Horizon Zero Dawn

Action PC PS4 Horizon Zero Dawn

zoveel mogelijk machines doden ipv stealth, voor de grotere krijg je echt veel xp.
uw boog ook zo goed mogelijk upgraden, zeker de shadow sharpshot bow is heel handig als die veel damage doet.
 
Met HZD heb ik mij toch goe geamuseerd ze. Na een tijd was da echt easy peasy met de tripcaster en de blast wire. Daar heb ik menig Machine in gelured nadat ik eerst een stuk of 6 wire na elkaar had gespannen. Ik dan eens ne welgemeende 'koekoek' bij de desbetreffende Machine (en later ook een Thunderjaw), om dan eens goed te lachen dat ze in een knaller van een val liepen door dat er 6 of meer blast wires afgingen en ze ge-oneshot waren :')
 
Deze eens een up geven. Draait heel goed op ps5 dat ik die game ooit langs de kant gelegd heb shame on me. Ben er nu echt van aan het genieten gewoon rond dwalen :love:
 
Combat in deze game is gewoon het beste ooit. Bijna elk gevecht is een mini-boss fight waarbij je de eerst de defenses moet uitschakelen om deftig damage te kunnen doen.

Ik ben nu bezig met de Frozen wilds. Ook wel de moeite!
 
Combat voelt idd heel lekker aan. Ik krijg al zin in den 2. Maar de onnozele cirkeltjes die de machines lopen, is wel ver onder het niveau van een moderne game. Dat maakt het stealth-gedeelte redelijk belachelijk. Hopelijk hebben ze dat grondig herzien want dat is nog niet duidelijk op de nieuwe trailers. Ziet er verder wel spectaculair uit. En het lijkt echte gameplay, niet gecutscened zoals in de laatste spiderman want dat hoeft dan ook weer niet.
 
Maar de onnozele cirkeltjes die de machines lopen, is wel ver onder het niveau van een moderne game. Dat maakt het stealth-gedeelte redelijk belachelijk.

Ja en neen. Misschien kunnen ze bepaalde machines betere AI geven. Maar zonder die cirkeltjes vervalt het ganse gameplay-element van tripwires zetten en bommen plaatsen.
 
Dat vind ik maar een flauw excuus. Bommen en tripwires gebruik je ook in volle actie, het is deel van de combat om ze er dan in te lokken, net zoals dat bij een Monster Hunter het geval is. Triestige AI zou geen reden mogen zijn om bommen en tripwires te kunnen verantwoorden.

(verder wel keigoeie game hé, voor ik weer te negatief overkom:))
 
Laatst bewerkt:
Wie is er met mij als ik zeg dat de PC-versie veel aangenamer is dan de PS-versie, vooral voor combat? :unsure: Ze bewegen veel te rap op de PS dat ik niet goed kan aimen met die stomme controller, spel voor onbepaalde tijd naast me gelegd en dan de PC-versie gekocht en man is het stuk-ken gemakkeijker om te aimen.

Of misschien suck ik gewoon met controller aiming but hey, PC > consoles.
 
Wie is er met mij als ik zeg dat de PC-versie veel aangenamer is dan de PS-versie, vooral voor combat? :unsure: Ze bewegen veel te rap op de PS dat ik niet goed kan aimen met die stomme controller, spel voor onbepaalde tijd naast me gelegd en dan de PC-versie gekocht en man is het stuk-ken gemakkeijker om te aimen.

Of misschien suck ik gewoon met controller aiming but hey, PC > consoles.
Kan ik goed geloven. Het aimen met analog stick is veel te inaccuraat en omslachtig om die weak points te treffen, vond ik. Devs beseften dit misschien ook maar al te goed, vandaar ook de inclusie van de Concentration skill om slow-motion te activeren tijdens het aimen, en de Tearblast Arrow dat haast een "use-to-win" ability werd.

Voor Forbidden West ben ik alvast van plan om dual input te gebruiken. Exploration met controller, combat met mouse & keyboard.
 
Dit is nu de tweede maal dat ik dat voor heb. Vorige keer een maand voor release van The last of us 2 toch keer de eerste gespeeld en dan in 1 trok de tweede ook gedaan.
Heb nu weer dat zelfde gevoel.
Op twee dagen al redelijk wat gedaan van lvl 17 naar 35. G a zeker voor platinum gaan idee hoeveel uur dit in zou nemen ? ben geen snelle speler in de zin van ik ga soms keer wat farmen en rondkijken :)
 
Wie is er met mij als ik zeg dat de PC-versie veel aangenamer is dan de PS-versie, vooral voor combat? :unsure: Ze bewegen veel te rap op de PS dat ik niet goed kan aimen met die stomme controller, spel voor onbepaalde tijd naast me gelegd en dan de PC-versie gekocht en man is het stuk-ken gemakkeijker om te aimen.

Of misschien suck ik gewoon met controller aiming but hey, PC > consoles.
Net het omgekeerde hier, zo een games speel ik veel liever op console uit, ge voelt direct dat die gemaakt zijn om op console gespeeld te worden.
En het feit dat console voor mij gelijk staat aan gamen op mijne beamer terwijl ik in mijne relax lig tov pc is gewoon achter uwe bureau zitten.
 
Wie is er met mij als ik zeg dat de PC-versie veel aangenamer is dan de PS-versie, vooral voor combat? :unsure: Ze bewegen veel te rap op de PS dat ik niet goed kan aimen met die stomme controller, spel voor onbepaalde tijd naast me gelegd en dan de PC-versie gekocht en man is het stuk-ken gemakkeijker om te aimen.

Of misschien suck ik gewoon met controller aiming but hey, PC > consoles.
Nee hoor het klopt, Horizon is veel aangenamer op pc voor de combat dan op PS met de controller.
 
Ik had persoonlijk nul, nul problemen met de combat. Persoonlijk vond ik het de beste bow combat in een third person action game tot nu toe. Controller vond ik echt fantastisch spelen...
 
Ik moet wel bekennen als er chaos is ist moeilijk om erg om te mikken.
btw nu de voorbereiding van laatste hoofd missie aant doen.
 
Op PS5 met 60fps voelt het wel allemaal super smooth. Heb ook direct concentration skill gepakt op de slo-mo te gebruiken. Wel super satisfying als ge recht in de zwakke punten kunt schieten. Tot nu toe bevalt de game mij heel erg. Grafisch ook echt super mooi, zelfs op een oudere 1080p non-oled tv.
 
Terug
Bovenaan