Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

Tpiekt wel ze met Elden Ring volgende week, kwil deze wel al keer proberen tho, ma kga em niet kunnen af werken en kga ook Elden Ring niet willen uit stellen. Zijn er nog met het dilemma en wat doen jullie? Week verlof een optie? xD

Tpiekt wel ze met Elden Ring volgende week, kwil deze wel al keer proberen tho, ma kga em niet kunnen af werken en kga ook Elden Ring niet willen uit stellen. Zijn er nog met het dilemma en wat doen jullie? Week verlof een optie? xD
Ik heb Elden Ring voorrang gegeven. Horizon loopt niet weg en kan ik gerust na ER spelen, wie weet is het dan al goedkoper (dan moet ik wel lang wachten) of kan ik 'm tweedehands scoren. Bij een singleplayer spel maakt het toch niet uit of je dat bij launch speelt of 6 maanden later, bij Elden Ring zit er toch ook een groter ontdekkingsaspect bij vind ik. Na Elden Ring heb ik een week later ook nog Gran Turismo 7 maar dat kan ik makkelijker met een ander spel combineren denk ik.

Ik heb Elden Ring voorrang gegeven. Horizon loopt niet weg en kan ik gerust na ER spelen, wie weet is het dan al goedkoper (dan moet ik wel lang wachten) of kan ik 'm tweedehands scoren. Bij een singleplayer spel maakt het toch niet uit of je dat bij launch speelt of 6 maanden later, bij Elden Ring zit er toch ook een groter ontdekkingsaspect bij vind ik. Na Elden Ring heb ik een week later ook nog Gran Turismo 7 maar dat kan ik makkelijker met een ander spel combineren denk ik.
Zal hier ook zo zijn denk ik ( zonder GT dan ) maar ben toch iets meer hyped voor de game dan ik dacht en ben net in pauze gegaan met Witcher 3 dat ik hier zit te denken, zou ik... zou ik... xD

Eventjes gespeeld/getest en wow die graphics, zeker op een OLED :love: :bow:
Maar 60fps all the way; once you go 60 frames, you never go back.

Mijn idee is om toch voor de resolution mode te gaan. Kheb geen LG cx om niet in 4k te spelen. Nuja, ben nu HZD aan het spelen en 60 FPS is wel lekker smooth 🙄

@Karel-Jan Heeft het spel ergens zo wat grotere hoofdstukken waar je makkelijk kan zeggen, ik ga hier even pauzeren?
bv: Ergens een grote Qline die op een bepaalde punt een climax bereikt waarna het terug wat tempo lost?

Indien ja kan ik mss wel al een weekje spelen en een eerste deel doen en na Elden Ring hervatten.

Met acts denk ik bv aan Ghost of Tsushima dat ge op ander eiland deel komt en uw story efkes zo wa "herbegint"

Ik zie af en toe wel wat grafische flickeringen in het gras enzo. Gevoncentreerd op wat plaatsen.
Speel in resolution mode, nog oemand die dot ervaart?

Man dit spel is grafisch echt :love:

Wel een serieus intro'ke (2u ofzo), de journey begint nu nog maar pas. Heb er zin in xD

Resolution mode voelt echt wel dat het minder vloeiend is, performance mode is a no brainer hier.

Speelt ook zeer lekker weg kwa gameplay. Als controller leek, zit dit spel me perfect in de vingers. Voelt zeer natuurlijk aan.

Ben wel benieuwd naar nog wat meer meningen over het spel. Ik wilde zo graag in het eerste deel opgaan want de setting sprak me zeker aan, maar heb er toch wel door zitten worstelen. Had een Assassins Burnout, heel erg been there, done that, repeat ad infinitum gevoel.

In de BG review staat vermeld: ... ze hebben ontzettend hun best gedaan om elke quest zo uniek mogelijk te maken. In de meeste games komt het uiteindelijk altijd op hetzelfde neer: ga naar plaats A, dood/haal NPC/object B en keer terug voor je beloning. Maar qua storytelling en worldbuilding doet Forbidden West het echt fantastisch! Elke quest heeft zijn unieke verhaal waarbij de quest giver zijn/haar omgeving/situatie uit de doeken doet. Moest je sidequests overslaan, dan zou je een gigantisch deel van de prachtige werking van de leefwereld missen ...

Verschilt het in dit opzicht veel van deel 1?
Deel van de quests zullen altijd bestaan om naar een plaats gaan en daar de vijanden een kopje kleiner te maken. Maar bij Forbidden West had ik bijna altijd het gevoel dat de sidequests me meer over de leefwereld vertelden. Het universum is zo interessant en zit goed in elkaar dat ik altijd alle sidequests afwerkte voor ik met de story verder ging. Ik vind het een serieuze vooruitgang tov deel 1. Daar was het meer straightforward allemaal. Nu is het pakketje groter en zit er veel meer moeite in. De story vertelt het verhaal van Aloy, de sidequests het verhaal van de wereld rondom haar.

@Karel-Jan Heeft het spel ergens zo wat grotere hoofdstukken waar je makkelijk kan zeggen, ik ga hier even pauzeren?
bv: Ergens een grote Qline die op een bepaalde punt een climax bereikt waarna het terug wat tempo lost?

Indien ja kan ik mss wel al een weekje spelen en een eerste deel doen en na Elden Ring hervatten.

Met acts denk ik bv aan Ghost of Tsushima dat ge op ander eiland deel komt en uw story efkes zo wa "herbegint"
Hmm. Naast de intro zit er een moment waarbij je niet verder kunt in de wereld indien je een storygedeelte complete. Maar het verhaal volgt wel steeds de rode draad. Weet hier niet goed op te antwoorden eigenlijk.

Hmm. Naast de intro zit er een moment waarbij je niet verder kunt in de wereld indien je een storygedeelte complete. Maar het verhaal volgt wel steeds de rode draad. Weet hier niet goed op te antwoorden eigenlijk.
Momenteel zit ik op een moment waar ge wel even kunt pauzeren, denk ik. Zo een 7u ver.

Wanneer die 3 invincibles uw kloon in de cauldron waar die bal naartoe gerold is geweest, gebruiken om een genetic-deur te openen waar gij net door zijt gegaan. Met een cinematische ontsnapping tot gevolg.

Bon, maakt mij niet zoveel uit. Maandag en dinsdag verlof en ga nu dus verder spelen. Wellicht uit tegen vrijdag en dan kan Elden Ring op het gemak mij doen afzien.

Momenteel zit ik op een moment waar ge wel even kunt pauzeren, denk ik. Zo een 7u ver.

Wanneer die 3 invincibles uw kloon in de cauldron waar die bal naartoe gerold is geweest, gebruiken om een genetic-deur te openen waar gij net door zijt gegaan. Met een cinematische ontsnapping tot gevolg.

Bon, maakt mij niet zoveel uit. Maandag en dinsdag verlof en ga nu dus verder spelen. Wellicht uit tegen vrijdag en dan kan Elden Ring op het gemak mij doen afzien.
Ja, das een deftig moment.

Terug
Bovenaan