Huis Gemaakt 2025

Kan afhangen van wat ze exact leggen van merk/serie. Wij hebben hier in huis ook een systeem liggen waar er onderaan de vinyl een lage kurk zit dat dubbelt als ondervloer. Een aparte ondervloer is dus niet altijd nodig en ik ben er redelijk gerust in dat ze er van de productie dicht genoeg opzitten om dat soort onnozelheid niet meer voor te hebben... een vloer nadien vervangen blijft namelijk toch wel miserie.
Ben ik niet zo zeker van. vorig seizoen was er ook een koppel welke laminaat aan het leggen was en toen legden ze het ook zonder ondervloer. Op een bepaald moment kregen ze hulp van het koppel dat de kamerwedstrijd had verloren in het begin van het seizoen. Toen legden ze wel een ondervloer.

Of dat ander koppel vorig seizoen dat denk ik 5 gaten in de gyproc boorde achter de keukenkasten voor het in orde was. Men ging het toen verbergen met een kast en hopla opgelost.

Denk dat er daar veel geïmproviseerd wordt en dat het niet altijd conform de norm is, zou niet veel vertrouwen hebben in de heropwaardering door ERA achteraf voor de niet gewonnen panden, want ze willen er ook zo min mogelijk geld in steken.

Denk dat er daar veel geïmproviseerd wordt en dat het niet altijd conform de norm is, zou niet veel vertrouwen hebben in de heropwaardering door ERA achteraf voor de niet gewonnen panden, want ze willen er ook zo min mogelijk geld in steken.
Wat je kan zien in het feit dat de kookplaat niet vervangen werd bij een vorig huis dat nu te koop staat. Schade die ze hebben aangericht dat niet onder garantie valt waarschijnlijk. Veel te veel risico en renovatie is al niet zonder enig risico.

Loctite in een messing koppeling lijkt me ook niet de oplossing in de douche van Eros en Soumaya?
Vraag me af of dat wel Loctite was. Ik zag ze gewoon teflon tape gebruiken (wat ook een brakke oplossing is imo)?
Ik zie tegenwoordig loodgieters bijna enkel nog Loctite gebruiken, het typische kemp en vet wordt minder en minder gebruikt.
Vind ik best vreemd. Ze moeten zelf toch ook weten wat voor een miserie het is om dat terug los te krijgen. Vlas en vet is de goedkoopste en beste oplossing om schroefdraad waterdicht te krijgen imo. En daarnaast ook veel makkelijker/foolproof dan teflon, dus ik begrijp niet dat DHZers vaak zo vasthouden aan teflon.

Vraag me af of dat wel Loctite was. Ik zag ze gewoon teflon tape gebruiken (wat ook een brakke oplossing is imo)?

Vind ik best vreemd. Ze moeten zelf toch ook weten wat voor een miserie het is om dat terug los te krijgen. Vlas en vet is de goedkoopste en beste oplossing om schroefdraad waterdicht te krijgen imo. En daarnaast ook veel makkelijker/foolproof dan teflon, dus ik begrijp niet dat DHZers vaak zo vasthouden aan teflon.
Leek inderdaad meer op teflon rape inderdaad, Loctite is dunner.

Ze maken hun handen misschien niet graag vuil aan dat vet?

Mooi op papier, inderdaad.
Tegel blijft de beste keuze voor in een badkamer. Desnoods vinyl als het echt niet anders kan.

Hangt er vanaf wat je gebruikt. Een tegel is altijd veilig maar er bestaan genoeg alternatieven die kwalitatief niet onder moeten doen. Hier ligt een coretec vinyl vloer en zo een plank ligt hier al 2 jaar buiten in weer en wind om een gat af te dekken (improvisatie hè). Awel je ziet daar nog bijna niks van.

Die tegels in Lummen dat was dan weer pijnlijk om te zien amai. Daar zou ik zelf toch ook niet graag aan beginnen.

In mijn badkamer hangen er zo van die “vinyl” tegels tegen de muur …voelen veel warmer aan en net zo gemakkelijk om te onderhouden .
Echter plaatsing is wel iets crucialer dan een tegel want je kan niet spelen met een voeg zoals bij een tegel maar eens je ermee weg bent gaat het plaatsen ook veel sneller dan bij een tegel . ;)
En ook minder vuil omdat je geen tegellijm moet gebruiken . (Heb gewoon tec7 en een paar nietjes nodig gehad per tegel . ;) )
Op de vloer ligt ook een zwarte vinyl tegel met reliëf en wederom als je daar op loopt …geen koud gevoel in de voeten .

En nog vergeten te vermelden ..praktisch even duur of duurder dan een goede tegel dus voor de prijs moet ge geen vinyl nemen . ;)

Laatst bewerkt:
Vinyl is ook nog wel wat anders dan laminaat maar goed.
Elke vloer is prima geschikt voor in een badkamer.

Vinyl is ook nog wel wat anders dan laminaat maar goed.
Elke vloer is prima geschikt voor in een badkamer.
Breng ze niet op ideeën, subiet komen ze af met een revival van het badkamertapijt...

Ik vind de wissel naar Bol als sponsor eigenlijk nog wel een goeie zet. Nu gaan ze hopelijk toch iets meer variatie in het interieur kunnen brengen dan wanneer alle koppels bij dezelfde keten hun meubelen moeten halen.

Ik zou precies toch niet blij zijn met een Ashley als leerkracht voor mijn 11 jarigen. Zo'n korte lontje en wat een taal daar uit komt.

Waarom t schoon in karton laten zitten als je het met blote handen naar boven kan dragen.
Eerlijk, ik hoopte zo hard dat er een stuk ging afbreken of een barst in ging komen, gewoon voor een moment "je moest maar geluisterd hebben naar Emiel". Spijtig genoeg was het niet zo....

Eerlijk, ik hoopte zo hard dat er een stuk ging afbreken of een barst in ging komen, gewoon voor een moment "je moest maar geluisterd hebben naar Emiel". Spijtig genoeg was het niet zo....

Dan had dat ook zijn fout geweest want hij had maar uit haar hoofd moeten praten als hij toch wist wat er ging gebeuren. Alstu-fucking-blieft he seg, wajoo maat.

Dat zijn toch allemaal toestanden waar een arbeidsongeval om de hoek loert, vingers of handen verbrijzeld. Vorige aflevering kon de badkuip evengoed afglijden en dan was het byebye Vermeulen.

Waarom hebben ze ook geen zulke zuignappen ter beschikking voor zulke grote tegels/plate/glazen wanden?

Of bestaat da niet bij Skil? :unsure:

Ik zou precies toch niet blij zijn met een Ashley als leerkracht voor mijn 11 jarigen. Zo'n korte lontje en wat een taal daar uit komt.

echt een marginaal geval. Irritant tot en met.

Ook een prachtig moment gisteren toen daar een streep kit in de kraan gespoten werd om het af te dichten :rofl: :rofl: enfin ik begrijp dat je onder tijdsdruk staat en iets wilt afleveren maar hoe weinig hersencellen zitten er in die bovenkamer als je denkt dat dit een goed idee is.

Dat zijn toch allemaal toestanden waar een arbeidsongeval om de hoek loert, vingers of handen verbrijzeld. Vorige aflevering kon de badkuip evengoed afglijden en dan was het byebye Vermeulen.

dat zal toch geen erg zwaar bad geweest zijn als Vermeulen dat met zijn sidekick alleen naar boven kreeg.

Toch altijd de indruk dat die kerel helemaal alleen die verbouwing moet doen.

dat zal toch geen erg zwaar bad geweest zijn als Vermeulen dat met zijn sidekick alleen naar boven kreeg.

Toch altijd de indruk dat die kerel helemaal alleen die verbouwing moet doen.
Bij Mo en Iman heb ik dat gevoel ook. 't Is precies maar Soumaya en Eros die deftig met twee werken.

Terug
Bovenaan