Huis Gemaakt 2023

Vreemd dat mensen niet doorhebben dat het hele opzet van dat programma net is om broddelwerk af te leveren.

Is al bij al goedkope tv maken zo he. Je koopt 3 renovatiewoningen. Laat die kandidaten daar wat in prullen en verkoopt 2 van de 3 woningen met een kleine winst achteraf.

Ondertussen worden alle materialen gesponsord door de leveranciers.

Het zou nogal een oersaai programma worden moest je daar kandidaten zetten met vakkennis die effectief een kwaliteitsvolle gerenoveerde woning afleveren. Dat zou je dan op dobbit TV kunnen uitzenden waar niemand naar kijkt.

Als daar allemaal aannemerskoppels in kwamen werken dan keek ik waarschijnlijk ook niet.

Voor de fans van het format, wij keken vroeger ook best vaak naar House Rules (denk australie, maar zijn meerdere uitvoeringen), daar ligt het niveau toch net iets hoger.

Hier kennen precies ook veel mensen wat van bouwen. Ik ken daar ook geen kloten van. Ik ben IT'er en ik kan dus een gat boren en kabels trekken vanwege mijn beroep, maar vraag mij ook niet meer.

Jullie zijn hier verbaasd over de kwaliteiten van deze jongeren op bouwvlak, maar dat vraag ik mij vaak ook af op het vlak van technologie. Ik heb veel maten die in de bouw werken en lacherig doen over mij op dat vlak, maar voor de stomste onnozele zaak op hun laptop of smartphone hebben ze dan mijn hulp nodig. Iedereen heeft zijn vak.

Alles kan je leren. Dat heb ik ook gedaan toen ik mijn huis gezet heb. Ik zit ook niet in die sector en kende ook 0 van bouwen, maar er is zo veel informatie online te vinden dat "ik kan dat niet" wel een héél slecht excuus is.

Enfin, moest ik mee doen aan dit programma met 1 kans op 6 om een huis te winnen, ik zou serieus mijn best doen om te zorgen dat ik er wél iets van ken.

Enfin, moest ik mee doen aan dit programma met 1 kans op 6 om een huis te winnen, ik zou serieus mijn best doen om te zorgen dat ik er wél iets van ken.
Maar dan ga je niet per definitie door naar de volgende ronde? Er iets van kennen of het technisch goed doen is geen garantie op een volgende ronde.

Hier kennen precies ook veel mensen wat van bouwen. Ik ken daar ook geen kloten van. Ik ben IT'er en ik kan dus een gat boren en kabels trekken vanwege mijn beroep, maar vraag mij ook niet meer.

Jullie zijn hier verbaasd over de kwaliteiten van deze jongeren op bouwvlak, maar dat vraag ik mij vaak ook af op het vlak van technologie. Ik heb veel maten die in de bouw werken en lacherig doen over mij op dat vlak, maar voor de stomste onnozele zaak op hun laptop of smartphone hebben ze dan mijn hulp nodig. Iedereen heeft zijn vak.
Ik begrijp uw redenering ook maar ik ben ook niet echt thuis in de it-wereld en ken wel iets van pc’s maar ik weet dan ook dat ik geen volledig netwerk met database en server park moet beginnen opzetten want dan komt dat niet goed denk ik .
Maar ik ga daarom ook niet op tv aan zo een programma deelnemen ….en dan willen ze die huizen nog verkopen ook ?

Okay ge kunt niet alles weten en kennen en aldioende kan je leren maar die koppels die nu meedoen ????

Alles begint met goed plannen en uw project indelen in blokken. Als je daar uwe tijd niet voor neemt (of hebt) dan wordt dat een fiasco. Tel dan daar nog eens bij dat er 2 koppels afzonderlijk van elkaar dingen moeten opleveren zonder dat het geleid wordt door 1 "werf leider" of "project manager" en je krijgt disaster. Kijk naar dat koppel dat daar hun gipsplaten tegen de muren zet zonder dat de stroom in orde is. Das beginnen met iets zonder verificatie dat het vorige klaar is. En dat is gewoon te wijten aan de beperkte tijd die ze hebben. Idem met het verbouwen zelf, dat is ook iets dat je al doende leert, moeilijk is dat (meestal) allemaal niet, maar ze hebben daar wss geen tijd voor. Dus veel kan je ze niet kwalijk nemen.

Als men dan ook werkjes geeft zoals die gipsplaten in een boog monteren, tja ... Dat is vakwerk waar zelfs handige Harrys het moeilijk mee gaan hebben. Wel spijtig dat degene die goed werk willen leveren eruit geknikkerd worden omdat hun kast niet in elkaar stond maar dat zag je al van mijlenver aankomen, net zoals Ana en Enis dat spel wss wel zullen winnen.

En gelukkig voor Martin en Anouk dat da andere koppel echt nitwits waren (wtf die plank van dat nachtkastje vast lijmen aan de muur) want hun bedoeling was mss een Ombre muur maar ik denk dat die verf andere plannen had.

Laatst bewerkt:
Ben ik de enigste die zich erger aan de stem van Martin? Heel onaangename stem imho :unsure:

Aalsts accent helpt er ook zeker niet aan, vind dat geen tof accent.

(Aan het wachten op de keuring dus ik moet toch iets dwaas kunnen neerpennen hier uit verveling...)

Ben ik de enigste die zich erger aan de stem van Martin? Heel onaangename stem imho :unsure:

(Aan het wachten op de keuring dus ik moet toch iets dwaas kunnen neerpennen hier uit verveling...)

Vreselijke stem idd, zit er ook altijd gelijk ne ingezakte zak patatten.

Tja, zijn stem, zijn humor, zijn uitvallen,... Hij is zeker niet mijn favoriet. Ook mijn minst favoriete koppel. Maar goed. Het is niet dat ik hem haat ofzo. :laugh:

Ze hadden ipv Martin voor iemand anders kunnen kiezen in de preselectie die we niet te zien krijgen. Nu moeten we knarsetanden elke keer hij zijn mond open doet.

Beetje pur spuiten in uw gyproc wand om uw pluggen vast te zetten :rofl: :rofl: :rofl:

En dan bij bavo en kaileigh, die gast die daar die gordijnen aan het ophangen was moet toch ook eens goe gelachen hebben.

Snap de gordijnen daar ook niet goed, ze hebben daar een verduisterend rolgordijn en dan ook nog eens "sleepgordijnen"?

Spuuglelijke kleuren, spuuglelijk tapijt, gatenkaas als muur en dan wel de kamerprijs winnen. Man man man.
Was het gewoon niet het "minst slechte"? In Hasselt was de living kleiner, hing de tv kast scheef, was er ook gatenkaas en hadden ze maar gewone laminaat gelegd in plaats van visgraat en in Antwerpen waren ze niet op tijd klaar door ziekte.

Ook wel verschillende groottes. De living in Hasselt leek me piepklein te zijn, daar zou ik me toch vrij snel benauwd in voelen. Dat van Antwerpen is dan weer een pak groter - waar de visgraatparket/laminaat wel mooi in paste. En iedereen aan de sukkel met zwevende kasten.

PUR gebruiken om pluggen vast te zetten ... als het écht nodig is gebruik je dan beter een chemisch anker. Maar het zijn beginners, ik denk niet dat je hen dat kan verwijten.

Blijf wel vreemd om in zo'n casco woning meteen een afgewerkte kamer te zien.

Ik kan me wel voorstellen dat het niet evident is om zo'n hangkast op te hangen in hun situatie waar de gyproc aan de muur gelijmd is met een spatie van 2-3cm, ik zou dan zo'n kastje eerder ophangen aan draadstang met chemisch anker in de muur denk ik.

Of op de plaats waar je de kast gaat voorzien, zoals de meeste mensen als ze weten waar de TV en si en la gaat komen toch op zen minst een OSB voorzien achter de gyproc.

Maar die gyproc heeft toch totaal geen draagkracht? Daar ga je toch nooit een kast en TV tegen hangen.
En dan nog zoveel speling ertussen. Die gasten zijn gewoon een kaartenhuis aan het bouwen.

Ik kan me wel voorstellen dat het niet evident is om zo'n hangkast op te hangen in hun situatie waar de gyproc aan de muur gelijmd is met een spatie van 2-3cm, ik zou dan zo'n kastje eerder ophangen aan draadstang met chemisch anker in de muur denk ik.

Of op de plaats waar je de kast gaat voorzien, zoals de meeste mensen als ze weten waar de TV en si en la gaat komen toch op zen minst een OSB voorzien achter de gyproc.
Dit dus, heel die opbouw zit al fout van in de basis. Als ge uw plaat bekan 10cm gaat uitvullen met kleefgips kunt ge beter voor een echte voorzetwand gaan.
En ik snap dat prutsers zien prutsen deel vd opzet is van het spel maar ge zou denken dat de productie na x aantal nagenoeg onverkoopbare huizen hun lesje wel geleerd heeft en iets korter op de bal speelt qua begeleiding.

Terug
Bovenaan