Huis Gemaakt 2023

Is dat eigenlijk gebruikelijk om op die manier gyproc te plaatsen? Ik dacht dat dit altijd op metalen profielen geplaatst werd?
Ik heb het in elk geval nog nooit gezien maar op de site van Gyproc zelf lichten ze het wel toe als eventuele werkwijze: https://www.gyproc.be/nl/artikelen/een-gyproc-plaat-kleven

Btw ... vind trouwens dat het programma wel een heel negatief beeld laat zien over verbouwingen. Iemand die dat ziet moet toch schrik krijgen om er ooit zelf aan te beginnen.

Ik heb het in elk geval nog nooit gezien maar op de site van Gyproc zelf lichten ze het wel toe als eventuele werkwijze: https://www.gyproc.be/nl/artikelen/een-gyproc-plaat-kleven

Btw ... vind trouwens dat het programma wel een heel negatief beeld laat zien over verbouwingen. Iemand die dat ziet moet toch schrik krijgen om er ooit zelf aan te beginnen.
Je verliest zo wel minder ruimte dan met de klassieke gyprocprofielen, zodat je minder marge hebt tussen de gyprocplaat en de muur. Dus in dat opzicht kan het wel minder problematisch zijn om er zware dingen aan te hangen, op voorwaarde dat de verankering diep genoeg gebeurt (en niet met PUR wordt vastgezet).

Ik kan me wel voorstellen dat het niet evident is om zo'n hangkast op te hangen in hun situatie waar de gyproc aan de muur gelijmd is met een spatie van 2-3cm, ik zou dan zo'n kastje eerder ophangen aan draadstang met chemisch anker in de muur denk ik.

Of op de plaats waar je de kast gaat voorzien, zoals de meeste mensen als ze weten waar de TV en si en la gaat komen toch op zen minst een OSB voorzien achter de gyproc.
Of gewoon de juiste gyproc gebruiken:

Ik heb soms het gevoel dat er op BG enkel echte ongelofelijke alpha males zijn, eigenlijk goden zijn die alles kunnen, 10.000 euro als kleingeld zien en met de mooiste modellen getrouwd zijn.

Ik heb soms het gevoel dat er op BG enkel echte ongelofelijke alpha males zijn, eigenlijk goden zijn die alles kunnen, 10.000 euro als kleingeld zien en met de mooiste modellen getrouwd zijn.
Als je zelf veel dingen doet leer je veel, spaar je veel geld uit en ben je een aantrekkelijke partner voor het andere geslacht.
Dus ja, dat zou wel eens kunnen kloppen :)

De gemiddelde kijker zal eerder lachen met het gesukkel en blijven kijken voor het drama binnen elk koppel. Het is geen dobbit tv.

Trouwens komt er elke vijf minuten ook een sponsor in beeld die "toont hoe het moet". Sapa, Luxaflex, enzovoort. Zoals die glazenwasserset van dienstenchequebedrijf Glowi "zie hoe vlot ik die ramen schoon krijg". Zeer spontane reactie! 😂

De gemiddelde kijker zal eerder lachen met het gesukkel en blijven kijken voor het drama binnen elk koppel. Het is geen dobbit tv.

Trouwens komt er elke vijf minuten ook een sponsor in beeld die "toont hoe het moet". Sapa, Luxaflex, enzovoort. Zoals die glazenwasserset van dienstenchequebedrijf Glowi "zie hoe vlot ik die ramen schoon krijg". Zeer spontane reactie! 😂
Ik denk inderdaad niet dat dit een negatief beeld geeft op verbouwingen. Wie een educatief programma wil over hoe je juist moet renoveren moet echt niet gaan afstemmen op Huis Gemaakt, dat spreekt toch voor zich? Daarvoor heb je Dobbit TV of kan je zelf op zoek gaan op Youtube naar klusinfluencers. Het programma beantwoordt wel aan het feit dat de Vlaming een baksteen in de maag heeft en dat dit soort programma's nu eenmaal een publiek heeft.

Ik weet niet meer hoe de punten er toe doen, maar ik denk dat Antwerpen toch de publieksprijs zal winnen en dus wel veel kans maakt als ze goed werk blijven leveren.

Denk ook wel dat veel hun mispakken bij die hangkasten door de winkel. In de winkel ziet er dat schoon uit en denkt ge, oh das gewoon efkes ophangen en klaar. Tot ge begint. Zagen er ook nog zware dingen uit dus lijkt me al sowiezo niet handig om op te hangen. Volgens Aalst was hun meubel zelfs 75kg.

Langs de andere kant, als ge zag hoe hoog Aalst da wou hangen, kreeg ge denk ik wel kramp in uwe nek als ge een hele avond tv keek :D

Pluggen vol spuiten met PUR :p .
Dit kan toch niet anders dan opgezet spel zijn, heerlijke televisie dit :rofl:

Nu het is wel een feit dat het niet evident is om een zware kast deftig te verankeren in enkele gyproc en al zeker niet als die maar op 2 plaatsen vast hangt. Weet niet wat er achter die muur zit en hoeveel ruimte er tussen zit maar met wat geluk zitten ze nog in de baksteen.

Zo een kast hang ik u op 5 minuten op want moeilijk is dat niet nee, die haken vastboren diep genoeg en niet krom slaan , op de juiste afstand uit elkaar plaatsen die kast ophangen en aan de binnenkant bijdraaien zodat ze recht komt te hangen!

Zo een kast hang ik u op 5 minuten op want moeilijk is dat niet nee, die haken vastboren diep genoeg en niet krom slaan , op de juiste afstand uit elkaar plaatsen die kast ophangen en aan de binnenkant bijdraaien zodat ze recht komt te hangen!
Omdat je het duidelijk al eens gedaan hebt. Voor iemand die nog nooit iets gelijkaardigs opgehangen heeft is hier duidelijk iets meer uitdaging aan...

Net zoals vorig jaar zijn ze daar weer met die 'kamerprijs van €xxxx', maar geven ze geen uitleg daarover...

Ik heb niet het gevoel dat ze met een bepaald budget werken, want ze kunnen lakens van €150.. sorry, €105, uitgeven voor de 'frettentempel'.

Wat zijn ze nu met die €2000? :wallbash:

Net zoals vorig jaar zijn ze daar weer met die 'kamerprijs van €xxxx', maar geven ze geen uitleg daarover...

Ik heb niet het gevoel dat ze met een bepaald budget werken, want ze kunnen lakens van €150.. sorry, €105, uitgeven voor de 'frettentempel'.

Die klussenier huren voor de badkamer?

Krijgen ze eigenlijk alles, of moeten ze alles zelf bestellen en laten leveren. Vraag ik me af.

Die 2 kasten is typisch, maar op welke basis is A'pen 2de en Hasselt 3de? Geen uitleg en dito wat killer zegt.

Het bedrag op zich maakt niet uit voor het budget. Nadien kunnen ze wel "toevallig" vermelden hoe schoon het is dat Vanmarcke toch voor een zeer voordelige prijs die regendouche kan leveren. Wat ze "nooit" konden doen zonder die kamerprijs!

Het is eerder een manier om de sponsoren weer geforceerd te vermelden.

De babykamer heeft gewonnen .
Waarschijnlijk Antwerpen niet gewonnen omdat de plintjes niet mooi waren afgewerkt .
Tja , 2 groepen met een kast op de grond en een muur vol gaten maar wel afgewerkte plintjes en dan 1 groep die de plintjes niet heeft afgewerkt….
Inrichting en kleur is persoonlijk dus daar kan den Bart weinig tot niets over zeggen .Niet iedereen ziet graag tafeltjes of krukjes ergens in een verloren hoekje staan …of een antieke fretkast in de living ???

Terug
Bovenaan