Huis Gemaakt

Dat er van die drie locaties maar 1 de winnaar kan zijn lijkt logisch, maar is wel schoon verdiend door VTM. Die twee woningen zullen wel goed kunnen verkopen als onder andere AARS en later in de reeks Donald Muyle een retegoedkope service hebben geleverd in ruil voor exposure in prime time. Die koppels verbouwen de hele boel zonder manuren door te rekenen.

Ons Dina mag anders ook hier pintjes komen brengen.

Gewoon een huis gerenoveerd door (semi) amateurs met doe het zelf kits :)

Het finale resultaat zal wel volgens het boekje zijn, ik zou er zelfs niet van verschieten dat die ruwbouwwerken met nutsvoorzieningen na de deadline achter de schermen grondig worden gecontroleerd door keurders om er zeker van te zijn dat hier geen grove bouwovertredingen zijn gebeurd.

Als ik zie hoe ze die deur al gefixed hebben met de cement, dan ben ik er precies niet happig op om dat nadien te kopen :D

het viel me ook al op, altijd met een zware voorhamer meppen, mooie beelde, maar echt effectief is het niet he. Een simpele breekhamer doet veel sneller wonderen, of als je een keuken demonteerd, gewoon 4 vijzen per kast en dat gaat er veel sneller en properder uit.

Ik heb bij veel koppels vooral het gevoel dat die nog nooit een nee gehoord hebben in hun leven, en gewend zijn van hun eigen zin te doen. Nu krijgen ze voor de eerste keer een nee en kunnen ze daar niet zo goed mee om.

nog een mooie "oh nee, het easykitmapje is vuil geworden" met zo een pruillipje. LOOOOOOOOL

Als ik zie hoe ze die deur al gefixed hebben met de cement, dan ben ik er precies niet happig op om dat nadien te kopen :D

het viel me ook al op, altijd met een zware voorhamer meppen, mooie beelde, maar echt effectief is het niet he. Een simpele breekhamer doet veel sneller wonderen, of als je een keuken demonteerd, gewoon 4 vijzen per kast en dat gaat er veel sneller en properder uit.

Ik heb bij veel koppels vooral het gevoel dat die nog nooit een nee gehoord hebben in hun leven, en gewend zijn van hun eigen zin te doen. Nu krijgen ze voor de eerste keer een nee en kunnen ze daar niet zo goed mee om.

nog een mooie "oh nee, het easykitmapje is vuil geworden" met zo een pruillipje. LOOOOOOOOL
Met de zware voorhamer is het plezanter werken. :D

De meeste koppels hebben geen verbouwing achter de rug en lijken me allemaal nog vrij jong (25 jaar). Wat die schuur/atelier betreft: dat ene koppel kreeg groen licht met hun plan van de schuur een living te maken, nadien kregen ze te horen dat ze dit idee maar uit hun hoofd moeten zetten. Tja ... Hier is ook heel veel in scène gezet. Dat ene Lokerse koppel zit te kappen op dat andere Lokerse koppel dat die altijd te vroeg stoppen, maar die liggen elkaar meer te knuffelen en te troosten dan te werken. Enfin, zo doen ze uitschijnen.

Daarnet die vraag: Is dat cement of is dat mortel?
Mijn reactie, "moet dat geen beton zijn?"

Ik vrees dat er veel mensen die hun huis verbouwen zo gewoon wat doen zonder controle.
Die kans is heel groot ja.
Maar wat mij vooral stoorde was dat die Cerina de vraag stelde of dat cement of mortel was, die balk boven die deur.
Terwijl zoiets toch in (gewapend) beton moet zijn.
een dragende structuur boven je deur mismeesteren, gewoon omdat het zondag was en je je gerief niet had. Dat worden prachtige verbouwingen!

en dan zo nog eens stellig van nee, dat gaat gewoon blijven zitten... De max
Datvwas inderdaad een grote fout, maar ook de opmerking van Cerina hield totaal geen steek.
En dat is dan de professional die alles moet controleren.

Ook bij gebouwen gezet of verbouwd door professionals zou je soms raar opkijken als je ziet wat voor stommiteiten er gebeuren. Maar als het huis af is zie je daar natuurlijk niks meer van.
Dat is het net inderdaad. Veel woningen worden door firma's gekocht, opgedaan met goedkopere materialen. Alles is mooi (moderne stijl, etc) en dan komen de problemen nadien. Kennis had zo veel problemen (natte muur, wormen in de trap, etc) en als ik die koppels daar zie elektriciteit alleen leggen... Ik zou er toch niet gerust op zijn.

PS: Hetzelfde kan ook gezegd worden bij nieuwbouw natuurlijk, maar daar kan je wel (er zijn uitzonderingen van bouwfirma's wel...) naar de werf kijken en de nodige problemen die opduiken op tijd zien en aangeven. Je zou niet de eerste zijn die bij verbouwingen een emmer met uitwerpselen zou vinden ingemetst achter een muur :)

Dat is het net inderdaad. Veel woningen worden door firma's gekocht, opgedaan met goedkopere materialen. Alles is mooi (moderne stijl, etc) en dan komen de problemen nadien. Kennis had zo veel problemen (natte muur, wormen in de trap, etc) en als ik die koppels daar zie elektriciteit alleen leggen... Ik zou er toch niet gerust op zijn.

PS: Hetzelfde kan ook gezegd worden bij nieuwbouw natuurlijk, maar daar kan je wel (er zijn uitzonderingen van bouwfirma's wel...) naar de werf kijken en de nodige problemen die opduiken op tijd zien en aangeven. Je zou niet de eerste zijn die bij verbouwingen een emmer met uitwerpselen zou vinden ingemetst achter een muur :)
Wanneer je zelf een nieuwbouw laat zetten kan je dat inderdaad wel opvolgen ja, maar wanneer je dat achteraf koopt heb je dat normaal allemaal niet gezien he.
@knight-rider
ik was dat ook aan het denken van huh, dat moet toch gewapend zijn? Maar ik dacht van ja, die zal het wel weten zeker?

Kheb er alleszinds niet zo'n hoge dunk van tbh.
Ah, ik dacht al dat ik de enige was.

Ik heb flesjes Stella van 1968 ontdekt in mijn kelder. :D

Zouden die werven van die koppels achter de schermen niet nauwgezet worden opgevolgd door experts? VTM zal zich geen grove bouwovertredingen kunnen veroorloven, of het zal het laatste bouwprogramma zijn dat ze mogen uitzenden.

@knight-rider
ik was dat ook aan het denken van huh, dat moet toch gewapend zijn? Maar ik dacht van ja, die zal het wel weten zeker?

Kheb er alleszinds niet zo'n hoge dunk van tbh.
Je kan de vraag ook anders interpreteren, geen een van de 2 was juist maar ze was niet zeker welke van de 2 het was.

Zou me dan eerder zorgen maken dat die vriendin die architect is dat niet weet?

Waarom is dat Gents koppel doorgegaan als hun schuur idee een no-go was van in het begin? Andere koppel lag dan toch meer in dezelfde lijn met hun ontwerp?

Wat zeggen jullie nu toch allemaal? Het gaat erom dat die balk vastgezet moest worden met mortel, niet met cement.
Tis dat dat ik niet zeker was wat ze Ana het doen waren, nieuwe balk volledig gieten of gewoon iets fixen, daarom de huh?

Als het gewoon vastzetten is ken ik het verschil niet tussen mortel of cement 😄

Je kan de vraag ook anders interpreteren, geen een van de 2 was juist maar ze was niet zeker welke van de 2 het was.

Zou me dan eerder zorgen maken dat die vriendin die architect is dat niet weet?
Ik zou dan toch nog eens terug kijken als ik u was.
In het tussen filmpje heeft ze het wel over beton, maar in het huis bij de koppels heeft ze het over mortel en cement.

Omg die Alpex 😳
Als daar nergens ne serieuze knik inzit dan weet ik het ook niet.

verder gaan ze wel heel snel. Op 6 dagen (2 weekends) naar volledig strippen en vloer uitbreken naar electriciteit leggen. Stellingen plaatsten enz enz. Denk dat daar nog serieus wat arbeid geleverd wordt door de weken ook.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan