Ben ik niet zo zeker van. vorig seizoen was er ook een koppel welke laminaat aan het leggen was en toen legden ze het ook zonder ondervloer. Op een bepaald moment kregen ze hulp van het koppel dat de kamerwedstrijd had verloren in het begin van het seizoen. Toen legden ze wel een ondervloer.Kan afhangen van wat ze exact leggen van merk/serie. Wij hebben hier in huis ook een systeem liggen waar er onderaan de vinyl een lage kurk zit dat dubbelt als ondervloer. Een aparte ondervloer is dus niet altijd nodig en ik ben er redelijk gerust in dat ze er van de productie dicht genoeg opzitten om dat soort onnozelheid niet meer voor te hebben... een vloer nadien vervangen blijft namelijk toch wel miserie.
Of dat ander koppel vorig seizoen dat denk ik 5 gaten in de gyproc boorde achter de keukenkasten voor het in orde was. Men ging het toen verbergen met een kast en hopla opgelost.
Denk dat er daar veel geïmproviseerd wordt en dat het niet altijd conform de norm is, zou niet veel vertrouwen hebben in de heropwaardering door ERA achteraf voor de niet gewonnen panden, want ze willen er ook zo min mogelijk geld in steken.