House of the Dragon

Weer een leuke aflevering. ging misschien iets te snel door de timeskip waardoor we iets minder gehecht zijn aan Harwin en Laena.
Larys Strong, broer van Harwin en zoon van de Hand die zijn eigen vader en broer laat ommaken is een soort mix van Littlefinger en Varys lijkt me, mee uitkijken zo een gasten.
De mensen die hier de hand van GRMM in zien, hebben die ook de boeken gelezen? Ik zie vaak comments dat de laatste seizoenen van GoT op niets trokken omdat GRMM de corresponderende boeken nog niet heeft geschreven, maar die vergeten dan toch dat GRMM na boek 3 bijna uitsluitend nog bagger heeft geproduceerd :unsure:.
Bagger is wel een heel erg overdreven. Als dat bagger is dan weet ik niet hoe je zo een 75% van alle fictie zou omschrijven want in vergelijking...

Gisteren ep5 gezien, ik ben toch ook helemaal mee, idd de sfeer van de eerste seizoenen van GOT met de politieke spelletjes en suspens, en voldoende schokkende gebeurtenissen en gore. Like it.

En oa Daemon heeft toch een echte karakterkop en is een heel sterk personage.

Beste aflevering vh seizoen voor mij. Niveau begint eindelijk wat te stijgen. Voelt ook niet meer zo traag aan gezien de dialogen merkelijk interessanter zijn met meer inhoud.

Laatst bewerkt:
Weer een leuke aflevering. ging misschien iets te snel door de timeskip waardoor we iets minder gehecht zijn aan Harwin en Laena.
Larys Strong, broer van Harwin en zoon van de Hand die zijn eigen vader en broer laat ommaken is een soort mix van Littlefinger en Varys lijkt me, mee uitkijken zo een gasten.
Ik had geen moeite met de sprong van 10 jaar. Had wat schrik voor de nieuwe actrices vermits de vorige Rhaeynra dat perfect deed, maar de oudere versies zijn perfect.
Had graag meer gezien van Harwin Strong maar die zal dan te goed van inborst geweest zijn om het lang te overleven 😋

Ik heb er gisteren na het kijken van de aflevering nog wat over liggen nadenken in m'n bed. Ik denk dat ik gewoon niemand van de personages echt interessant vind of goed uitgewerkt vind. Enkel Daemon komt in de buurt, maar die lijkt zo maar een bijrolletje te spelen. De Koning is zwak en saai, z'n vrouw is een feeks geworden, de dochter is ne kwajongen, etc etc. Er is geen Cersei, er is geen Tyrion (in de verste verte niet), geen Ned Stark, geen Arya, geen Littlefinger, geen Varys etc etc. Toch een voor een sterke personages die de serie droegen.
HotD moet het precies van de coole draken hebben en dat is lang niet genoeg om het een goede serie te maken, imo.

Ik heb er gisteren na het kijken van de aflevering nog wat over liggen nadenken in m'n bed. Ik denk dat ik gewoon niemand van de personages echt interessant vind of goed uitgewerkt vind. Enkel Daemon komt in de buurt, maar die lijkt zo maar een bijrolletje te spelen. De Koning is zwak en saai, z'n vrouw is een feeks geworden, de dochter is ne kwajongen, etc etc. Er is geen Cersei, er is geen Tyrion (in de verste verte niet), geen Ned Stark, geen Arya, geen Littlefinger, geen Varys etc etc. Toch een voor een sterke personages die de serie droegen.
HotD moet het precies van de coole draken hebben en dat is lang niet genoeg om het een goede serie te maken, imo.
Misschien toch wat teveel aan het vergelijken met GoT? Het is duidelijk niets voor jou dus waarom de kwelling verderzetten?

Er is geen Cersei, er is geen Tyrion (in de verste verte niet), geen Ned Stark, geen Arya, geen Littlefinger, geen Varys etc etc.
Als je kijkt naar de eerste seizoenen van GOT dan waren al deze karakters ook niet zo invloedrijk of hadden ze hetzelfde sentiment mee zoals s6-7?
Tyrion begon in s2 een beetje boven water te komen, maar echt vanaf 4 (rond zijn proces) was dat pas een bad-ass karakter.

ik ben ook niet omvergeblazen. Maar dat was ik ook niet met GOT s1. Dit gaat hopelijk character-buildup zijn richting de volgende seizoenen. Het einde nu zou in een s6 van GOT uitgesponnen worden op 20 minuten met fantastische muziek eronder die je elke seconde meeneemt. Het huwelijk idem. Maar ik heb goede hoop dat het beter wordt.

Als je kijkt naar de eerste seizoenen van GOT dan waren al deze karakters ook niet zo invloedrijk of hadden ze hetzelfde sentiment mee zoals s6-7?
Tyrion begon in s2 een beetje boven water te komen, maar echt vanaf 4 (rond zijn proces) was dat pas een bad-ass karakter.
ja ik denk dat sommige mensen vergeten hoe het in't begin was van GoT.
Tyrion was gewoon een dronken hoereloper

De Koning is zwak en saai, z'n vrouw is een feeks geworden

Da's dan ook de bedoeling denk ik om ze zo te laten overkomen :p

Als je kijkt naar de eerste seizoenen van GOT dan waren al deze karakters ook niet zo invloedrijk of
Sorry maar dat is ook bullshit. Ik vind HotD best OK... maar in seizoen 1 (en zelfs aflevering 1)van Got waren veel personages al direct interessanter dan HotD.

Tyrion is vanaf zijn eerste scène al duidelijk dat het een heel ander moreel is dan zijn familie. Littlefinger zijn heel karakter is ook al snel duidelijk, en zeker eind seizoen 1. Hell, Ned Stark doet letterlijk maar 1 seizoen mee en dat is de drijvende kracht achter half de serie...

Laatst bewerkt:
Tis natuurlijk mogelijk dat de serie je gewoon niet ligt. Maar ik vind dat als we bvb enkel vergelijken met het eerste seizoen van GOT dat we dan dezelfde dingen zouden kunnen zeggen daarover. Koning Robert is gewoon een idiote dronklap, Cersei is een verwende bitch, Joffrey is een kleine cunt, Ned Stark is een naive lomperik, Littlefinger doet meer alsof hij slim is dan dat hij het eigenlijk is, ... En zovoort. Dit zijn allemaal ook maar delen van hun karakter en zeggen uiteraard niet alles over hen. Hetzelfde als bij de karakters die jij aanhaalt uit HOTD, voor mij dan toch.
Ik denk dat je het niets vind puur doordat je de vergelijking maakt constant tussen karakters en mogelijk ook tussen meerdere seizoenen vs 1 seizoen.

Als ik mijn eigen mening mag geven dan vind ik Daemon nog het minst interessant. Terwijl hebben we King Viserys, iemand die het beste wilt doen voor het rijk en voor zijn familie maar zowel lichamelijk als mentaal zwak is, das een interessant karakter voor mij. Larys Strong is nu al een succesvollere littlefinger dan littlefinger ooit was. Corlys Velaryon is de rijkste persoon in Westeros maar gaat gebukt onder het feit dat hij en zijn familie nooit Dragonriders waren en dus altijd ondergeschikt aan de Targaryens zullen zijn. Allicent Hightower wordt al van kindsaf door haar vader gebruikt om bij de koning aan te pappen en het wordt haar ingepeperd dat Rhaenyra haar zoon zal afmaken wanneer ze koningin wordt waardoor ze nu een brok van archwaan en koppigheid is.

Ale ik wil echt niet zeggen dat deze serie beter is dan GOT, maar om het te reduceren tot enkel wat coole draken is toch ook niet helemaal eerlijk.
Nu, dit is gewoon mijn mening over de serie he en ik wil niet zeggen dat een van onze meningen beter of meer waarheid zou zijn dan de andere.

Het psychologische spelletje waar iedereen zo enthousiast is bij GoT vind ik nu toch ook wel veel sterker aanwezig van in het begin. Bovendien is het ook wel duidelijk dat de meeste hun moraal kompas beide richtingen kunnen uitgaan door gebeurtenissen veroorzaakt door anderen. Die manipulatie in het machtsspelletje is voor mij een zeer sterk punt in deze serie.

De discussie over de personages en hun diepgang volg ik ook niet. De ontwikkeling van Jaime is er toch ook maar gekomen nadat hij zijn hand verloor? Hoe vervelend en vlak was het personage van Sansa niet die eerste seizoenen?

Nu heb ik wel het voordeel (of nadeel..) dat ik al het verhaal ken van Fire and Blood (HOTD) en weet wat er nog komt.

Ik was na 2-3 afleveringen aangenaam verrast, maar sindsdien blijft het toch ook wat 'hangen' voor mij. Ik wacht op een 'oh shit, really?' momentje, denk ik.

Ik leef nog niet genoeg mee met de personages. Het doet me allemaal nog te weinig. Nu we de tijdssprong gemaakt hebben, is dat er ook niet op gebeterd en heeft dat ook weer tijd nodig.

Het valt ongetwijfeld te weerleggen met feiten, maar het ziet er naar mijn gevoel ook teveel hetzelfde uit. Weer een duffe kamer in een kasteel, en nog eens, en nog eens, ... visueel wordt ik dus ook niet geprikkeld. Het lijkt wel of het budget alleen naar de draken is gegaan.

Nu slecht is het zeker niet. Ik blijf het volgen en verwacht (of hoop) nog wel interessante ontwikkelingen.

Ik was na 2-3 afleveringen aangenaam verrast, maar sindsdien blijft het toch ook wat 'hangen' voor mij. Ik wacht op een 'oh shit, really?' momentje, denk ik.

Ik leef nog niet genoeg mee met de personages. Het doet me allemaal nog te weinig. Nu we de tijdssprong gemaakt hebben, is dat er ook niet op gebeterd en heeft dat ook weer tijd nodig.

Het valt ongetwijfeld te weerleggen met feiten, maar het ziet er naar mijn gevoel ook teveel hetzelfde uit. Weer een duffe kamer in een kasteel, en nog eens, en nog eens, ... visueel wordt ik dus ook niet geprikkeld. Het lijkt wel of het budget alleen naar de draken is gegaan.

Nu slecht is het zeker niet. Ik blijf het volgen en verwacht (of hoop) nog wel interessante ontwikkelingen.
Driftmark en Harrenhal waren al leuk om eens te zien. Misschien dat ze het aantal locaties, huizen en extra nevenpersonages bewust klein houden omdat de kijker niet altijd het overzicht kan behouden.

Maar uiteraard zal dit ook een financiële reden hebben

Ik mis idd ook wel de coole personages uit GOT . De Starks / Lannisters etc , het was allemaal een stuk uitgebreider nog . Het is beter dan de huidige Star Wars en LOTR spin-off , maar m'n favo Targaryen blijft voorlopig nog Daenerys .

Een beetje vreemd

Seizoen 1 van GoT was veruit het beste en dat ging veel trager.

Dat je nog niet dezelfde band hebt met deze characters is normaal.

Jaime haatte ik na seizoen 1 dat is veranderd.

Je kan niet seizoenen lang character development doen in 6 afleveringen hè

De tijdssprong is wel interessant. Buiten de draken en de fictieve wereld is aan HotD weinig fantasy te zien. De focus ligt hier heel sterk op paleisintrige en ook geografisch blijft de serie beperkt tot een aantal regio's en dan vooral in bepaalde kastelen. Ik begrijp in dat opzicht dan wel waarom sommige mensen dit "traag" vinden, maar ik vind het wel boeiend. Je kan deze serie amper vergelijken met RoP, dat een héél andere scope hanteert.

Terug
Bovenaan