"redelijk ingebouwd" is natuurlijk een vaag begrip.
Als er twijfel over bestaat had je dit moeten specifiëren in het compromis. Dat is toch wel een gemiste kans.
In mijn vorig appartement had ik ook een soort van TV-wand dat rond een vrijstaand tv meubel gebouwd was. Dat tv meubel kon ik gemakkelijk weg halen zonder ook maar 1 vijs los te moeten draaien, maar dan bleef er een gat in de wand achter waar dit meubel stond.
Dit hebben we dus gewoon eenvoudig in de compromis opgenomen dat dit bij de woning hoorde.
Je moet er nooit van uit gaan dat een verkoper zomaar op dezelfde manier denkt over zulke zaken dan jij. Zo zijn er ook mensen die de sleutel krijgen van hun nieuwe woning en ineens vreemd opkijken omdat alle verlichting en gordijnen zijn weggehaald. Als het de bedoeling is dat deze zaken blijven hangen, bepaal dit dan in het compromis (en later de notariële akte). Daar dient dit nu eenmaal voor. Op die manier kan je ook nog een beetje registratierechten uitsparen door een paar duizend euro van de verkoopwaarde toe te kennen aan roerende zaken in de woning.
Als ik u was zou ik de verkoper nu contacteren met de boodschap dat je er van uit ging dat dit "redelijk ingebouwd" tv meubel zou blijven staan. en van daar uit kan je verder kijken. Misschien dat je wel nog wat andere zaken kan overnemen voor een prijsje (kleerkast bv). Uit ervaring weet ik goed genoeg dat je bij een verhuis daar vaak héél weinig zin in hebt om dit weer te verhuizen en de nieuwe eigenaar er vaak een nodig heeft.
Dank je wel aan allen voor de respons!
De gordijnen en verlichting had ik wel laten noteren in het compromis.
I had de redenering dat de op maat gemaakte wandplanken en op maat gemaakte Tv-meubel onroerende goederen waren vanwege dat dit specifiek voor deze woning is gemaakt.
Ik zal met de eigenaars daar nog verder over spreken.
Het is wel een les geweest om echt alles te laten noteren in het compromis.

wanneer je in gent of brussel moet zijn.
. Gent ligt dan ook nog eens een beetje centraal EN is een grootstad.