Huis Gemaakt

Voor 180k (excl btw) laat je gewoon een nieuwbouw zetten

265k - 80k grond = 185k

En nee ik zit niet appels met peren te vergelijken. In Leuven vind je daar idd niets voor, in Kortrijk kan je wat ze nu aan het verbouwen zijn echt wel zelf voor minder dan 300k
Dus we gaan van Kenny die zegt ‘dit zouden we niet kunnen betalen’. Dit zijnde die hele structurele verbouwing incl dovy keuken (en neen, geen toonzaalmodel). Dan nog de enige met een open bebouwing. Naar een sod rijhuis met weet ik veel wat voor afwerking en een bizarre tuin (of heb je niet verder gekeken dan de prijs?). En je ziet niet dat je appels met peren aan het vergelijken bent?
Dan vergeten we nog even dat je gigantisch overschat wat een zelfstandig schilder en uitzendconsulent op jonge leeftijd verdienen/gespaard hebben.

Dus we gaan van Kenny die zegt ‘dit zouden we niet kunnen betalen’. Dit zijnde die hele structurele verbouwing incl dovy keuken (en neen, geen toonzaalmodel). Dan nog de enige met een open bebouwing. Naar een sod rijhuis met weet ik veel wat voor afwerking en een bizarre tuin (of heb je niet verder gekeken dan de prijs?). En je ziet niet dat je appels met peren aan het vergelijken bent?
Dan vergeten we nog even dat je gigantisch overschat wat een zelfstandig schilder en uitzendconsulent op jonge leeftijd verdienen/gespaard hebben.
Ik neem aan dat qua prijs de huizen vergelijkbaar gaan zijn, en 2 van de 3 zijn een rijhuis.
En nieuwbouw is toch altijd duurder dan verbouwing, anders hadden ze die huizen gewoon afgebroken he

En ja ze beginnen het programma quasi allemaal met 'wij kunnen geen huis kopen'. Ik denk dat niemand afstudeert en meteen een huis koopt puur met eigen middelen. Spaar een paar jaar en ze kunnen wel perfect een vergelijkbaar huis kopen als hetgeen er nu staat en dat is mijn hele punt

En hoeveel houdt hij van die 45 per uur netto over?
Genoeg als je het slim aanpakt en in elk geval meer dan 8 op 9 kans dat je er 0 aan overhoudt.
Ma bon, als ze het eerlijk laten verlopen dan winnen ze, dus well played. Ma zuur voor de andere koppels die hun tijd beter in iets anders investeerden.

Genoeg als je het slim aanpakt en in elk geval meer dan 8 op 9 kans dat je er 0 aan overhoudt.
Ma bon, als ze het eerlijk laten verlopen dan winnen ze, dus well played. Ma zuur voor de andere koppels die hun tijd beter in iets anders investeerden.
Het gaat niet over die 8 op 9, het gaat over het totaal te winnen bedrag. Ik zal hier nu 300k gebruiken maar in alle eerlijkheid: in het geval van Laakdal gaat het over nog een stuk boven de 300k volgens mij.
Je krijgt gewoon een 9man freeroll van 300k => expected value: €33.3k en eigenlijk is dat nog een onderschatting. Er vallen namelijk al 3 koppels af voordat ze significante tijd moeten gaan investeren, het wordt dus eigenlijk een freeroll met een EV van €50k.
En die €50k houdt er dan nog rekening mee dat alle koppels aan elkaar gewaagd zijn en het puur op 'geluk' aan komt. In realiteit is dat niet zo, in praktijk hadden Harry en Jerina al van bij de start nergens ook maar in de buurt van 16,66% kans om dat spel hier te winnen, eerder 0,1666%. Het feit dat ze zelfs hun rechtstreeks concurrenten nog naar huis kunnen spelen geeft wel aan dat de koppels die in Lokeren en Kortrijk starten eerder tussen de 20-25% kans hebben.

De expected value voor onder andere Kenny & Amber ligt bij aanvang van de werkzaamheden dus gewoon op of zelfs los boven de €60k. Er is no way in hell dat ze dat ooit verdien op die 50-60 weekenddagen die ze hier uiteindelijk investeren. Zelfs als Kenny elke zaterdag & zondag 10u per dag zou gaan werken aan €45 in het zwart (as if) heeft hij met moeite €30k bij elkaar en Amber heeft geen echt billable skill om daar nog veel aan toe te voegen.

Daarnaast is een huis winnen ook gewoon life changing, zéker op die leeftijd. Stel je voor 24 en 21 jaar en nooit van u leven een lening moeten afbetalen voor het dak boven u hoofd. Hoe zeggen ze dat bij de Nationale Loterij? "ge moogt gerust zijn"?

Het is bijzonder sneu voor de mensen die niet winnen... zeker voor mensen als Harry & Jerina waarvan ik sterk vermoed dat gezien de manier waarop zij in het leven staan voor altijd huurders zullen blijven. In dat opzicht gun ik het hen dus wel maar eerlijk is eerlijk: als zij ooit winnen zou dat een gigantische schande zijn.

Ik zie Harry en Jerina dat nog winnen. Of zie ik het verkeerd dat de punten nu iets zijn in de trend van 25% jury, 25% makelaars en 50% koppels die gaan kijken? Lijkt me niet zo moeilijk om daar Harry en Jerina als winnaar te laten aanduiden.

Er zijn veel scenario's denkbaar waarin Harry en Jerina kunnen winnen. Ze hebben namelijk een mooi huis afgeleverd!

De constante monitoring en hulp heeft er ook toe geleid dat het huis ook structureel even in orde is als de andere.

Zou dus geen onverdiende overwinning zijn!

Er zijn veel scenario's denkbaar waarin Harry en Jerina kunnen winnen. Ze hebben namelijk een mooi huis afgeleverd!

De constante monitoring en hulp heeft er ook toe geleid dat het huis ook structureel even in orde is als de andere.

Zou dus geen onverdiende overwinning zijn!
Een mooi huis?
Een spuuglelijke en onpraktische badkamer, een spuuglelijke gang, wc en leefruimte en een tuin dat ook al niet veel soeps is

En die slaapkamer van dat ander koppel is nog altijd zo neem ik aan dus ook daar wilt denk ik niemand in slapen

De makelaars zullen waarschijnlijk hopen dat Harry wint, want dat huis verkopen is gene cadeau.

Elk huis heeft zo zijn nadelen en “bizarre” keuzes maar dat van Harry is toch gewoon een aneenschakeling van… Dan mag je nog zeggen dat het in hun stijl is en “voor een creatieve geest” maar je moet er nog altijd in kunnen wonen.

Kortrijk:
- podium in uw living
- kleur is goed maar het is gewoon TE.
- die badkamer
- zou daar niet geweldig vertrouwen hebben in het leidingwerk en de elektriciteit

Laakdal:
- de stijl die je niet zomaar even kan oplossen met een nieuwe likje verf (moullures, plinten, die dingen aan de muur in de gang)
- 2 kamers gescheiden door een schuifdeur?
- Heb de indruk dat de boven daar heel klein is, dat zie je van buiten ook.
- Lijkt me geen topligging zo in een bocht

Lokeren:
- Woonkamer trekt op niks
- Lange (te) smalle woning lijkt me
- Met dat Atelier is niets gedaan lijkt, dat is wel jammer

Kenny (24) schilder & amber (21) uitzendconsulente.
Ruben was 25 en productontwikkelaar en Antje ook 25 ergens in de media.

2de wat moeilijker in te schatten maar een gewoon profiel in de media is nu ook geen grootverdiener. Als schilder in loondienst ben je nu ook niet de grootverdiener hé.

Ben es benieuwd of je met die profielen aan een lening van 300k geraakt zonder al te veel hulp ;)
Beyondgaming is inderdaad niet representatief.

Waarom twee op de drie -35-jarigen geen eigen woning kunnen kopen
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210521_93098644

Ale, nu gaan we zwartwerk gaan promoten? Succes iemand te vinden die u wil aannemen voor 45 per uur int zwart als beginnende.

Harry en Jerina kunnen in geen enkel scenario winnen. Het is zonde van de materialen en de energie die er is ingekropen.

Mijn visie is dat om het huis te winnen het nu echt niet meer gaat over wie de beste verbouwing heeft gedaan. De puntentelling is mijn inziens 25% beste verbouwing / groei (jury), 25% grootste meerwaarde (makelaars), 50% wie is het populairst (bezoekende koppels). In dit scenario zijn er legio opties om dat huis richting Harry en Jerina te laten gaan.

Als het zou gaan over 100% punten geven op basis van verbouwing? Een toss-up tussen Lokeren en Laakdal.

Er zijn inderdaad 2 scenario's waarin ze kunnen winnen:
* Medelijden
* Dat huis is het minste waard en moeilijkste om te verkopen

Grappig dat er zoveel zitten te kakken over de inrichting van de huizen terwijl
1) het ingericht is naar hun eigen keuze met ook het idee dat ze het misschien winnen, waarom zou je dan niet totaal je goesting doen?
2) het niet hun probleem is als ze het niet winnen, om het verkocht te krijgen

Who gives a f*ck als het lelijk is of onpraktisch, tis tenslotte zijzelf die er potentieel moeten wonen, jij toch niet?

Laatst bewerkt:
Ik vind toch op zijn minst dat de verliezers een klein voordeel zouden mogen hebben in de aankoop van de woning eventueel

Los daarvan zou theoretisch gezien laakdal moeten winnen, maar mag voor mij Harry en Jerina ook winnen, ik gun het die mensen :-)

Terug
Bovenaan