Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
unsure-curb.gif
Ik zou het zelf niet gratis weggeven ze, op 2dehands momenteel rond de 600 zie ik

Gaan ze er nog verkopen in de toekomst? Of is het echt een limited edition? Zou ook wel eentje willen eigenlijk, al is het voor de lol 😅

Gaan ze er nog verkopen in de toekomst? Of is het echt een limited edition? Zou ook wel eentje willen eigenlijk, al is het voor de lol 😅
Niemand heeft ooit gezegd dat het een limited edition is behalve de scalpers. Swatch heeft zelf al aangegeven dat dit niet het geval is en ze binnenkort gewoon online beschikbaar zijn. Hoe snel mensen zich tegenwoordig laten vangen...

Volgens de man van de winkel die regelmatig de veel te grote file kwam checken niet (dus ik bedoel geen limited edition) , maar als ik ooit een mercury aan retail prijs kan vasthebben twijfel ik niet ze...

Ze zouden dus online komen maar als ge ziet hoeveel een fysieke release op de been brengt hou ik mijn hart al vast voor echte scalpers

Kwalijke trend van de laatste jaren, echt triestig, als een bedrijf een competitieve prijs neerzet komen ze afgedwarreld om hun percentage mee te pikken

Doos was niet sealed dus heb even een look see gedaan... :

2pW9duG.jpeg

Schoon gerief wel moet ik zeggen,

Weet iemand wat die 2 knoppen juist doen?bovenste en onderste?

Bezel insert ziet er gewoon een opdruk uit? Precies toch een goedkopere feel dan ik verwacht had.

Volgens de man van de winkel die regelmatig de veel te grote file kwam checken niet (dus ik bedoel geen limited edition) , maar als ik ooit een mercury aan retail prijs kan vasthebben twijfel ik niet ze...

Ze zouden dus online komen maar als ge ziet hoeveel een fysieke release op de been brengt hou ik mijn hart al vast voor echte scalpers

Kwalijke trend van de laatste jaren, echt triestig, als een bedrijf een competitieve prijs neerzet komen ze afgedwarreld om hun percentage mee te pikken

2pW9duG.jpeg

Knoppen voor chronograaf te bedienen bedoel je?

Dus start/stop (rechtsboven) + reset (rechtsonder) van stopwatchfunctie.

Fuck it, waarom sta ik een hele dag in lijn om hem daarna te verkopen, ik ga zoiezo toch niet aan woekerprijzen verkopen, dan kan ik tenminste zeggen ik heb daar ne ganse dag in de rij voor gestaan (wat een verhaal anders, yes ik heb ne hele dag in de rij gestaan voor zelf dan 50 euro meer door te verkopen)

Het moet wat wennen, maar is zeker bedoeld als fun watch ook, hence die kleurenset. Ik vind eigenlijk hoe meer ge de originele kleurenset probeert te mimicken, hoe tackier het wordt

Tuurlijk zou ik een mercury blindelings kopen, maar dit heeft zeker zijn 'fun factor'

Morgen is fotootje aan de pols posten

Ik hoop oprecht dat de scalpers die daar staan er niet vanaf geraken omdat het geen limited edition is maar gewoon een courante uitgave :p

Waanzin in feite wat hype met mensen doet. Zo een rij voor een Swatch met een omega logo op :p
Deze colabs komen niet veel voor in horlogeland... Dit is net de collectible factor... Ok ze zitten onder dezelfde groep, maar ga eens na hoeveel er nu zouden dromen van een echte Omega, eenmaal ze het hun kunnen veroorloven

Het logo van swatch is duidelijk zichtbaar op het bovenste deel van de strap, ik vind dit marketing gewijs zo'n geniale zet...

En ja Omega badge doet het hem voor velen, maar op deze manier krijg je zoveel enthousiasts bij, dat in de toekomst zeker kan lonen

Ik vind dit ongezien zelf, echt geniaal

2pW9duG.jpeg

€ 300 voor dit? :unsure:

Ziet er mij persoonlijk iets uit de “sjiekenbak” uit. Maar als mensen daar uren voor in de rij willen staan…

Edit: Mijn enige horloge heeft ook € 300 gekost en zal door kenners als brol beschouwd worden.

Rustig aan gasten. Het is heel slimme marketing van Swatch, beetje zoals Sony indertijd ook het Zeiss merk gebruikte om compactcameraatjes te verkopen.

Lijkt me wel redelijk overdreven om daar nu 300+€ aan te geven, zelfs als het een limited edition is. Spaar dan even door en koop een vintage Omega 😊

Ik wou het snel hebben, en wou iets in handen na ne gansen dag te wachten, natuurlijk teveel betaald, mor soit, ik ben tevreden, das al wa telt

Het probleem is dat deze gewoon vrij courant gaan beschikbaar komen hoor. De vraag is groot en is er geen reden waarom Swatch niet gewoon de massaproductie opstart.

Dat je daar dan staat aan te schuiven en diegene die je wilt is uitverkocht en voor de moeite koop je dan maar een andere die je onmiddellijk bij het buitenkomen verpatst voor 50€ extra snap ik langs een kant nog. Maar dat effectief op internet deze gaat aanbieden en daar het drievoud voor gaat vragen is toch echt wel laakbaar. Laat staan dat je zo een gek bent die dat koopt…

Wat bezielt mensen in deze tijden toch.

Het probleem is dat deze gewoon vrij courant gaan beschikbaar komen hoor. De vraag is groot en is er geen reden waarom Swatch niet gewoon de massaproductie opstart.

Dat je daar dan staat aan te schuiven en diegene die je wilt is uitverkocht en voor de moeite koop je dan maar een andere die je onmiddellijk bij het buitenkomen verpatst voor 50€ extra snap ik langs een kant nog. Maar dat effectief op internet deze gaat aanbieden en daar het drievoud voor gaat vragen is toch echt wel laakbaar. Laat staan dat je zo een gek bent die dat koopt…

Wat bezielt mensen in deze tijden toch.
Ik zag hem denken, hoeveel kan ik vragen, ik zei meteen niet veel, en hij zij 50,meteen mijn max prijs dat ik eraan wou geven, soit hij content en ik ook, is best wel een schone watch als ik het zo bekijk ze

Soit er zaten andere zotten tussen die gemakkelijk 100 hadden opgelegd ze, voor mij stond er ne kerel die van Lille kwam, met het gedacht er 2 te hebben, en ik denk zelf niet dat hij eentje heeft kunnen hebben, maar geel of roos, zag ik mij totaal niet dragen, deze is best draagbaar, ik vind het in alle geval niet mis en geeft beter irl dan op die foto, ik heb er ook geen premium afwerking van verwacht, het blijft een swatch, maar wel een specialleke, ik ben fan

Ze worden ondertussen aangeboden aan de gekste prijzen, zag er reeds eentje aan 10k.

Gelukkig worden de meeste scalpers redelijk hard getrold momenteel 😄 De verwijzing van de “uranus” naar Tiffany is ook volledig van de pot gerukt.

i-ZqwgTDR-X2.jpg

Ik ben nu zelf nog niet zo lang met horloges bezig, maar dit is toch gewoon pure commercie en cashen op de legacy van de speedy? Veel mensen die dit "voor de lol" aanschaffen en er dan na 2 weken op uit gekeken zullen zijn. Toch zonde.

Ik denk voor veel liefhebbers een leuke hebbeding voor deze zomer met de leuke kleuren maar nadien nog zelden gedragen gaat worden...

Ikzelf ben nog een mooie quartz aan het zoeken om op het werk te dragen (geen automaat meer zoals m'n skx nu, teveel verlof en te vaak alles juist moeten zetten 🙈) en moet wel zeggen dat deze moonswatch toch een leuke kanshebber is. Niet erg krasgevoeling, toch nog zwitsers (swatch), leuk verhaal eraan,... En als die stuk is na paar jaar kon je niet gesukkeld zijn voor die prijs.

Ik heb twee weken terug een SwatchxPeanuts gekocht. De bijnaam van de jongste is Peanut dus ik hou die bij voor later. Of hij die nu draagt of niet, vond het gewoon schattig.

Ik ben nu zelf nog niet zo lang met horloges bezig, maar dit is toch gewoon pure commercie en cashen op de legacy van de speedy? Veel mensen die dit "voor de lol" aanschaffen en er dan na 2 weken op uit gekeken zullen zijn. Toch zonde.
Goh, ze gaan natuurlijk geen horloges uitbrengen om niks te verdienen.
Het is inderdaad wel een heel goeie zet van Swatch. Er zijn tal van horloges te koop geïnspireerd op de Submariner, ze geven er een term “hommage“ aan en worden ook massaal verkocht.
Hier is het de eigenaar van Omega zelf die een colab doet met twee van zijn eigen merken. Gewoon goed gevonden.

Persoonlijk zou ik voor de Moon of Mercury gaan omdat die me het meest veelzijdig lijken.
Ik denk voor veel liefhebbers een leuke hebbeding voor deze zomer met de leuke kleuren maar nadien nog zelden gedragen gaat worden...

Ikzelf ben nog een mooie quartz aan het zoeken om op het werk te dragen (geen automaat meer zoals m'n skx nu, teveel verlof en te vaak alles juist moeten zetten 🙈) en moet wel zeggen dat deze moonswatch toch een leuke kanshebber is. Niet erg krasgevoeling, toch nog zwitsers (swatch), leuk verhaal eraan,... En als die stuk is na paar jaar kon je niet gesukkeld zijn voor die prijs.
Inderdaad! Dat quartzmovement zal wel lang meegaan ze.

In een of andere release video zei de woordvoerder van swatch, of was het Omega, dat ze zichzelf niet TE serieus nemen, ik vind dit een bold move van beiden om samen te werken, en zeg nu zelf dat de naam toch zalig goed gekozen is moonSwatch...

Pluim op de hoed van de bedenker, en zoals ik al zei, hier betrek je veel horloge enthusiasts erbij die op termijn, eens ze de microbe vasthebben, ook naar duurdere modellen zullen gaan, en bij wie hebben ze dan al ervaring? Juist...

Is marketing ge wijs wel een interessante case vind ik, gewoon eens een frisse wind binnen de sector, ik denk dat ge het eerder zo moet bekijken

En 2 fotootjes :

pHKc60Z.jpeg

jPyVUyC.jpeg

Lumen shot mocht uiteraard niet ontbreken, is minder groot en fel zoals mijne seiko presage, maar nog altijd zeer mooi

Awel de dag na aankoop zeker en vast geen spijt, zal zelf een goeie daily zijn, @xxxracexxx ,ik zou hem kopen als ik u was, my2cents

Draagcomfort is zeer goed, en ben eigenlijk zot aan t worden van de kleur, i like

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan