Huis Gemaakt 2025

Ergens wel goed dat er geen publieke stem is die meetelt waarbij de sympathy vote van René & Mariëtte in Bommerskonte kan doorwegen. Anderzijds betwijfel ik ook of de jury "oprecht" gaat stemmen of dat die stem bepaald zal worden door de programmamakers en de projectontwikkelaar.

Ergens wel goed dat er geen publieke stem is die meetelt waarbij de sympathy vote van René & Mariëtte in Bommerskonte kan doorwegen. Anderzijds betwijfel ik ook of de jury "oprecht" gaat stemmen of dat die stem bepaald zal worden door de programmamakers en de projectontwikkelaar.
Is er helemaal geen stemronde meer voor kijkers?
Anders zie ik Lummen daar nog de meeste stemmen halen, grote familie en gemeenschap die hen gaat steunen.

Volgens mij komt het publiek er nog altijd aan te pas. Volgens Dina is de 60% jury er enkel om ze te doen slinken tot twee finalisten (maar ik val niet van mijn stoel als ze er toch 3 of 4 van maken).

Dus ergens volgende week in aflevering 28 of 29 roepen ze op om te gaan stemmen.
Ik vraag me af hoe ze de tijd gaan opvullen, ze kunnen niet blijven repareren. Mss komt er een afgrijselijke reünieaflevering (of zelfs twee) waar de kijker niets aan heeft en waar we zien dat de eerste vier afvallers weeral zien (alsof ze al niet genoeg moesten opdraven in de reeks zonder winstkans).

Misschien op vraag van de projectontwikkelaar, dan. Die moet ook boterhammen op de plank brengen thuis.
Dat kan je oplossen door 4 ipv 3 huizen. In 2022 (bron HLN) waren 3 panden kleine 400k met aankoopprijs 250k. Dus 750k waarvan je 700k en reclame terugkrijgt. Met 3 huizen fiets je het gat toe.

In de commentsectie van HLN ziet Haasdonk er het populairst uit (en Appeltans strooit nog bloemen naar Mo en Iman dus die zijn nog niet uitgeteld):
We zien vanavond wie de eerste finalist wordt.

Ik dacht nog na over de verkoopbaarheid van Lummen en wss lijkt me een likje witte verf al veel om het op de markt te kunnen zetten. Die cactussen zijn jammer maar geen breekpunt. Nu die twee expliciete werkmannen zijn langs geweest en een redelijk lange termijn (afgaande op einde van ramadan) sinds de opnames zal er achter de schermen nog wat gefixet zijn om nog optimaal de (sponsor)tijd te benutten.

Nieuwpoort. Met die banaan van een zetel (van 3000 euro?) door het gras sleuren en dan die nieuwe mottige zetel over de laminaat zwieren. Krassen tot en met wellicht. Geef die koppels eens een realistisch budget volgende keer.

Volksfavoriet Haasdonk is de eerste finalist. Donderdag weten we de tweede finalist (of wie weet meer, ze moeten nog 3 afleveringen vullen).

Nieuwpoort zal de 2e finalist zijn, die hebben sympathie van de kijker en op zich ook "goed gewerkt".

Het gele team heeft denk ik ook een goed huis maar als het op de kijkersstem aankomt heeft ashley het huis door de neus van Emiel geboord. Hoewel ik het idee heb dat ze hebben opgevangen hoe slecht ze overkomt en ze zich al serieus wat gedimd heeft.

Lummen heeft gewoon een te slecht huis opgeleverd om rechtmatig finalist te zijn. Mo heeft wel heel veel geduld met Iman, die precies meer praat dan doet en regelmatig knock out is.

Spijtig van Haasdonk. Ook al leveren ze deftig werk, ze zijn te arrogant.
Ik hoop dat Nieuwpoort uiteindelijk wint. Ze zijn het sympathiekste koppel, werken hard en lopen niet naast hun schoenen.

Spijtig van Haasdonk. Ook al leveren ze deftig werk, ze zijn te arrogant.
Ik hoop dat Nieuwpoort uiteindelijk wint. Ze zijn het sympathiekste koppel, werken hard en lopen niet naast hun schoenen.

Arrogant?

Dat koppel is nu toch alles behalve arrogant te noemen.

Ik vind dat net het sympathiekste koppel samen met Nieuwpoort en Lummen ook eigenlijk.

Mechelen gaat sowieso niet winnen, alleen al maar omdat het de 3de keer op rij zou zijn dat Antwerpen wint.

Haasdonk mag van mij winnen gewoon. Terechte winnaars, leveren mooi werk, doen altijd door zonder veel drama.

Maar nieuwpoort mag ook winnen.

Terug
Bovenaan