.Ik heb altijd geweten dat ik anders was dan de meeste studiegenoten maar nooit waarom. Enkele jaren geleden mij dan laten testen en daaruit bleek dat ik hoogbegaafd ben. Ergens in de range van wonderkind van enkele berichten terug, maar niets uitzonderlijk hoog. (een iq van 145 zoals simon of hoger heeft ong 10000 Belgen)
Hoogbegaafd in iq-termen is idd meer dan 130, genie is vanaf 150. Maar dat zegt op zich weinig.
De 130 is er gekomen omdat men de grens op 2% van de populatie legt, niet omdat je met zo'n IQ op de leeftijd van 6 vlot puzzels tot 10000 stukken legt of 5 talen zelf aangeleerd hebt.
Er zijn overigens zo'n 15000 mensen in België met een IQ van 145 of hoger.
@miserableguy: zo'n taakje die je in de boekentas vindt, kan een test zijn om haar wat uitdaging te geven. En dan kan men zien of er verder moet gekeken worden. Als echter een aantal professionals dit vermoeden, laat haar dan testen, daar is geen vlieg mee kwaad.

Maar helaas zitten er ook oefeningen met kommagetallen en breuken in, en weet ik niet of ik dat al aan een 7-, bijna 8-jarige moet uitleggen hoe dat in z'n werk gaat. Want helaas is hij ook snel kwaad/boos als hij iets niet direct begrijpt.
.
), hij kan zich daar uren in verdiepen. Schaken staat ook nog altijd op het programma, maar heeft momenteel genoeg om handen. Alsook dat hij een enorm groot probleem heeft met verliezen in spelletjes, wat zeker niet helpt. Hij moet zijn Lego sets van verjaardag/Sinterklaas nog wegwerken, daar kopen we ook van die 18+ sets zodat hij er een langere tijd zoet met is.