Huis Gemaakt 2022

Ja, kheb het gezien. Dat bedoelde ik met "opsplitsen". Dat hij nu het btw-nr van de dakwerken zou hebben en zijn pa dat van de loodgieterij. Terwijl origineel beiden van vader waren.

Nee het is een nieuwe vennootschap opgericht door hemzelf ergens vorig jaar.

Soit, maakt weinig uit (maar werkt dus niet meer bij de 'papa').

Maw een rijke zelfstandige stinker, fils à papa!
Zo iemand dan nog gratis een huis geven zou een schande zijn!

:poop:

Volgens collega zeggen ze dat ze wel quasi alles zelf doen (hij was om 1 of andere reden bij 1 van die huizen geweest, heb verhaal maar half gehoord)
Wij BG-ers hebben daar toch ons bedenkingen bij als ik alle pagina's hier lees :p

Geen kleinerende benamingen gebruiken aub, je kan je punt ook zonder "soy boy" maken.
Cedric is zwaar het plot aant verliezen. Van iemand in de bouw zou ik toch denken dat je een stopcontact kunt aansluiten zonder moeite, ook al ben je geen elektricien. Begin al medelijden te krijgen met zen vriendin, die moet toch ook een olifanten vel hebben. Nog ne soy boy die van alles getriggered raakt, misschien moet hij de knuffel eens lenen van die aggresieve van boortmeerbeek.

En die tegels rechtstreeks lijmen op OSB, en dan nog in een keuken waar wel is wat vocht rond gaat... dikke fail.

Cedric is zwaar het plot aant verliezen. Van iemand in de bouw zou ik toch denken dat je een stopcontact kunt aansluiten zonder moeite, ook al ben je geen elektricien. Begin al medelijden te krijgen met zen vriendin, die moet toch ook een olifanten vel hebben. Nog ne soy boy die van alles getriggered raakt, misschien moet hij de knuffel eens lenen van die aggresieve van boortmeerbeek.

En die tegels rechtstreeks lijmen op OSB, en dan nog in een keuken waar wel is wat vocht rond gaat... dikke fail.
Denk je dat bij elektriciens elk stopcontact zonder problemen aangesloten raakt? Soms werkt er al eens eentje tegen...

Ik vind Cédric de meest volwassen van de 3 mannen. Dat is de énige die zijn frustratie op zichzelf uit zonder het op een ander af te werken. De dingen waarover hij gefrustreerd geraakt, zijn ook altijd terecht.
Ik vind daar nu eens nul volwassen aan die kerel. Is enorm onbeschoft, respectloos en kleinerend tegenover zijn vriendin (dat die daar bij blijft is dan weer haar probleem). Kan ook manipulatief overkomen, zoals die keer dat hij medelijden wou wekken over hoe mensen neerkijken op bouwvakkers (wat ook al zever is). Loopt weg van gelijk welke discussie en flipt bij het minste. Steekt dan alles op zijn ADHD en de wereld moet er maar begrip voor opbrengen, hoewel hij enkel maar voor zichzelf begrip heeft en zelfs geen moeite doet om zich in te leven in de tegenpartij. Getuige zijn "'t is vergeten en vergeven" tegenover Anaïs, terwijl HIJ diegene moest zijn die zich verontschuldigde. Nul schuldbesef, inleving of respect naar zijn vriendin.

Ik steek dat voor een stuk op de leeftijd. Pas vanaf 25 jaar beschouw ik iemand als volledig volwassen. Die trekjes kunnen nog wel milder worden.

Ineens op magische wijze plintjes in Beringen want daar waren volgens mij nog geen plintjes toen ze moesten stoppen.
En die 'maatkast' tussen 2 muren was ook totaal niet af

En die kast boven hun tegels (waar ze weer te lui waren om te snijden dus gewoon ergens stoppen) is alleen goed om stof op te vallen

Laatst bewerkt:
Schandalig dat Beringen met die kamer prijs gaat lopen. Ik gun het Antwerpen en Boortmeerbeek maar please geen Beringen. Ongelooflijk dat zij nu de ranking aanvoeren met die onkunde.

Schandalig dat Beringen met die kamer prijs gaat lopen. Ik gun het Antwerpen en Boortmeerbeek maar please geen Beringen. Ongelooflijk dat zij nu de ranking aanvoeren met die onkunde.
Wij hebben maar een 40inch tv maar even teruggespoeld en ik zie daar dus geen plintjes op moment dat ze moeten stoppen (eetgedeelte onder de ramen) en als de jury komt wel.

De kabouters komen daar gewoon helpen

Nu ja, de kaboutertjes komen overal helpen hè... Als ik het goed begrepen heb, is de hele vloer van de keuken van Antwerpen waterpas gelegd door de kaboutertjes.

Volgende week is het al finale, van maandag tot donderdag. Zoveel kamers hebben ze nog niet gedaan.

Uiteindelijk komen alle interieurs deze keer goed overeen in de Libelle/Flair stijl. Ik heb de maquettes nog eens bekeken en veel staat er niet meer van overeind. Mogelijk zijn ze achter de schermen sterk gestuurd om "verkoopbare" inrichtingen op te zetten.

In het algemeen vind ik het maar een rare "wedstrijd", welke regels maken dat je veel punten haalt is een raadsel en met de externe werklui kan je ook de winnaar letterlijk een handje helpen. Het lijkt een film waar je telkens enkele minuten doorspoelt en telkens je op play duwt is er ineens iets af, geen aangename kijkervaring.

Ik heb de CIM kijkcijfers ook geraadpleegd en dit seizoen is geen succes, het haalt maar 300 tot 400.000 kijkers, denk dat ze de format volgend jaar nog eens anders gaan doen (mss is 2x per week ook te veel en dan is er volgende week nog een overload met 4 afleveringen).

Persoonlijk vind ik Beringen ook wel het mooiste geheel.
Antwerpen wilt soms té veel speciaal doen. Maar ja, ze zijn nog jong, welke 21 jarige renoveert al gans een huis?
En ben ik nu de enigste die die roze keukenkasten spuuglelijk vind?

Volgende week is het al finale, van maandag tot donderdag. Zoveel kamers hebben ze nog niet gedaan.

Uiteindelijk komen alle interieurs deze keer goed overeen in de Libelle/Flair stijl. Ik heb de maquettes nog eens bekeken en veel staat er niet meer van overeind. Mogelijk zijn ze achter de schermen sterk gestuurd om "verkoopbare" inrichtingen op te zetten.

In het algemeen vind ik het maar een rare "wedstrijd", welke regels maken dat je veel punten haalt is een raadsel en met de externe werklui kan je ook de winnaar letterlijk een handje helpen. Het lijkt een film waar je telkens enkele minuten doorspoelt en telkens je op play duwt is er ineens iets af, geen aangename kijkervaring.

Ik heb de CIM kijkcijfers ook geraadpleegd en dit seizoen is geen succes, het haalt maar 300 tot 400.000 kijkers, denk dat ze de format volgend jaar nog eens anders gaan doen (mss is 2x per week ook te veel en dan is er volgende week nog een overload met 4 afleveringen).
Mja, dit is natuurlijk VTM he...

Ik denk dat velen hier vooral moeten beseffen dat dit geen verbouwprogramma is. Het is geen Dobbit TV waar de focus ligt op het technische aspect van verbouwen, of waar de moeilijkheden aan bod komen bij het verbouwen van een huis. Uitzonderlijk wordt er technische info gegeven, maar het doel van het programma is toch vooral om de relatie van een koppel in beeld te brengen in een moeilijke situatie (verbouwingen) en het contrast tussen de verschillende koppels en hun achtergrond te tonen. Een aflevering van 60 minuten wordt voor 75% ingevuld door interviews en flashbacks naar de moeilijke jeugd van sommige deelnemers. Daarbij nog eens 20% gevloek en geruzie tussen de koppels om dan 5% over te laten om sponsors in beeld te brengen.

VTM speelt daar ook geweldig op in. Zonder hun hulp en die van de sponsors zitten ze 20 weken later nog altijd aan de ruwbouw en hebben ze simpelweg geen programma. Het is niet toevallig dat alle koppels telkens ongeveer even ver zitten in de verbouwing, er moet natuurlijk concurrentie zijn tussen de verschillende koppels. Daarbij komen dan nog eens 3 experten hun mening geven, waarbij er 1 iemand ook effectief aandacht heeft voor het afgewerkt product. Gert zit daar wat bij als kleurrijk figuur met het idee dat die wel pakt op televisie, maar inhoudelijk zit daar geen meerwaarde in. Die nieuwe die er bij zit, sjah. Een woning beoordelen aan de hand van de 'instagramability' van een woning, kan het nog meer VTM uitstralen?

Desondanks nog altijd fijne TV en ik kijk er wel nog graag naar, maar denken dat het een eerlijk verbouwprogramma is waarbij de beste zal winnen, think twice...

Goh, die Hadisa zit er volgens mij vooral bij om ervoor te zorgen dat ze niet zoals vorig jaar eindigen met 2 huizen die ze aan de straat stenen niet kwijt krijgen, en Gert sja... Ik kan die man ook niet smaken maar ze moeten er iemand inzetten met dat profiel natuurlijk, laat 3 van dat soort profielen langskomen en ze geven waarschijnlijk alle 3 een andere mening, net omdat dat zo subjectief is.

Feit blijft wel, als je iets wil, dan moet je denken en handelen alsof het al van jou is ! Je hele mindset moet een positiviteit uitstralen. Iets wat vaak terugkomt in "The Magic" en "The Secret" van Rhonda Byrne. Mijn vriendin kan er maar niet over zwijgen, en dan zeg ik vaak jajaaaa. Maar er zit een waarheid in. Younes en Eline doen dat goed. In alles wat die ondernemen doen ze alsof ze hun eigen huis verbouwen en alsof ze al gewonnen hebben.En dat helpt. Want qua handigheid steken ze er helemaal niet bovenuit ! In Boortmeerbeek bvb daar zeggen ze, goh ja ... nu voel ik het pas dat het huis te mooi is om te verliezen, nee .. das negativiteit en dat straalt uit ! Doe godverdomme alsof het van jou is en ga all the way ! Zelfde in Antwerpen, negativiteit tot en met ! Een positieve mindset en dankbaar zijn voor de kleine dingen, elke dag opnieuw geeft je al een edge voorsprong. Wat niet wil zeggen dat de buit daar binnen is hé, daarvoor is de puntentelling te subjectief. Maar als je dat blijft volhouden komt uiteindelijk hetgeen je wil voor het grijpen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan