Huis Gemaakt

Als de Harry en zijn madam toch zo warm zijn dan moeten ze hun geld samen met het ander koppel op een hoop gooien en 50/50 verdelen. Uiteindelijk is het geld dat ze nooit hadden verwacht dus moeten ze daar ook niet per se heel hebberig mee zijn.

Ik vond het verhaal van Amber eigenlijk veel zieliger. Zo van huis weg moeten lopen betekent dat die ook niet veel steun zal krijgen. Die zijn ook nog een pak jonger. Notabene waren dat de verdiende winnaars eigenlijk als het niet aan de vortige VTM lag...
Waarom vraag je niet direct aan Ruben en Antje om hun huis te verkopen en de opbrengst te verdelen in 3?

Ik vind het eigenlijk wel gek dat voor zo'n gigantische finale reveal de uitzendingen niet live zijn...

Die 3 koppels moesten het resultaat nog x - aantal dagen geheim houden... Hoe de fuck win/verlies je een huis en doe je alsof er niets gebeurd is tegen vrienden en familie? :p

Ik vind het eigenlijk wel gek dat voor zo'n gigantische finale reveal de uitzendingen niet live zijn...

Die 3 koppels moesten het resultaat nog x - aantal dagen geheim houden... Hoe de fuck win/verlies je een huis en doe je alsof er niets gebeurd is tegen vrienden en familie? :p
Volgende keer gewoon live en met ouderwets betalende televoting. Met het opgebrachte geld hebt ge dan automatisch een troostprijs voor de andere koppels.

3 dagen verlof nemen en thuiszitten naar ik heb vernomen.

Als de Harry en zijn madam toch zo warm zijn dan moeten ze hun geld samen met het ander koppel op een hoop gooien en 50/50 verdelen. Uiteindelijk is het geld dat ze nooit hadden verwacht dus moeten ze daar ook niet per se heel hebberig mee zijn.

Ik vond het verhaal van Amber eigenlijk veel zieliger. Zo van huis weg moeten lopen betekent dat die ook niet veel steun zal krijgen. Die zijn ook nog een pak jonger. Notabene waren dat de verdiende winnaars eigenlijk als het niet aan de vortige VTM lag...

Dat is echt een heel giftige redenering.

Dat is hetzelfde soort dwaze redeneringen als
- pleiten voor een beter klimaat, en dan met de vinger gewezen worden als je durft uitademen "omdat daar dus ook wel CO2 in zit hé!"
- pleiten voor een humanere omgang met illegalen en dan met de vinger gewezen worden "omdat je godverdomme zelf maar eerst eens wat illegalen in huis moet pakken!"
- ...

Ze zijn niet alleen een hellend vlak drogargument maar bovendien zorgen ze er ook voor dat je als maatschappij in een negatieve spiraal terechtkomt van egocentrisme.

Dat is echt een heel giftige redenering.

Dat is hetzelfde soort dwaze redeneringen als
- pleiten voor een beter klimaat, en dan met de vinger gewezen worden als je durft uitademen "omdat daar dus ook wel CO2 in zit hé!"
- pleiten voor een humanere omgang met illegalen en dan met de vinger gewezen worden "omdat je godverdomme zelf maar eerst eens wat illegalen in huis moet pakken!"
- ...

Ze zijn niet alleen een hellend vlak drogargument maar bovendien zorgen ze er ook voor dat je als maatschappij in een negatieve spiraal terechtkomt van egocentrisme.
Allez jonge ge moet niet alles in het serieuze trekken hè. Ik merk gewoon dat er hier veel monden overlopen van de superlatieven over wat een goedzakken het wel niet zijn. Dus ja, het is snel gedraaid van een goed doel naar straks 100k cashen. Geld doet ne mens snel veranderen.

Geloof het of niet maar dat hakt er ook wel op in bij dat ander koppel. Zij zijn ineens de niet zo toffe mensen. Van de verdiende eerste plaats naar de laatste en dan nog in ego gekrengd worden om het cru te stellen.

Maar het is Harry en vrouw zeker gegund, daar niet van. Het zou hun enkel nog meer sieren.

Laatst bewerkt:
Nu nog een doneeractie voor Ruben en Antje graag zodat Ruben zijn werkplaats om kan toveren en uitrusten met allerhande dure machines. Het zou echt zonder zijn toch om dat leeg te laten staan.

Tegen dat die kerel de kosten van zijn kleenex-dozen heeft betaald, zal het maar een boormachientje van den Aldi zijn denk ik.

Allez jonge ge moet niet alles in het serieuze trekken hè. Ik merk gewoon dat er hier veel monden overlopen van de superlatieven over wat een goedzakken het wel niet zijn. Dus ja, het is snel gedraaid van een goed doel naar straks 100k cashen. Geld doet ne mens snel veranderen. Geloof het of niet maar dat hakt er ook wel op in bij dat ander koppel. Zij zijn ineens de niet zo toffe mensen.

Van de verdiende eerste plaats naar de laatste en dan nog in ego gekrengd worden om het cru te stellen.

Maar het is Harry en vrouw zeker gegund, daar niet van. Het zou hun enkel nog meer sieren.

Fair enough.

Der zijn duidelijk wat mensen die nog wat kwijt konden. Ik vraag me voornamelijk af hoe dit fiscaal werkt. De staat gaat daar toch ook een centje van willen. Iemand die dit weet? Anders is dit toch een perfecte dekmantel om wit te wassen.
Ik denk dat dat onder inkomsten valt en moet aangegeven worden.

Al is het maar om uitzet te kopen van overstock.
Wij hebben thuis meubels van overstock garden en die kwaliteit is toch bedenkelijk. Goedkope geïmporteerde b-kwaliteit. Het dient zal ik maar zeggen. Hoe lang is iets anders. De economische inspectie moeten ze trouwens eens op hun dak krijgen. Die hun kortingen zijn gewoon de normale prijzen.

Ik denk dat dat onder inkomsten valt en moet aangegeven worden.
IB4 iemand van het werk- en economieforum hier komt zeggen dat ze een vennootschap moeten oprichten en dat claimen als auteursrechten of iets dergelijks :biglaugh:

Dan zijn Harry en Jerina veel herkenbaarder voor veel mensen denk ik. Daar sloeg al eens iets tegen. En dan heb ik het niet over een vijs die je opnieuw moet indraaien (waarvoor de Ruben alweer een avondje gebleet zou hebben) maar over the real struggle die vaak komt kijken bij een verbouwing.
Die hadden daarnaast ook 2 kinderen die ze meer dan een half jaar niet gezien hebben. Want terwijl die anderen losjes 24/7 op konden doorwerken moesten zij daarnaast ook nog eventjes een gezin runnen. Ik weet niet of mensen voldoende kunnen inschatten wat de impact daarvan is op vlak van:
- minder tijd
- meer geregel en meer aan uw hoofd op allerlei andere vlakken
- emotionele stress
- sowieso al meer moeten rekenen op vrienden en familie voor opvang, laat staan om ze nog te laten helpen op of naast de verbouwing
- etc.
Kijk, als je dan eens een zwak momentje hebt zoals de Harry, dan is daar tenminste een reden voor.

En wat het huis betreft zal het misschien allemaal wat minder perfect zijn, akkoord. Maar soms is dat ook eens een verademing na alle picture-perfect en Instagram-toestanden in de andere huizen. Die Facebook-spreuken die ze overal inkaderden vond ik geniaal bijvoorbeeld. Die nemen zichzelf ook niet zo serieus.
Je kan ook eerst sparen en een huis verbouwen/kopen vooraleer je aan kinderen begint. Dan moet je het niet combineren.
Dat ze kinderen hebben is iets emotioneel dat niet zou mogen meespelen vind ik.

Anders gezegd: Ook al ben ik 's nachts 3x moeten opstaan voor mijn kinderen, mijn baas verwacht evenveel inzet/uren als mijn collega die geen kinderen heeft.

Dan zijn Harry en Jerina veel herkenbaarder voor veel mensen denk ik. Daar sloeg al eens iets tegen. En dan heb ik het niet over een vijs die je opnieuw moet indraaien (waarvoor de Ruben alweer een avondje gebleet zou hebben) maar over the real struggle die vaak komt kijken bij een verbouwing.
Die hadden daarnaast ook 2 kinderen die ze meer dan een half jaar niet gezien hebben. Want terwijl die anderen losjes 24/7 op konden doorwerken moesten zij daarnaast ook nog eventjes een gezin runnen. Ik weet niet of mensen voldoende kunnen inschatten wat de impact daarvan is op vlak van:
- minder tijd
- meer geregel en meer aan uw hoofd op allerlei andere vlakken
- emotionele stress
- sowieso al meer moeten rekenen op vrienden en familie voor opvang, laat staan om ze nog te laten helpen op of naast de verbouwing
- etc.
Kijk, als je dan eens een zwak momentje hebt zoals de Harry, dan is daar tenminste een reden voor.

En wat het huis betreft zal het misschien allemaal wat minder perfect zijn, akkoord. Maar soms is dat ook eens een verademing na alle picture-perfect en Instagram-toestanden in de andere huizen. Die Facebook-spreuken die ze overal inkaderden vond ik geniaal bijvoorbeeld. Die nemen zichzelf ook niet zo serieus.
Euh ze mochten enkel in weekend werken? Daar waar die ander nog in de week werk hadden konden H&J in de zetel liggen (als ze 'muzikant' en 'barista' zijn hadden die dus niets te doen tijdens Corona)

Wij hebben thuis meubels van overstock garden en die kwaliteit is toch bedenkelijk. Goedkope geïmporteerde b-kwaliteit. Het dient zal ik maar zeggen. Hoe lang is iets anders. De economische inspectie moeten ze trouwens eens op hun dak krijgen. Die hun kortingen zijn gewoon de normale prijzen.

IB4 iemand van het werk- en economieforum hier komt zeggen dat ze een vennootschap moeten oprichten en dat claimen als auteursrechten of iets dergelijks :biglaugh:
Ik snap de haat niet zo goed met overstock hoor.
Zijn in mijn ogen gewoon “normale” kwaliteit van meubelen, staat toch boven Ikea hoor op de ladder.

Hun systeem van kortingen is inderdaad wat om vraagtekens bij te zetten, maar goed de prijs die je effectief betaalt is wel oké en conform.

Zijn in mijn ogen gewoon “normale” kwaliteit van meubelen, staat toch boven Ikea hoor op de ladder.

Hun systeem van kortingen is inderdaad wat om vraagtekens bij te zetten, maar goed de prijs die je effectief betaalt is wel oké en conform.
Haat is een groot woord. Uiteindelijk gewoon import uit China. Ge krijgt waar ge voor betaald. Daarom dat we ook bij hun hebben gekocht. Zoek maar eens ne keer a-kwaliteit tuinmeubels. Da’s echt om van achterover te vallen. Het staat buiten en gaat dus sowieso snel achteruit dus liever geen handenvol geld.

Ons probleem is vooral: slecht afgewerkte stiksels, aluminium dat niet deftig gelast is, stukje gespleten hout, stukje verf weg op een poot... na contact met de klantendienst geven ze wel een cadeaubon maar volgende keer kijk ik wel eens extra rond.

Laatst bewerkt:

Zal er wat van afhangen, niet alles is daar even duur. (Onze tuintafel en stoelen komen ook van daar en tot nu tevreden van). Maar toch ook al andere dingen gezien dat sneller aftakelde (of de helft beschadigd bij levering).
Nu goed 1000 euro voor tafel (alu met glas met keramische toplaag) en 6 stoelen, sommige plekken kost dat +2k :p

Terug
Bovenaan