Huis Gemaakt 2025

Ze moeten ook nog tijd steken in dramatische staging want anders is er helemaal niets aan. Elke keer is het "nog nooit gezien":

M7w15MI.png
Die Cerina moet duidelijk eens wat vaker van hare bureau komen om haar eigen werven te inspecteren, ze gaat nog ogen open trekken wat ze allemaal te zien krijgt.
Ik zou alleszins niks willen kopen dat door die firma gemaakt is!

Belachelijk dat ze huizen met grote ruime verandas nemen en dan telkens moeten komen zeggen dat de veranda weg moet en niet vervangen zal worden. Geef de mensen dan ook geen valse hoop door ze al maquettes te laten maken met verandas, alsof ze al niet op voorhand wisten dat het zonder verandas ging zijn. :sarcastic:
Eigenlijk dus wat de gemiddelde architect doet? Iets esthetisch fantastisch tekenen waarna zowel de engineer als de budget controller moet zeggen "kan niet" om dan uiteindelijk achter te blijven met iets wat hooguit een schim is van het originele ontwerp :tongue:

Niet dat er veel gebeurt maar de eerste kamers worden donderdag en volgende dinsdag opgeleverd.

Ik houd het zelf ook niet meer vol, ik zie enkele flarden maar het lijkt dat ze dit seizoen niet genoeg interessante elementen hebben gevonden. Althans tot de kamers echt tot hun recht komen, dat is normaal interessanter om zichtbaar te zien opbouwen.

Nog niet de hele aflevering gezien maar, ik ken haar naam niet dus ik beschrijf ze als de ietwat gezettere met donkere huid (is dit veilig genoeg benoemd?) lijkt me echt onuitstaanbaar en ook niet respectvol tov haar vriend.

Ik denk dat ik ongeveer afgehaakt ben (of al was). Ik loop nu twee afleveringen achter ofzo en ik kan het dus niet opbrengen om het op te pikken.

Dat begreep ik toch ook niet. Die waren aan het klungelen tot en met, tot op de laatste minuut. Nico en Daisy hadden snel, proper en efficiënt gewerkt en die vliegen er dan uit.

Ze steken er toch elk jaar een dergelijke stunt in? Herinner mij dat seizoen met die cowboy (Didier?) die goed werk leverde, en dat andere prutsende koppel mocht doorgaan. Maar hier was het echt wel gortig. Zeker omdat Nico en Daisy in hun hoofd al gewonnen waren.

Opmerkelijk ja vooral omdat je met Bea en Cerina twee stemmen hebt die kijken naar afwerking en verkoopwaarde. Te veilig gespeeld en een trendbreuk willen maken wss. Dan zeggen ze nog over dat koppel in Nieuwpoort dat ze het daar het moeilijkst hadden. Dus maw, in Lummen stonden ze meer op dezelfde lijn over wie er door moest gaan.

Toch nog goed nieuws:
Zelf hebben ze recent een huis gekocht: “Iets dichterbij huis, in het mooie Maasmechelen.”

Man, de jury heeft in Lummen toch wat steken laten vallen.
Vind dat 'stijl is helemaal mee met de tijd' met de tijd toch echt overroepen, haal die plug uit uw gat en beoordeel een huis waarop het verkocht wordt, namelijk kwaliteit.
Als ik ga kijken om een woning te kopen, dan kijk ik naar de algehele stijl en niet naar de kleuren op de muren en plafonds. Ik heb een 2,5 jaar oude nieuwbow gekocht en alles wat niet naar mijn zin was verandert. Als ik dat verkoop, gaat de volgende dat ook gewoon doen.

Met die kinderkamer was imo niets mis, buiten een iets scheve dagkant, met die slaapkamer... Ronduit slechte afwerking, slecht geverfd, plinten trekken op niks, die stijl is dan nog niet voor iedereen. Als ik in zo een kamer moet wakker worden, dan ga ik meteen over mijn nek. Maar dat speelt niet in de beoordeling.
Het ergste is dan dat je met een likje verf in de kleur die je wenst nog met een slecht afgewerkte kamer zit.
Ofwel laten ze een vertekend beeld zien, ofwel moet het zo lang mogelijk divers genoeg blijven.

Dat ander koppel, daar had ik wss wel dezelfde keuze gemaakt (op basis van de beelden).

Man, de jury heeft in Lummen toch wat steken laten vallen.
Vind dat 'stijl is helemaal mee met de tijd' met de tijd toch echt overroepen, haal die plug uit uw gat en beoordeel een huis waarop het verkocht wordt, namelijk kwaliteit.
Als ik ga kijken om een woning te kopen, dan kijk ik naar de algehele stijl en niet naar de kleuren op de muren en plafonds. Ik heb een 2,5 jaar oude nieuwbow gekocht en alles wat niet naar mijn zin was verandert. Als ik dat verkoop, gaat de volgende dat ook gewoon doen.

Met die kinderkamer was imo niets mis, buiten een iets scheve dagkant, met die slaapkamer... Ronduit slechte afwerking, slecht geverfd, plinten trekken op niks, die stijl is dan nog niet voor iedereen. Als ik in zo een kamer moet wakker worden, dan ga ik meteen over mijn nek. Maar dat speelt niet in de beoordeling.
Het ergste is dan dat je met een likje verf in de kleur die je wenst nog met een slecht afgewerkte kamer zit.
Ofwel laten ze een vertekend beeld zien, ofwel moet het zo lang mogelijk divers genoeg blijven.

Dat ander koppel, daar had ik wss wel dezelfde keuze gemaakt (op basis van de beelden).
Het frappantste vond ik dan nog dat ze bij de volgende koppels zeiden bij de beslissing : de afwerking heeft de doorslag gegeven..

Excuseer? Dus in Lummen kies je een koppel omdat ge hun 'stijl' mooi vond, en bij de andere koppels gaat ge andere criteria hanteren?
Die kamer van de blonde DJ had ook een mooiere en duidelijke stijl.

Het was wel duidelijk imo dat in Lummen het koppel dat de beste TV gaat opleveren door mocht hoor. Nico&Daisy waren gewoon teveel een geoliede machine, allez ja, snel,proper,goed en efficiënt werken zonder al te veel conflicten.... dat geeft saaie TV.
Als ge puur de aangehaalde punten vergelijkt is hun kamer relatief vlot en goedkoop te fixen voor verkoop, hoogstens die schuine dagkant terug uitplamuren en wat retoucheren.
Begin bij het ander koppel die zwalpende muren maar eens weg te werken, die plinten opnieuw te doen, al die gelijmde(!!!!!) decoratie van de muur te trekken met gevolgschade. Alleen al dat terracotta herschilderen naar een neutrale verkoopsvriendelijke kleur wordt een heel karwei. Nog niet vergeten dat die kamer intussen een pak kleiner geworden is met die elfendertigmiljoen lagen verf

Vraag me af of die vlekken er nog zijn doorgekomen na hun 4 lagen verf.
Of wel staken ze dus een serieus probleem (vocht) weg achter een paar kg verf ofwel was dat precies hun kwakskes pap van de gyproc die er door kwamen.
Maar hey, laten we het koppel door laten gaan dat nipt rond kwam ipv een goed koppel dat een dag vroeger klaar was en voor een amateur een zogoed als perfecte kamer hebben afgeleverd.

In Mechelen, ik vraag mij daar op recht af of die relaties dat gaan trekken, zo vuurwerk bij alle 2 die koppels. Dat lijkt me geen goeie basis voor nog zoveel weekends met elkaar te moeten werken.

Haasdonk, was gewoon alle 2 de koppels goed gewerkt, maar winnaars waren verdiend, werkten proper.

Nieuwpoort, ga twijfelgeval zijn, lijken wel goede koppels die kunnen samenwerken maar snap hun aanpak soms niet. Als ge nog nooit laminaat hebt gelegd, kijk dan in de week al wat filmkes ipv tijdens uwe beperkte tijd daar nog in de kamer 30min filmkes te liggen kijken hoe dat juist moet.

Vraag me af of die vlekken er nog zijn doorgekomen na hun 4 lagen verf.
Of wel staken ze dus een serieus probleem (vocht) weg achter een paar kg verf ofwel was dat precies hun kwakskes pap van de gyproc die er door kwamen.
Maar hey, laten we het koppel door laten gaan dat nipt rond kwam ipv een goed koppel dat een dag vroeger klaar was en voor een amateur een zogoed als perfecte kamer hebben afgeleverd.

In Mechelen, ik vraag mij daar op recht af of die relaties dat gaan trekken, zo vuurwerk bij alle 2 die koppels. Dat lijkt me geen goeie basis voor nog zoveel weekends met elkaar te moeten werken.

Haasdonk, was gewoon alle 2 de koppels goed gewerkt, maar winnaars waren verdiend, werkten proper.

Nieuwpoort, ga twijfelgeval zijn, lijken wel goede koppels die kunnen samenwerken maar snap hun aanpak soms niet. Als ge nog nooit laminaat hebt gelegd, kijk dan in de week al wat filmkes ipv tijdens uwe beperkte tijd daar nog in de kamer 30min filmkes te liggen kijken hoe dat juist moet.

Dat zag er wel uit als die kwakken gips voor de gipsplaten vast te zetten (vind dat ook een raar systeem, ma bon).
Ik heb eens doorslaand vocht gehad in mijn eerste appartement (poreuze bakstenen) en dan zag je de bakstenen perfect zitten.
Eens uitgedroogd zal dat wel nietmeer zichtbaar zijn, maar dat gaat de kamer niet mooier maken.

Goh, als ik met mijn vrouw wat moet doen, dan gaat het er ook niet altijd even vriendelijk aan toe. Maar eens al het materiaal opgeborgen is dat geen issue meer. Dat is in the heat of the moment.

Terug
Bovenaan