Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Hier toch ook even onlangs voor een of andere reden mijn "long term plan" precies wat herzien.

Mijn idee was altijd om de collectie te beperken tot 4 horloges (3 die ik nu al heb, en een 4e grail die ik graag ooit zou kopen)
De collectie zou dan de volgende zijn:
1. de Tudor Black Bay met Red bezel die ik hier een tijdje geleden had gepost nadat ik 'm gekocht heb.
2. Seiko Cocktail Time Blue Moon die ik ook al een tijdje heb en fantastisch vind
3. Garmin fenix sporthorloge die ik het meeste draag voor health data en voor al het sporten bij te houden
4. de grail zou de Omega speedmaster Apollo 8 Dark side of the moon zijn die ik ooit hoop te kopen.

maar de laatste tijd heb ik precies ook de volgende aan m'n lijstje toegevoegd van "ooit zou ik die graag in m'n collectie hebben zitten"
5. Longines Master collection Chrono Moonphase
6. Rolex GMT-Master II (Batgirl)
7. Omega Speedmaster anniversary "Silver Snoopy"

Geen idee waarom die laatste 3 de laatste tijd ineens zo m'n interesse hebben gekregen, maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik denk dat als ik het ooit kan betallen dat ik met meer dan 4 horloges ga eindigen :eek:

(kleine edit: als ik het zo bezie heb ik precies wel enorm veel blauw in m'n collectie of m'n droomcollectie)

Men vennoot heeft zo een dark side of the moon. Mooie klok! Past niet bij mij maar vind em wel erg knap. Goede keuze! Veel beter dan een GMT-Master ;-)

Voila, een foto genomen :D
20250113-203609.jpg

20250113-203655.jpg

Afgelopen zondag met de vrouw bij de juwelier in Sluis binnen geweest en daar zoveel mooie dingen gezien dat ik zelf niet meer weet wat ik nu wil.
Denk dat mijn prijsrange zo wat rond de 1500€ hangt.
En dan twijfel ik of ik iets nieuw moet kiezen, of een gokje op chrono24 moet wagen.

Nog snel een Fitbit Sense 2 gekocht. Volgens een verkoper die ik een tijdje geleden sprak ging de fitbit reeks er volledig uit en wordt dat integraal opgenomen in het google pixel gamma. En ik ben geen fan van de ronde Pixel horloge qua design. Dus hopelijk ben ik weer de komende 3-4 jaar goed met deze sportwatch.

Voor andere liefhebbers: wie Bol Select heeft kan je ze vandaag scoren aan 185 euro.

Ik heb onlangs de knoop doorgehakt en mezelf mijn eerste automatische horloge aangeschaft.
Ik vroeg hier al naar de ervaringen van MIDO en ben er los voor gegaan. De horloge zit als gegoten en draagt heel plezant.
De linnen strap maakt de horloge af. Voor mij de perfecte combo tussen sportief en classy.

Mido-Ocean-Star-GMT-introducing-1.jpg
Prachtig zeg!

Ik draag nu al een half jaar lang een apple watch; lichtelijk deprimerend :unsure: Mijn Omega mag terug aan de pols als ik m'n streefgewicht haal haha :D

Deze staat ook op mijn lijstje voor toekomstige horloges.
Net een zoethouder gekocht. Voor een prikje een occasie Seiko SSB345P1 kunnen scoren. Zit een klein krasje op; ik moest echt al van dicht kijken om het te zien.

Nieuw kost mijn (sport)horloge zo'n 500€ dacht ik (Polar Grit Titan Pro). Maar ik heb dit tweedehands gekocht voor een koopje (250€)
Ik vind dat qua kostprijs toch al genoeg.

Heeft iemand hier ervaringen met horloges die plots enkele uren verkeerd staan van de een op de andere moment?
Dit is me nu al een paar keer overkomen met mijn MIDO. Ik heb al eens zitten googlen en ik kom tegen dat een elektrische auto wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Ik heb geen magneten of dergelijk in mijn zakken of rondom mij. Het is niet dat de klok zo'n kwartierke verkeerd staat het gaat echt over uren...

Ik betwijfel dat een elektrische auto zo'n sterk magnetisch veld heeft? Zou anders toch wel al eerder over gesproken zijn. Als het een mechanisch horloge kan beïnvloeden zal het ook wel niet goed zijn voor pacemakers etc. en daar zal wel op getest geweest zijn.

Ik betwijfel dat een elektrische auto zo'n sterk magnetisch veld heeft? Zou anders toch wel al eerder over gesproken zijn. Als het een mechanisch horloge kan beïnvloeden zal het ook wel niet goed zijn voor pacemakers etc. en daar zal wel op getest geweest zijn.

Wel ik betwijfel het eigenlijk ook. Ik ga het nu eens in de gaten houden wanneer de het horloge daadwerkelijk veranderd van tijd.
Het is een automatische horloge, dus die winden zich normaal ook op door beweging? Dus het is niet dat ze aan het "uitbollen" is want erna loopt ze gewoon door...

Kvind het zeer vreemd dat het plots volledig verspringt.

Edit: gaat om volgend horloge btw: https://www.midowatches.com/en/ocean-star-gmt-m0266291705100.html

Klopt, een auto zou moeten blijven gaan tot zolang je het draagt. That said heb ik laatst wel min of meer hetzelfde meegemaakt met mijn Seamaster. Liep een paar dagen goed en toen poef, ineens 2-ish uur kwijt. Maar het was ook al even geleden dat ik'm gedragen had en ik zit al enige tijd voorbij de redelijke termijn voor een onderhoud dus ik ga het daar op steken :)

Klopt, een auto zou moeten blijven gaan tot zolang je het draagt. That said heb ik laatst wel min of meer hetzelfde meegemaakt met mijn Seamaster. Liep een paar dagen goed en toen poef, ineens 2-ish uur kwijt. Maar het was ook al even geleden dat ik'm gedragen had en ik zit al enige tijd voorbij de redelijke termijn voor een onderhoud dus ik ga het daar op steken :)

Wel nu je het zegt...dat onderhoud. Het is eentje van Chrono24 met alle nodige papieren, maar die zal dus wss ook nog geen onderhoud gezien hebben. Zou dat effectief kunnen dat je horloge zo begint te klungelen als ze niet tijdig op onderhoud gaat? Lijkt me toch meteen een aardig mankement.

Ik weet het niet precies, daarvoor ken ik er te weinig van. Maar ik kan me wel voorstellen dat als er iets met het balanswiel of de veer scheelt dat het misschien niet voldoende power reserve opbouwt en op een stil moment er even de brui aan geeft 🤷‍♂️

Ik heb ooit een horloge gezien (van een duur merk) met een blauwe achtergrond en een wijzer met als achtergrond een maan en vervolgens een zon....Was een Frans merk, iemand een idee welk?

Terug
Bovenaan