Huis Gemaakt

Dit was echt één van de ziekste finales die ik ooit van zo'n reality programma gezien heb. Gewoon 300k+ 3-way flip die beslist wordt door een bende idioten:
* Schandalige symphany vote waarvan ik op voorhand heel goed wist dat die naar Kortrijk ging vallen. Uiteindelijk geeft die niet de doorslag maar toch. Weet je wat extra schandalig is aan die publieksstem? Ze zitten heel de serie Laakdaal op de hemelen. Verwachtingen zijn dus hoog en mensen kunnen eigenlijk alleen maar underwhelmed zijn. In Kortrijk verwachten mensen niks en daar is het dan veel beter dan hun héél lage verwachtingen... dat skewed punten gewoon bij voorbaat keihard want dat creëert een situatie waar mensen het ene bijna moeten onderwaarderen en het andere blind overwaarderen. "Ik wil een thuisgevoel hebben als ik ergens binnen kom" hoor ik dan ook iemand zeggen... really, wil jij als je thuis naar de WC gaat echt precies in een studentencafé zitten? Ik denk realistisch gezien dat je in dat geval tot een zeer kleine minderheid van de Vlamingen behoort.

* Een bende "makelaars" van de hond zijn kloten. Serieus, ik heb er daar minstens 4 of 5 tussen gezien die ook aan huizenjagers meegedaan hebben (en waarschijnlijk waren het er meer want ik heb belange niet alles van huizenjagers gezien). Van al die makelaars die ze aan het woord hebben gelaten zaten er daar 2 of 3 tussen waarvan ik het gevoel had dat ze echt met kennis van zaken spraken. Al de rest was zo het typische komen eten materiaal, mediageil en minstens semi-marginaal.
Die één geit met da fel blauw kleedje (ook een "huizenjager" trouwens)... je moet echt héél héél hard je best doen om de meest antipathieke verschijning te zijn in een programma waar die Antje in zit, yet she totally nailed it. Wat een onuitstaanbaar mens was dat...

Ik heb grenzeloos respect voor de reactie van Kenny op het einde. Harry & Jerina wisten bij voorbaat dat ze kansloos waren. Kenny & Amber gaan op zen minst met hoop naar daar. Dat Kenny Lokeren daar nog echt kon feliciteren, toch knap... ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat daar nog zou kunnen opbrengen.

Volgend seizoen ga ik niet meer kijken. Had nog gehoopt op een gelijkstand 8-8-8 zodat iedereen zijn huis kreeg. Happy ending enzo!

Volgend seizoen ga ik niet meer kijken. Had nog gehoopt op een gelijkstand 8-8-8 zodat iedereen zijn huis kreeg. Happy ending enzo!
Ja tuuuuurlijk, we gaan even een miljoen weggeven :rofl:

Kga ook niet meer kijken... wat een farce en skewed voting... ik zei al tegen ons madam: het is precies eurovisiesong.

* Een bende "makelaars" van de hond zijn kloten. Serieus, ik heb er daar minstens 4 of 5 tussen gezien die ook aan huizenjagers meegedaan hebben (en waarschijnlijk waren het er meer want ik heb belange niet alles van huizenjagers gezien).
Eveline Hoste moest ook nog eens op de TV komen

Dit programma mocht vast wat geld kosten maar even 3 huizen weggeven zal wel net iets te veel van het goede zijn voor het budget. Beetje realistisch blijven.

Score (van het publiek) hing af van afwerking, creativiteit en eigenheid. Kortrijk heeft het op de laatste 2 ongetwijfeld goed gedaan. Afwerking was waarschijnlijk ook "beter dan verwacht" voor het ongetrainde oog, dus zullen ze daar vast ook een redelijke score behaald hebben. Dan zijn er nog de mensen met compassie voor Kortrijk (zoals die misplaatste wenende vrouw "ze doen het voor de kindjes!", het is en blijft de vtm ...) die vast ook wel hogere scores gegeven hebben.

Tja dan wordt de vrij saaie maar wél deftig afgewerkte woning (wat hoe dan ook veel meer waard is dan uw huis in wat zotte kleurkes verven en decoratie zetten) van Laakdal afgestraft. Bullshit score systeem dan nog door te herleiden naar 3-2-1 om minieme verschillen nog wat uit te vergroten. Op deze manier kan je toch niet objectief die huizen en renovaties gaan beoordelen. Gelukkig lagen de resultaten van de jury en makelaars nog grotendeels in lijn.

Het was tof voor een keer maar op deze manier hoeft er voor mij geen tweede seizoen te komen.

Topmateriaal? Die keukens van Dovy, of al die meubelen van Overstock? Die laatste is echt niet kwalitatief beter dan de Ikea hoor
Toestellen van Miele, dacht ik? IKEA is geen rommel hé, maar een oven van IKEA tegenover een oven van Miele is toch wel een kwaliteitsverschil. En buiten dat: het feit dat die nu een huis hebben die ze zelf volledig hebben ingericht met een ruim budget is toch een prachtig cadeau? De meeste mensen kopen eerst wat goedkope inboedel en bouwen hun interieur verder op. Zij hebben meteen carte blanche gekregen van VTM.

Eveline Hoste moest ook nog eens op de TV komen
Jop... en dat was dan nog één van diegene waar ik mij niet écht aan stoorde.
Ik weet dat er in dat makelaarswereldje nen hoop euhm... zonderlingen rond lopen, maar wat ze hier allemaal opvoeren... djeses. :sarcastic:

Ik ben nu wel eens curieus hoe, waar en wanneer die 2 huizen in verkoop gaan komen en vooral nog, hoeveel ze daarvoor gaan vragen.

Rare finale... Maar bon was wel te denken.
Huis in Lokeren met die rare living, ik denk dat ze beter de living en keuken gewisseld hadden (tenzij het daar zo smal is ), tzit daar raar in elkaar.
Ook benieuwd naar de prijzen van Kortrijk en Laakdal.

Ik heb het niet zo hard gevolgd, wat hebben de winnaars nu precies gewonnen?
een volledig huis, ingericht naar eigen smaak met goede materialen. Dat gaat toch over enkele honderduizenden euro's dan, dat ze niet moet afbetalen en een lening aangaan?

Dan heb je toch 20 jaar voorsprong in't leven?
Ze kunnen op zich dan een kleine lening aangaan om ook andere kamers in te richten, bestaande kamers nog wat (beter) af te werken of aan te passen en eventueel betere toestellen kopen als ze dat nodig achten en dan heb je een huis waarmee je best enkele tientallen jaren verder kan zonder een zware lening aan te gaan

een volledig huis, ingericht naar eigen smaak met goede materialen. Dat gaat toch over enkele honderduizenden euro's dan, dat ze niet moet afbetalen en een lening aangaan?

Ze kunnen op zich dan een kleine lening aangaan om ook andere kamers in te richten, bestaande kamers nog wat (beter) af te werken of aan te passen en eventueel betere toestellen kopen als ze dat nodig achten en dan heb je een huis waarmee je best enkele tientallen jaren verder kan zonder een zware lening aan te gaan
Ik meende me te herinneren dat zij het enige koppel waren dat budget had om te bieden op het huis indien ze verloren. Dus die zullen al wat bijeengespaard hebben om die aanpassingen te doen zonder een lening aan te gaan.

Dit was echt één van de ziekste finales die ik ooit van zo'n reality programma gezien heb. Gewoon 300k+ 3-way flip die beslist wordt door een bende idioten:
* Schandalige symphany vote waarvan ik op voorhand heel goed wist dat die naar Kortrijk ging vallen. Uiteindelijk geeft die niet de doorslag maar toch. Weet je wat extra schandalig is aan die publieksstem? Ze zitten heel de serie Laakdaal op de hemelen. Verwachtingen zijn dus hoog en mensen kunnen eigenlijk alleen maar underwhelmed zijn. In Kortrijk verwachten mensen niks en daar is het dan veel beter dan hun héél lage verwachtingen... dat skewed punten gewoon bij voorbaat keihard want dat creëert een situatie waar mensen het ene bijna moeten onderwaarderen en het andere blind overwaarderen. "Ik wil een thuisgevoel hebben als ik ergens binnen kom" hoor ik dan ook iemand zeggen... really, wil jij als je thuis naar de WC gaat echt precies in een studentencafé zitten? Ik denk realistisch gezien dat je in dat geval tot een zeer kleine minderheid van de Vlamingen behoort.

* Een bende "makelaars" van de hond zijn kloten. Serieus, ik heb er daar minstens 4 of 5 tussen gezien die ook aan huizenjagers meegedaan hebben (en waarschijnlijk waren het er meer want ik heb belange niet alles van huizenjagers gezien). Van al die makelaars die ze aan het woord hebben gelaten zaten er daar 2 of 3 tussen waarvan ik het gevoel had dat ze echt met kennis van zaken spraken. Al de rest was zo het typische komen eten materiaal, mediageil en minstens semi-marginaal.
Die één geit met da fel blauw kleedje (ook een "huizenjager" trouwens)... je moet echt héél héél hard je best doen om de meest antipathieke verschijning te zijn in een programma waar die Antje in zit, yet she totally nailed it. Wat een onuitstaanbaar mens was dat...

Ik heb grenzeloos respect voor de reactie van Kenny op het einde. Harry & Jerina wisten bij voorbaat dat ze kansloos waren. Kenny & Amber gaan op zen minst met hoop naar daar. Dat Kenny Lokeren daar nog echt kon feliciteren, toch knap... ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat daar nog zou kunnen opbrengen.
Hahaha toch wel eens met enkele van uw punten. Vooral wat je zegt over het ophemelen van Laakdal. Daar heb ik ook aan zitten denken. Al blijft het wel schandalig hoe Kenny, een schilder, zijn mouluren heeft afgewerkt. Dat hij die zo laat door de tijdsdruk op het moment zelf zou ik verstaan, maar de volgende dag hadden ze er weer af moeten liggen en opnieuw gedaan worden.

Die in haar blauw kleedje was inderdaad TOTAAL onuitstaanbaar.

Uiteindelijk vond ik dat Laakdal had moeten winnen, al gun ik het Lokeren ook. Die atelier achteraan dat huis zal hem zéér goed van pas komen.

Hahaha toch wel eens met enkele van uw punten. Vooral wat je zegt over het ophemelen van Laakdal. Daar heb ik ook aan zitten denken. Al blijft het wel schandalig hoe Kenny, een schilder, zijn mouluren heeft afgewerkt. Dat hij die zo laat door de tijdsdruk op het moment zelf zou ik verstaan, maar de volgende dag hadden ze er weer af moeten liggen en opnieuw gedaan worden.

Die in haar blauw kleedje was inderdaad TOTAAL onuitstaanbaar.

Uiteindelijk vond ik dat Laakdal had moeten winnen, al gun ik het Lokeren ook. Die atelier achteraan dat huis zal hem zéér goed van pas komen.
Ik ga niet zeggen dat Laakdal altijd had moeten winnen. Die lamp in de slaapkamer die ze vorige keer lieten zien is namelijk echt not done en als je dan gisteren ziet dat die moluren toch maar half zen gat gedaan zijn en dat ze dan ook op bepaalde plaatsen geboord hebben en dan opnieuw geboord hebben en die gaten zo hebben gelaten... tja, dat zijn zaken die hun op het einde van de rit waarschijnlijk niet helemaal onbegrijpelijk zuur opbreken. Ik weet natuurlijk niet hoe het op de andere plaatsen was, van wat je op TV kan zien is datgene dat gedaan is wel beter/fijner afgewerkt in Lokeren. Maar de manier waarop de beslissing tot stand komt is wel degoutant.

Jammer dat die bleitkous gewonnen heeft, had hem liever zien bleiten omdat hij niet gewonnen heeft. Wel zuur voor de andere koppels. 210000 (of hoeveel is dat kotje waard) vs. nul euro. Het is volgens mij wel het goedkoopste huis dat gewonnen is. Lokeren = Molenbeek van het Waasland.

Ik kan me nie inbeelden hoe die 2 andere koppels zich moeten voelen man.

8 maanden afgezien en verbouwd, een huis volledig naar uw gedacht gezet, een week (of 2?) in gewoond. En dan uiteindelijk gewoon terug gaan naar uw same old leven in uw huurhuis...

fucking hell maat wat een emotie moet dat zijn...

Respect voor legends harry en jerina

Jammer dat die bleitkous gewonnen heeft, had hem liever zien bleiten omdat hij niet gewonnen heeft. Wel zuur voor de andere koppels. 210000 (of hoeveel is dat kotje waard) vs. nul euro. Het is volgens mij wel het goedkoopste huis dat gewonnen is. Lokeren = Molenbeek van het Waasland.

Die van Lokeren (als ze ni hadden gewonnen uiteraard) en Kortrijk zouden verkocht worden rond de 350k en dat van Laakdal tss de 400 a 450k had ik ergens gelezen.

Die van Lokeren (als ze ni hadden gewonnen uiteraard) en Kortrijk zouden verkocht worden rond de 350k en dat van Laakdal tss de 400 a 450k had ik ergens gelezen.
Das dus al een probleem om mee te beginnen. De programmamakers steken zich op deze manier in een positie waarin ze op zen allerminst verdacht kunnen worden van opzettelijk het duurste huis niet te laten winnen. Natuurlijk kan je nooit op voorhand weten wat de deelnemers ermee doen en hoe goed ze de investering kunnen omzetten in effectieve waarde maar je kan er wel voor zorgen dat alle huizen min of meer in dezelfde marge eindigen (say +-€25k).

Zoals @Chauffagist een beetje overdrijft is Lokeren toch niet de meest gezellige coté om te wonen, zeker niet vergeleken met de rest van het Waasland. Kortrijk is kwa locatie alleszins een pak beter vermoed ik en Lakdaal was i.t.t. de andere panden een vrijstaande woning. Het zou dus wel eens goed kunnen dat Lokeren gewoon ook het goedkoopste huis was in verkoop.

Ik snap al dat gebleit over Laakdal niet zo goed eerlijk gezegd. Waarom zouden zij meer verdiende overwinnaars zijn dan Lokeren?

Inderdaad, zij hadden vaak hun kamers het snelste afgewerkt (dankzij skills + werkethiek van de Kenny), maar dat is toch niet het enigste dat van belang is? Afwerking is slechts één van de criteria (en blijkbaar waren de voorbije uitzendingen inderdaad wel wat misleidend over de afwerkingsgraad). Ik vond nu wel dat reeds van het begin (aan het publiek) mocht worden meegedeeld wat de definitieve beoordelingscriteria gingen zijn.

Alleszins blijf ik de inrichting van Laakdal lelijk en oersaai vinden. Doet echt afbreuk aan de charme van de buitenkant van het huis (ik snap dan ook niet dat de Gert als extraverte designer hieraan zijn 3 punten heeft geschonken). Dat is bij Lokeren anders: mooie combo van heden en verleden met respect voor het gebouw. Uiteraard een subjectieve mening, maar dat is altijd met zo'n programma's.

Of als ze slim zijn, een appartement kopen en verhuren. Dan hebben ze ineens 2 eigendommen

Nu ben ik wel benieuwd naar de reacties van de verliezende koppels nu de winnaar gekend is. Buiten een korte "proficiat" was het snel even naar Lokeren om te vieren met de familie en dan is het afgelopen.

Terug
Bovenaan