Mulan
Well-known member
De eerste die ik probeerde (naam vergeten), had nauwelijks effect gedurende die 3 maanden testperiode. Ik vond het zelf absoluut geen 600 euro/maand aan sociale zekerheid waard om maar miniem verschil te krijgen.Van de preventieve medicatie heb ik er al 3 geprobeerd. Allen gaven ze mij te veel bijwerkingen (daar ben ik extra gevoelig aan, ook leuk), dus ik kom in aanmerking voor de CGRP-remmers.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ondanks ik er veel goede verhalen over hoor, is ook dit niet vrij van bijwerkingen en ik vind het lastig dat ik er ook niet zomaar mee kan stoppen omdat het om een inspuiting gaat.
EDIT: ik kan er niet meteen iets over vinden: is de 3 maanden-stop bij de CGRP-remmers er nog altijd? Ook weer heel typisch dat dit enkel in België is. Als ik de getuigenissen op VZW Hoofd-Stuk lees, doet het voor de meeste mensen meer kwaad dan goed.
Ik neem nu 2j Aimovig 140mg en dat geeft een enorm verschil! Ik krijg idd maar 10 spuiten terugbetaald en moet 2 maand "spuitvrij" doorkomen, maar die plan ik in de maanden dat ik het minst last heb (april-oktober zijn mijn ergste maanden).
In mijn spuitvrije maanden: 15 aanvallen/maand. In de maanden dat ik spuit: 6 aanvallen per maand. Ook qua pijnscore en duurtijd is er een (relatief klein) verschil merkbaar wanneer ik de spuiten zet.
Ik heb een naaldenfobie maar die spuiten zetten lukt vlot, alleen reageer ik er allergisch op dus 24u tot 48u nadat ik ze heb gezet heb ik enorm veel last van jeuk op die plaats.
Hou zeker alles bij (ik noteer zowel de duurtijd, pijnscore als medicatiegebruik) zodat je op langere termijn alles kan gadeslaan.
Zelf heb ik ook de combinatie migraine en spanningshoofdpijn dus wanneer het niet overduidelijk migraine is (1zijdig bonken, misselijkheid etc) neem ik eerst een hoge dosis ontstekingsremmer (die helpt bij spanningshoofdpijn) en indien er geen verlichting is na 2u, neem ik ook nog sumatriptan erbij, dit na overleg met de neuroloog natuurlijk.
Anderzijds kon ik evengoed 1 van die mensen zijn die er wel baat bij zou hebben.
Chronische migraine is echt een hel.