Horizon Forbidden West

Action PC PS5 PS4 Horizon Forbidden West

Deze ook eindelijk eens gespeeld. Ondanks dat ik wat teleurgesteld ben, heb ik er toch een 50tal uur ingestoken. Dat komt voornamelijk omdat het er echt allemaal prachtig uitziet en de wereld zo goed is opgebouwd.

Het verhaal vond ik echter helemaal niets en HZD was natuurlijk een topper op dat gebied.
 
Is het eerste spel dat ik gekocht heb op mijn nieuwe ps5. so far so good maar kan idd niet tippen aan zijn voorganger, wat ik ook niet erg vindt want die was echt wel top.
 
Deze week een PS5 gekocht en natuurlijk als eerste spel HFW bijgekocht, de complete edition. Ik weet datm op de plus staat maar ik wou toch eentje in mijn eigen bezit. HZD was mijn favoriete spel op de PS4 en ook het eerste spel waarvan ik een platinum gehaald had.
Al een paar uurtjes gespeeld en ben alvast weer fan. HZD is nu wel al keilang geleden dat ik het gespeeld heb dus om echt te vergelijken vind ik het moeilijk. Na een lange tijd twijfelen en wachten toch gezwicht en een PS5 gekocht. Mijn PS4 werkte niet meer goed dus ik wou HFW daar niet op spelen.
But finally ... here we are 😍
 
Geniet ervan. Topgame.

Ook de DLC was leuk, en die zit vooralsnog niet bij Plus, dus met die Complete Edition heb je sowieso een pak méér.

Tip: zeker alle "side quests" doen, ook al zijn ze optioneel, daar zaten vaak hele mooie verhalen tussen en je zal de XP goed kunnen gebruiken als je voor platinum gaat. Verder gewoon genieten, je kunt niks missen, ook niet voor trophies.
 
Deze week een PS5 gekocht en natuurlijk als eerste spel HFW bijgekocht, de complete edition. Ik weet datm op de plus staat maar ik wou toch eentje in mijn eigen bezit. HZD was mijn favoriete spel op de PS4 en ook het eerste spel waarvan ik een platinum gehaald had.
Al een paar uurtjes gespeeld en ben alvast weer fan. HZD is nu wel al keilang geleden dat ik het gespeeld heb dus om echt te vergelijken vind ik het moeilijk. Na een lange tijd twijfelen en wachten toch gezwicht en een PS5 gekocht. Mijn PS4 werkte niet meer goed dus ik wou HFW daar niet op spelen.
But finally ... here we are 😍

Ik heb gewoon HZD nog eens uitgespeeld vlak voor ik aan HFW begonnen ben :love:
 
Ik ben gisteren ook begonnen met HFW nadat ik het op release al ben beginnen spelen maar om een of andere reden dan afgehaakt was in het begin. Nochtans was HZD ook een van mijn favoriete games. En HFW is ook zeker nice, maar er zijn delen in de game die ik legit helemaal niet tof vond... En zelfs ronduit vervelend, maar kan aan mijn gebrek aan geduld liggen.
 
Ondertussen ook begonnen aan de DLC. Heb zo hard genoten van het spel, ik heb die laatste missie echt blijven uitstellen :p
 
Deze ook terug opgepakt afgelopen week. Op release een tiental uur gespeeld maar was het toen meteen beu (als ik me niet vergis kwam Elden Ring een week later uit, wat ook niet heeft geholpen). Kan er nu wel van genieten. Het enige wat me een beetje tegensteekt is de resources nodig om legendary gear te upgraden. Wat een grindfest is dat…
 
Ik ben gisteren ook begonnen met HFW nadat ik het op release al ben beginnen spelen maar om een of andere reden dan afgehaakt was in het begin. Nochtans was HZD ook een van mijn favoriete games. En HFW is ook zeker nice, maar er zijn delen in de game die ik legit helemaal niet tof vond... En zelfs ronduit vervelend, maar kan aan mijn gebrek aan geduld liggen.
Ik vond de eerste ook heel leuk.
Forbidden west met tegenzin uitgespeeld met zo min mogelijk side quests.

Het werd mij allemaal veel te uitgebreid. Elk onderdeel van het spel is een grind geworden waardoor het niet meer leuk is voor de casual gamer die niet heel veel gamet.
 
Het werd mij allemaal veel te uitgebreid. Elk onderdeel van het spel is een grind geworden waardoor het niet meer leuk is voor de casual gamer die niet heel veel gamet.

Ook mijn mening terwijl de eerste voor mij nog altijd het beste spel is dat ik ooit gespeeld heb.
 
Hoezo een grind?
Speel met easy loot en op makkelijke difficulty?
Veel te veel wapens, veel te veel menu's, veel te veel armour, veel te veel grondstoffen om dingen te upgraden.
te veel van alles. Alsof dat moet uitgelegd worden.

Op makkelijk spelen is ook niet leuk, want dan is er geen uitdaging.


Ik ben duidelijk niet de enige.

edit: mea culpa blijkbaar. Ik had nooit gehoord van Easy Loot.
Wat het precies doet weet ik niet, dat zou de pijn waarschijnlijk al een stuk verzacht hebben, maar ik betwijfel of dat het spel wel leuk gemaakt zou hebben. FW is voor mij te veel van alles. Ik heb een enorme degout gekregen van Open World games.
 
Easy loot helpt weinig vind ik. Voor legendary gear volledig te upgraden moet je minimaal 4-5 apex varianten van machines zitten killen. Die spawnen niet eens gegarandeerd. Shard cost buiten beschouwing gelaten dan nog, want da’s ook 4-5k per wapen/armor.
 
Gisteren ook nog eens opgestart ( verhaal is al tijdje uit ) mss voor plat gaan maar zowat alle controls vergeten natuurlijk.
 
Easy loot helpt weinig vind ik. Voor legendary gear volledig te upgraden moet je minimaal 4-5 apex varianten van machines zitten killen. Die spawnen niet eens gegarandeerd. Shard cost buiten beschouwing gelaten dan nog, want da’s ook 4-5k per wapen/armor.
shards op einde van het spel heb je in overvloed. Heb er 15K en weet niet wat doen ermee. Beter hadden ze een shop gemaakt waar je alle stukken kon kopen met die shards ipv te grinden
 
shards op einde van het spel heb je in overvloed. Heb er 15K en weet niet wat doen ermee. Beter hadden ze een shop gemaakt waar je alle stukken kon kopen met die shards ipv te grinden
Hoeveel legendary wapens en gear heb je geüpgraded? Ik heb er nu een stuk of 4-5 gedaan en ben zeker 30k shards kwijt. Ik loop constant rond met bijna geen shards voorlopig. Ben wel akkoord dat er een shop moest zijn, zoals die in Thornmarsh voor pouch upgrades.
 
Ik had in het origineel spel maar 1 legendary wapen (speer) en die heb ik tot halverwege geüpgrade wegens tekort aan zeldzame stukken.
 
Port lijkt weer uitstekend te zijn. Zowel Steam Deck als oudere hardware algemeen lovende reviews op Steam.

Zelfde team staat ook in voor Ghost of Tsushima dus dat belooft.
 
Terug
Bovenaan