VTM Huis Gemaakt

Die eerste 2 koppels die naar hetzelfde huis stonden te kijken, typisch voor de jeugd: hoe awkward stonden die daar nu naast elkaar. Geen van beide durfde contact maken :rofl:. Thuis een felle muil, maar gewoon eens een gesprek met een wildvreemde aanknopen..

En bij het voorstellen van de maquette had dat ene koppel precies hun trouwkleding al aan :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Dat vrouwmens van de jury denkt ook dat de evenaar door haar gat loopt.

Weinig tijd is een uitvlucht!!! Ik accepteer geen uitvluchten, van niemand niet. Ook niet vna man en kinderen... Moet daar een gezellig huishouden zijn
 
Wtf is eigenlijk een ”rave cave“? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
'k Snap het gelijk niet zo goed.

Huis 1 vs huis 2, maar onderling is het in huis 1 ook 1vs1?
De winnaar krijgt uiteindelijk het huis?

Wie financieert de verbouwing? Wie doet de verbouwingen?
 
Die eerste 2 koppels die naar hetzelfde huis stonden te kijken, typisch voor de jeugd: hoe awkward stonden die daar nu naast elkaar. Geen van beide durfde contact maken :rofl:. Thuis een felle muil, maar gewoon eens een gesprek met een wildvreemde aanknopen..

En bij het voorstellen van de maquette had dat ene koppel precies hun trouwkleding al aan :rofl:
Ook vreemd hoe die aankomen draven en zichzelf niet eens voorstellen. Wat vreemd naast elkaar staan staren. Sociaal gehandicapt :')
 
Dat vrouwmens van de jury denkt ook dat de evenaar door haar gat loopt.

Weinig tijd is een uitvlucht!!! Ik accepteer geen uitvluchten, van niemand niet. Ook niet vna man en kinderen... Moet daar een gezellig huishouden zijn
Ze had meer dan gelijk. Hun excuus was dat ze studeren en pas om 18h thuis waren van het werk. Seriously???
 
Net de 1e aflevering gekeken. Ben benieuwd hoe het spel verder gaat evolueren. Ben benieuwd of ze per huis tegen mekaar gaan moeten strijden door kamers in hun eigen smaak te gaan renoveren. Dat gaat nogal vloeken :unsure: Veronderstel ook dat er uiteindelijk maar 1 koppel in de reeks een huis gaat winnen?

Voor de liefhebbers is er ook nog een spinoff op VTM GO waarin die Gert Voorjans elke week in een BV huis gaat rondneuzen en dan moet raden van wie het is.

 
Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar vond het wel vrij vermakelijke tv, vooral dat artiestenkoppel was goed gecast. Heel sympathieke mensen op't eerste zicht.

Als ik het goed begrijp, gaat VTM hier goed aan verdienen. Er worden drie krotten totaal gerenoveerd en er is slechts 1 woning te winnen door de kandidaten.

Trouwens ook wel enigszins misleidend voor de kandidaten die al hun energie steken in die maquettes en dan te horen krijgen dat er nog concurrerende huizen zijn.
 
Beetje raar concept idd. 3de huis nog niet gezien.
In totaal dan 3 huizen en 9 -> 6 koppels.

Vraag me ook af hoe ver de verbouwingen gaan. Is het enkel leidingen en opsmuk of ook muren eruit en echt iets aanpassen. Qua budget? We zullen zien.

De kunstenaars en euromillions gaan nog wel clashen, zeker dat meisje uit gent.
 
"Hier hebben we een donker kot, ideaal voor een bureau. Dan maken we een inkomhal voor de vreemde mensen en een tweede inkomhal voor de mensen die we redelijk goed kennen. En in de badkamer leggen we vloerverwarming!"

:crazy:
 
"Hier hebben we een donker kot, ideaal voor een bureau. Dan maken we een inkomhal voor de vreemde mensen en een tweede inkomhal voor de mensen die we redelijk goed kennen. En in de badkamer leggen we vloerverwarming!"

:crazy:
En we gaan ook in ons kot in den hof nog een 2e salon maken zodat we daar met vrienden kunnen gaan zitten.
Ik stel voor dat ze daar eens de kost om dat kot volledig te isoleren, verwarmen, nieuwe vloer, bezetten, elektriciteit, ... eens gaan vergelijken met dat andere plan, namelijk ne atelier met industriële verlichting en enkel wat stopcontacten...

Wat voor rare ideëen die allemaal hebben...

Ook wel pijnlijk dat wij wisten dat ze er bij gingen zijn vanaf ze begonnen met hun publieke bibliotheek (of whatever ze het noemen). Dat is zo'n hipsterfenomeen. Ik denk vooral dat dat een publiek toilet wordt als er een fuif in de buurt is, of ze gaan toch op zijn minst alle boeken kwijt zijn...
 
Volgende week beginnen ze er eindelijk aan, ben eens benieuwd. Van dat huis vol asbest: hebben die makers van dat programma die huizen dan niet laten screenen dat die Cerina daar met een mond vol verbazing staat te gapen? Of was dat gespeeld?

Van budget is er nog niets gezegd, krijgen die carte blanche? De keuken zal alvast van Dovy zijn.
 
En we gaan ook in ons kot in den hof nog een 2e salon maken zodat we daar met vrienden kunnen gaan zitten.
Ik stel voor dat ze daar eens de kost om dat kot volledig te isoleren, verwarmen, nieuwe vloer, bezetten, elektriciteit, ... eens gaan vergelijken met dat andere plan, namelijk ne atelier met industriële verlichting en enkel wat stopcontacten...

Wat voor rare ideëen die allemaal hebben...

Ook wel pijnlijk dat wij wisten dat ze er bij gingen zijn vanaf ze begonnen met hun publieke bibliotheek (of whatever ze het noemen). Dat is zo'n hipsterfenomeen. Ik denk vooral dat dat een publiek toilet wordt als er een fuif in de buurt is, of ze gaan toch op zijn minst alle boeken kwijt zijn...

ik irriteerde me mateloos aan die kerel, kan die nie eens deftig z'n haar doen en z'n snor als je het een snor mag noemen. Het lijken 2 haartje die verkeerd staan.

Hele rare ideeën wel. Je koopt toch geen huis om in een schuur te wonen achteraan? Je koopt toch geen huis omdat je vrienden zich kunnen amuseren????

@Avondland : vond je het niet raar dat AARS daar zo rap stond ;)
 
Volgende week beginnen ze er eindelijk aan, ben eens benieuwd. Van dat huis vol asbest: hebben die makers van dat programma die huizen dan niet laten screenen dat die Cerina daar met een mond vol verbazing staat te gapen? Of was dat gespeeld?

Van budget is er nog niets gezegd, krijgen die carte blanche? De keuken zal alvast van Dovy zijn.
En het asbest wordt verwijderd door AARS (lokaal bedrijf hier dus kende ze al lang, nooit gesnapt dat je zo'n naam kiest, maar ze lachen er blijkbaar zelf mee). Zou me niets verbazen moesten ze specifiek een huis met asbest gekozen hebben zodat ze een extra sponsor hadden.
 
En het asbest wordt verwijderd door AARS (lokaal bedrijf hier dus kende ze al lang, nooit gesnapt dat je zo'n naam kiest, maar ze lachen er blijkbaar zelf mee). Zou me niets verbazen moesten ze specifiek een huis met asbest gekozen hebben zodat ze een extra sponsor hadden.
Dat was ook duidelijk: de reclameblokken waren gevuld met AARS en EasyKit, dezelfde partijen die je later in het programma aan bod ziet komen. Tis gemakkelijk tv maken als bedrijven de boel sponsoren voor wat seconden op TV te komen (want reclame op TV kost nog altijd bakken geld).
 
Dat asbest-huis is er specifiek uitgepikt omdat de overheidsdienst Wonen erbij betrokken is. Het is een soort aanmoediging om zulke huizen direct aan te pakken. Ik herinner me zo'n Vier-programma van 2019 of 2020 waar er ook een asbestverwijderaar aan te pas kwam.

Ik mis nog de waterpomp waar geen van de kandidaten over sprak, maar ik denk dat de aanneemster dat wel zal vermelden want anders is het huis afgekeurd als BEN-woning. Wat niet mag veranderen is de buitenkant want die architect en aanneemster vielen steil achterover als de kandidaten dat durfden voorstellen, het wordt een extra aandachtspunt (de nodige isolatie zal de binnenkant kleiner maken).

Over budget wordt ook niet gesproken maar ze rekenen wss enkel materiaal aan en die werkmannen zijn gratis, een rare manier van rekenen die de gewone burger zich natuurlijk niet kan permitteren.
 
Terug
Bovenaan