remote kan worden én dergelijke locatie past in je familie - en gezinsleven is dat toch top. Zeker aangezien ik toch denk dat veel Vlamingen graag blijven wonen waar ze hun roots hebben.
Dat is iets waar wij wel de nadelen van ondervonden hebben. Heel ons leven opgegroeid en schoolgegaan in Leuven en daar sociaal helemaal verankerd. Maar ga dan eens een huis zoeken in dit gebied als jong koppel...

Ideaal voor u en uw portemoneeIk werk in deze regio, dochter gaat hier naar school, ouders wonen hier, voor mij is het dus wél logisch om hier te zoeken ipv veel meer te betalen voor die paar keer per jaar ik naar een grote (Gent, Brussel, de kust,...) stad moet.

) 55km van mijn deur 
Die grond is in Wallonië gelegen, niet meer Vlaanderen.Al moet ik eerlijk zijn dat de prijs voor limburg hoger ligt voor dergelijke oppervlaktes.

Bij zo een SOD project doe ik altijd *1,15 *1,21.Wat is jullie mening van deze nieuwbouw? Regio is voor mij perfect en prijs is wel aan de hoge kant, maar als ik vergelijk met oudere huizen in de buurt valt het nog wel mee voor nieuwbouw denk ik (= eerste huis)... Maar ben dan wel 30+ jaar aan het afbetalen...
![]()
Huis te koop - Lommel. Het grootste aanbod op Immovlan.
Ontdek het volledige immo-aanbod aan huizen te koop - Lommel + meer info over je toekomstige buurt (transport, scholen, winkels, …).immo.vlan.be
Wat is jullie mening van deze nieuwbouw? Regio is voor mij perfect en prijs is wel aan de hoge kant, maar als ik vergelijk met oudere huizen in de buurt valt het nog wel mee voor nieuwbouw denk ik (= eerste huis)... Maar ben dan wel 30+ jaar aan het afbetalen...
![]()
Ontdek het volledige immo-aanbod aan huizen te koop - Lommel + meer info over je toekomstige buurt (transport, scholen, winkels, …).immo.vlan.be
Met vloerverwarming aangevuurd door een warmtepomp waarvan de elektriciteit wordt opgewekt door zonnepanelen

Kijk hier eens op staat heel het project op.Wat is jullie mening van deze nieuwbouw? Regio is voor mij perfect en prijs is wel aan de hoge kant, maar als ik vergelijk met oudere huizen in de buurt valt het nog wel mee voor nieuwbouw denk ik (= eerste huis)... Maar ben dan wel 30+ jaar aan het afbetalen...
![]()
Tis te zien waar je roots zijn. Uit mijn streek ben ik vrij zeker dat de helft van mijn middelbaar groep minstens 50km verder zijn gaan wonen. Niet voor niks dat Gent de de facto hoofdstad is van West-Vlaanderen.Ja dat begrijp ik maar ik ga er wel van uit dat @Mulan niet 1h45 met trein en bus tot aan de financietoren moet voor haar werk.
Als je lokaal tewerkgesteld bent of de facto volledig remote kan worden én dergelijke locatie past in je familie - en gezinsleven is dat toch top. Zeker aangezien ik toch denk dat veel Vlamingen graag blijven wonen waar ze hun roots hebben.
Dat is iets waar wij wel de nadelen van ondervonden hebben. Heel ons leven opgegroeid en schoolgegaan in Leuven en daar sociaal helemaal verankerd. Maar ga dan eens een huis zoeken in dit gebied als jong koppel...
Kijk hier eens op staat heel het project op.
Nieuw woonproject op meest zuidelijke punt Lommel | De Zuidpoort
Ontdek het project De Zuidpoort in Lommel: 11 nieuwe open BEN-woningen die vanaf voorjaar 2021 gebouwd worden. Mooi, modern en betaalbaarwww.zuidpoortlommel.be

Toch wel bizarre toestanden hoor.Update: ondertussen van 3 huizen en 2 bouwgronden bericht terug gehad dat ze verkocht zijn.
Conclusie : nóg frequenter gewoon gaan rondcruisen om notarisbordjes te spotten in de hoop eens eentje te zien dat er nog maar recent staat!
Vive la wallonie!Toch wel bizarre toestanden hoor.

De notarissen hier in de streek zetten dat meestal enkel online op hun eigen site. Eerder zeldzaam dat ik het tegenkwam op Immoweb of immoscoop.Vive la wallonie!
Even verduidelijken dat het niet om huizen of gronden gaat die nog maar net te koop staan, maar waarvan gewoon niemand, zelfs jaren later, het bordje weghaald of er "verkocht" op plakt.
Notarissen zetten vaak ook gewoon een bordje zonder het zelfs online te zetten.![]()
Je zou denken dat de kopers dat bordje weg doen, niet dus.Vive la wallonie!
Even verduidelijken dat het niet om huizen of gronden gaat die nog maar net te koop staan, maar waarvan gewoon niemand, zelfs jaren later, het bordje weghaald of er "verkocht" op plakt.
Notarissen zetten vaak ook gewoon een bordje zonder het zelfs online te zetten.![]()