VTM Huis Gemaakt

Ik vind dat wel een goed argument eigenlijk. VTM geeft u een huis van 250k; gij verbouwt het met 50k aan gerief en 50k aan werk, en ge moogt het zelf kopen voor 350k. Dan betaal je eigenlijk jezelf idd.

Maar die 50K aan werk heb je sowieso geleverd, dus het is geen argument. Of je dan DAT huis koopt of een ander, die 50K aan werk is geleverd en ben je altijd kwijt.

Voorbeeld: hypothetisch huis A en B. A is 350K, B is 250K maar kan door 50K materiaal en 50K aan "werk" tot identiek dezelfde waarde gebracht worden als huis A. Beide huizen zijn dan identiek evenveel waard. En je krijgt dan 125K aan crowdfunding.

In beide gevallen moet je zelf nog 225K opleggen. In beide gevallen eindig je met een huis van 350K. In beide gevallen heb je 50K aan arbeid geleverd - los van welk huis je effectief koopt.
Dus nee, ik zie niet hoe dat een argument is.

Natuurlijk, als je theoretische 50K aan werk van die kwaliteit is dat het maar 10K aan waarde toevoegt aan het huis, en je weet dat zelf... Tja, dan is dat eerder de reden om het niet te kopen. Niet het feit dat je daar zelf werk in gestoken hebt maar het feit dat je weet dat het niet goed is.
 
Hoeveel is de vraagprijs mss?
Tegen de 400k dacht ik. Wat ik dus nog altijd een raar excuus vind om dit niet te kopen. 32k donatie en ze zullen toch zelf ook nog spaargeld hebben? Ze werken beide. Plus dat is iets minder dan 200k elk om af te betalen, zelfs ik heb lening van 200k
 
Tegen de 400k dacht ik. Wat ik dus nog altijd een raar excuus vind om dit niet te kopen. 32k donatie en ze zullen toch zelf ook nog spaargeld hebben? Ze werken beide. Plus dat is iets minder dan 200k elk om af te betalen, zelfs ik heb lening van 200k
Het is mogelijk dat ze dit geld niet hebben. We mogen onze eigen situatie niet projecteren op iemand anders.
 
Tegen de 400k dacht ik. Wat ik dus nog altijd een raar excuus vind om dit niet te kopen. 32k donatie en ze zullen toch zelf ook nog spaargeld hebben? Ze werken beide. Plus dat is iets minder dan 200k elk om af te betalen, zelfs ik heb lening van 200k
400k + beschrijf geeft 428k. Dat wil zeggen dat ze met die donatie dus 4k eigen inbreng hebben. Je hebt zo 20% nodig om een lening te krijgen ==> 76k spaargeld nodig. om een lening van 320k aan te gaan.
Kenny is 24 en Amber 21. Dat wilt zeggen dat ze samen max 8 jaar aan inkomsten gehad hebben. Dat is 791.66€/maand/persoon sparen om daar aan te geraken.

En dan heb je een lening die u maandelijks (op 25 jaar) 1263€ kost. Dat is géén goedkope lening.

Dus het is écht niet zo onlogisch dat ze dat niet kunnen betalen hoor.
 
Tegen de 400k dacht ik. Wat ik dus nog altijd een raar excuus vind om dit niet te kopen. 32k donatie en ze zullen toch zelf ook nog spaargeld hebben? Ze werken beide. Plus dat is iets minder dan 200k elk om af te betalen, zelfs ik heb lening van 200k

Dat huis is ook geen 400k waard. Niet op die locatie
 
Is toch geen argument? Ze hebben dat werk gratis gedaan, ongeacht welk huis ze kopen.
Maar bij een ander huis kunnen ze er voor kiezen om terug bepaalde werken zelf te doen en zo geld uit te sparen. Ze hebben tenslotte al eens kunnen oefenen.
Of ze kiezen voor een huis met kwalitatievere afwerking nu ze ontdekt hebben dat ze 4 linkerhanden hebben.

Bovendien zal de ligging, indeling, grootte, ... van het huis van minder belang zijn als je het krijgt. Als je er toch de volle pot voor moet neerleggen kan ik mij goed inbeelden dat die punten ineens niet meer 100% uw goesting zijn en je liever iets zoekt dat beter bij jou past.
 
Maar bij een ander huis kunnen ze er voor kiezen om terug bepaalde werken zelf te doen en zo geld uit te sparen. Ze hebben tenslotte al eens kunnen oefenen.
Of ze kiezen voor een huis met kwalitatievere afwerking nu ze ontdekt hebben dat ze 4 linkerhanden hebben.
Dus het argument om het huis niet te kopen is "ze hebben al eens kunnen oefenen"?
Dat is gelijk random iemand zijn huis gratis gaan verbouwen zodat ge nadien zelf een huis kunt kopen omdat ge al eens hebt kunnen oefenen? :D Ik denk dat er veel mensen zijn waar je gratis mag komen oefenen ze.
 
Dus het argument om het huis niet te kopen is "ze hebben al eens kunnen oefenen"?
Dat is gelijk random iemand zijn huis gratis gaan verbouwen zodat ge nadien zelf een huis kunt kopen omdat ge al eens hebt kunnen oefenen? :D Ik denk dat er veel mensen zijn waar je gratis mag komen oefenen ze.
Nee dat is gelijk gratis en voor niets iemand zijn huis gaan verbouwen en het vervolgens voor de volle pot overkopen van die mensen. Betalen voor de meerwaarde van jouw werk dus.

Ik snap heel goed dat hun uren niet vergoed worden. Maar nu staan de huizen te koop voor veel te veel geld, deels door hun eigen werk dat er in gestopt is, deels omdat het een bekend huis is dat op den tv geweest is.
 
Ja, maar het argument "eigen werk" is er gewoon geen. Dat dat eigen werk minder kwalitatief is of dat de vraagprijs kunstmatig geinflateerd is, dat dan weer wel.

Maar die eigen uren ben je sowieso en altijd kwijt.
 

"Harry en Jerina kopen dankzij crowdfunding hun échte droomhuis: "Ze noemden ons opportunisten, maar zo zijn we helemaal niet”"
 

"Harry en Jerina kopen dankzij crowdfunding hun échte droomhuis: "Ze noemden ons opportunisten, maar zo zijn we helemaal niet”"
Ik begrijp de nood niet van zoveel mensen om daar haatberichten voor te gaan sturen aan hun adres. Dat is toch pure afgunst? Ze zijn met de sympathieprijs gaan lopen en dat heeft blijkbaar gerendeerd. Goed voor hen. Kenny & Amber hebben minder "opgeleverd", maar dat is nog altijd een mooi bedrag om op verder te sparen en in de toekomst iets te kopen.
 

"Harry en Jerina kopen dankzij crowdfunding hun échte droomhuis: "Ze noemden ons opportunisten, maar zo zijn we helemaal niet”"
Dat is toch wel een heel smal huisje.
 
Ik krijg er spontaan claustrofobie van. Hoe breed is dat huis, 2,5 meter ofzo? Lijkt me sowieso wel iets dat ze nooit van z’n leven hadden kunnen betalen zonder die donaties.

Maar ik snap gerust dat mensen niet tevreden zijn. Die zotten die gedoneerd hebben gingen er uiteraard van uit dat zij het huis uit het programma gingen kopen.
 
Ik niet, een huis met meer slaapkamers is verstandiger.
En uw gedrag aanpassen aan zotten hun mening is nooit een goed idee.
 
Mij maakt het allemaal niet zo gek veel uit. Zolang zij en hun kinderen er maar tevreden mee zijn. Het zijn tenslotte zij die er moeten wonen.
 
Het VTM-programma Huis Gemaakt was in 2021 een voltreffer voor het Kortrijkse duo Jerina en Harry. Maar hun gerenoveerde woning op het Volksplein 25 staat nog altijd te koop. Onverkoopbaar in de staat zoals ze was, luidt de versie van de makelaar.

Het bord te koop hangt aan de gevel, maar online vind je niets terug bij de makelaar. Bart Verleye van Property verwijst naar de gebreken van het pand. Property kreeg de woning in portefeuille maar stelde pas nadien de mankementen vast. “De woning was niet klaar voor verkoop en wij willen onze naam niet verbinden aan een woning die niet af is”, zegt Verleye. “Het had geen zin. Wij willen een instapklare woning.”

Verleye verwijst naar een lek in de badkamer waardoor een nieuwe badkamer noodzakelijk was. De keuken was onafgewerkt. De elektriciteit was niet conform en er moest ook opnieuw geschilderd worden. “Wij willen een woning op de markt brengen in een iets hogere prijsklasse. De ligging is goed, het Volksplein is opgewaardeerd en de woning heeft een extraatje omdat die een uitgang heeft achteraan. Je hoeft geen fietsen in de gang te stallen. Ik vermoed wel dat er voldoende interesse zal zijn bij de verkoop. We hebben toch al een aantal telefoontjes gehad.”
🤣
 
Net ook gelezen, lmao. Die twee hebben dus 120k gekregen voor wat entertainment maar hebben een onverkoopbaar huis achtergelaten :laugh:

Vind het wel jammer dat ze niet willen reageren. Zeg gewoon iets in de trant van wij hebben meegedaan als amateurs en naar ons kunnen het beste ervan gemaakt. Ps. Nog eens bedankt voor de centjes.
 
Terug
Bovenaan