Door het niet dragen van de symbolen waarvan zij vinden dat ze gedragen moeten worden?
dus neutraal zijn?
echt diepgelovige sturen hun kinderen wel naar speciale scholen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Door het niet dragen van de symbolen waarvan zij vinden dat ze gedragen moeten worden?
En als je een hoofddoek toelaat moet je uiteraard ook alle andere religieuse symbolen toelaten . Kepeltje,tulband,kruisje .
Dus het is eigl niet enkel een hoofddoekendiscussie.
Naar het gemeenschapsonderwijs? Nog nooit gehoord dat uw hersenen vervuild worden door religie door wat andere mensen dragen qua kleding.Als het gemeenschapsonderwijs hoofddoeken gaat toelaten waar kunnen ouders hun kinderen dan nog naartoe sturen zonder dat hun hersenen vervuild worden door religie?
Het recht en de kans om kinderen te laten opgroeien zonder religie is toch belangrijker dan 1 of ander vrouw hoofddoek op wil.
Men heeft zolang moeten strijden op het katholicisme buiten te krijgen en godsdienstvrij onderwijs aan te bieden en nu gaan we dat zomaar allemaal de vuilbak in gooien.
Verzuiling heeft nu eenmaal een reden. Alles en iedereen heeft zijn plaats.
Dat ze les gaan geven in Islamitische scholen.
Is dat neutraal? Want dat is even goed anti-godsdienst en dus niet neutraal?dus neutraal zijn?
echt diepgelovige sturen hun kinderen wel naar speciale scholen.
De ironie wil toch wel dat veel (niet-gelovigen) hun kinderen net naar het vrije onderwijs, oftewel katholieke scholen, sturen om een betere opleiding te krijgen. Om maar te zeggen dat in de realiteit die "vervuiling" wel lijkt mee te vallen.Als het gemeenschapsonderwijs hoofddoeken gaat toelaten waar kunnen ouders hun kinderen dan nog naartoe sturen zonder dat hun hersenen vervuild worden door religie?
Maar omdat we dat niet kunnen noch willen verifiëren in welke casus dit effectief valt voorzien we dan ook voor bepaalde omgevingen een verbod ten bate van die onderdrukten. Dat zij de keuze hebben.Het jammere van alles is dat de ene groep (vrijwillig) in verschillende opzichten wordt benadeeld omwille van die ene andere groep (onderdrukt).
Naar het gemeenschapsonderwijs? Nog nooit gehoord dat uw hersenen vervuild worden door religie door wat andere mensen dragen qua kleding.
Ik ben niet plots katholiek geworden toen er hier een pastoor voorbij fietste...
Ja, het politie-apparaat in het VK is compleet om zeep nu er iemand rondloopt met een hoofddoek.
Hoor je jezelf eigenlijk bezig?
Wat jij zegt ligt in exact dezelfde lijn als volgende bloemlezing van vooroordelen:
I can go on, maar ik denk dat je snapt waar ik naartoe wil.
- "bikers zijn hooligans, kijk maar naar die leren vestjes en hun tattoos"
- "metalheads zijn gewelddadig"
- "boeren zijn dom"
- "vrachtwagenchauffeurs zijn vuil"
- "belgen zijn dom"
- "hollanders zijn gierig"
Ik heb een collega gehad, professor in geologie. Maar ook creationist in hart en nieren... Die kon ongetwijfeld véél beter geologie uitleggen dan 99% van de aardrijkskundeleerkrachten hoor.
En een hoofddoek is geen symbool van een fundamentalistische interpretatie van de Islam. Het is een symbool dat gebruikt wordt door fundamentalisten. Of vind je dat een kruisbeeld ook een symbool is van racisme?
Ik hoor hier nochtans nergens een wet rond verplichting van hoofddoeken...
Op welke manier is aardrijkskunde anders dan biologie? Dat gaat echt letterlijk over hetzelfde "Op dag 1 schaapt god de aarde, op dag 7 schaapt hij de mens".Maar die kan alvast geen YEC zijn en nog deftig aardrijkskunde geven, en biologie is nog altijd iets anders.
Die link tussen kruisbeeld en racisme is véél verder gezocht dan een link tussen hoofddoeken en een fundamentalistische interpretatie van de Islam, op deze manier kan je echt niet meer zinnig discussiëren als je hier gewoon weer dergelijke vergelijkingen kan maken.
Zolang de leerkracht die overtuiging niet uit tijdens de lessen doet het inderdaad niet terzake. Waar het bij de hoofddoek natuurlijk om draait is dat het zo'n beladen symbool is dat je terecht deze vraag kunt stellen: kan een vrouw een hoofddoek dragen en tegelijkertijd haar overtuiging niet uiten?Is dat neutraal? Want dat is even goed anti-godsdienst en dus niet neutraal?
Neutraal onderwijs wil zeggen dat aan de INHOUD van de les geen verschil is. Wat de overtuiging van de leerkracht is, doet daar niks ter zake.
Het jammere van alles is dat de ene groep (vrijwillig) in verschillende opzichten wordt benadeeld omwille van die ene andere groep (onderdrukt).
Is er één symbool dat bikers dragen en opdringen aan hun kinderen? En dan nog één specifiek geslacht?
Het werkwoord dat je zoekt is "scheppen".Op welke manier is aardrijkskunde anders dan biologie? Dat gaat echt letterlijk over hetzelfde "Op dag 1 schaapt god de aarde, op dag 7 schaapt hij de mens".
Er is gewoon vrijheid van onderwijs. als je gaat bepalen wat exact iemand moet kennen (een examenvraag kan nooit zo algemeen zijn dat iedereen het kan oplossen, of het moet spotgemakkelijk zijn). Wil je dat afschaffen, dan moet je de grondwet aanpassen. Dat kan, hé, maar er is een héél goeie reden waarom dit niet vlug zal gebeuren, check de schoolstrijd.Probleem = oplossing
Laat de overheid uw examens goedkeuren met een keurmerk, en dit elk jaar,
Centrale examens zorgt voor mogelijkheid tot fraude, of het moet een random pool aan vragen zijn die groot genoeg is die misbruik tegen gaat. Maar met de diversiteit aan handboeken en leermethodes lijkt me dat geen sinecure.
wat in een katholieke school wel héééééééééél vreemd is om uit te komen voor een bepaalde religie .Het is en blijft wel een symbool , waarmee je duidelijk maakt voor de klas , dat je voor een bepaalde religie staat .
Maar jij hebt bepaald waar dat symbool voor staat. Niet zij. Dat is toch totaal oneerlijk?Ach daar ben je weer met discriminatie. Als hoofddeksels, of politieke/religieuze symbolen verboden zijn, geldt dat voor iedereen, niet enkel voor moslima's. In theorie geen discriminatie, maar ik ben ook niet naïef: zo'n maatregel komt er natuurlijk vaak net gericht op hoofddoeken en idd niet op het kleine kruisje dat je onder je trui kan dragen.
Het gaat hier niet om één individu, dat haar hoofddoek wilt dragen, maar om een groep die een bepaald symbool draagt, en waar dat symbool voor staat. Over die groep kan je uitspraken doen op basis van opiniepeilingen, net als je een aantal zaken kan koppelen aan dat symbool, of die nu van toepassing zijn voor één individu of niet, doet dan niet ter zake.
Cijfermatig op groepsniveau heb ik gewoonweg gelijk. Het gaat hier nogmaals niet om individuele uitzonderingen, maar om beleid op een hoger niveau.
Ik heb al één concreet voorbeeld gegeven in deze thread, met meteen ook een impact op het onderwijs erbovenop.
Voor andere voorbeelden, volstaat het om regelmatig de actualiteit te volgen.
Jouw oude hogeschool mag historische godsdienstsymbolen hebben, dat is het verschil tussen een religie die hier traditioneel aanwezig was en waarvoor we overigens een scheiding van Kerk en staat hebben, en een nieuwe religie waar het fundamentalisme terug sterk aanwezig in is.
Dan vind ik het opleggen van verbodsregels een rare manier om vrijheid te maximaliseren.Lijkt mij beter de vrijheid van onderdrukten te maximaliseren, dan de schijnvrijheid van mensen die zeggen er vrijwillig - na een opvoeding van religieuze indoctrinatie - voor te kiezen en vervolgens via groepsdruk anderen mee dwingen in hun verhaal.
Woeps ik zat met "geschapen" in mijn hoofd, denk ikHet werkwoord dat je zoekt is "scheppen".
Maar de leerlingen mogen van mij ook een hoofddoek dragen...Mooie boodschap naar de leerlingen ook trouwens, de leerkracht mag een hoofddoek dragen, maar de leerlingen niet.
Op welke manier is aardrijkskunde anders dan biologie? Dat gaat echt letterlijk over hetzelfde "Op dag 1 schaapt god de aarde, op dag 7 schaapt hij de mens".
En de link tussen kruisbeeld en racisme:
Mogen leerlingen geen hoofddoek dragen op de hogeschool? Ik denk van wel.Mooie boodschap naar de leerlingen ook trouwens, de leerkracht mag een hoofddoek dragen, maar de leerlingen niet.