Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Ik weet nu niet juist hoe het hier zit. Maar in Nederland als je hond een inbreker bijt en je hebt geen zo een bordje hangen dan kan hij je daarvoor aanklagen.

Hoe gek het ook mag zijn.

Maar bon, hier in de buurt hangt er eentje: Don't mind the dog; beware of the wife!
Op mijn dagelijks toertje hangt ook ergens zo eentje.
‘K vond dat nog wel een goeie :unsure:

Aan een ander huis hangt een zelf geprint tekstje op de garagepoort en brievenbus “waakhond in vrijheid”.
Die mens moet serieus schrik hebben denk ik aangezien het er een stuk of 3 keer hangt, waaronder 1x in het Frans dacht ik.

Bij mij hangt er een schildje “beware of the dog”.
De ironie ervan vond ik grappig, wetende dat de hond hier een keeshondje is van goed 5kg :p

Ben de laatste tijd wat bezig geweest met het 'researchen' van honden eten omdat ik dat toch belangrijk vind. In het begin met mijn oudste hond niet van dicht naar gekeken, zolang die het at en geen diaree van kreeg was ik content maar mijn puppy heeft een zeer gevoelige maag, moest in het begin vaak overgeven en had vaak heel losse stoelgang. Dan toch eens van dichter gekeken naar dat voer, echt erg wat daar soms inzit (en uitkomt :unsure: ) bij die 'goeie' merken. Het voer dat ik gaf was uiteindelijk wel ok maar vermoedelijk is ze allergisch aan een specifiek soort proteïne. Nu krijgt de grote Orijen Original en de kleine Hill's SP waar ze goed mee lijkt voorlopig maar die ingrediënten lijken dan toch niet zo ideaal en de reviews zijn ook gemixt dus ik kijk nog wat verder. 't Is gewoon soms moeilijk om goede merken te vinden, daarom dat ik het vroeg :)
Omdat we onze "oudste" als puppy geadopteerd hebben en die heel wat verteringsproblemen had heb ik mij destijds verdiept in hondenvoeding en de rommel die inderdaad in de bekendere merken zit is ongelooflijk.
Wij geven nu Renske (Oceaanvis, omdat onze oudste dus niet tegen "kippeneiwit" kan, kippenvet is geen probleem omdat dat daar niet inzit) op aanraden van een nicht die er vanuit haar job heel specifiek mee bezig is.
In het verleden ook Acana geprobeerd en dat was ook OK, het probleem met de meeste brokken is vooral vulmiddel en granen, dus dat vermijd ik sowieso. Orijen is normaal ook goed, maar er zijn honden die niet tegen de hoge concentratie proteïnen kunnen.

Ik weet nu niet juist hoe het hier zit. Maar in Nederland als je hond een inbreker bijt en je hebt geen zo een bordje hangen dan kan hij je daarvoor aanklagen.

Ja inderdaad, daar moet je dat hangen. Hier ook geen idee, maar hangt er toch maar op. Gewoon onder de videofoon aan de poort, wit bordje met "Opgepast, waakhond". Moest er toch een simpele de poort over klimmen, komt die 25m verder bij de andere poort hun foto tegen met nog eens een waarschuwing. Als je daar over klimt en dan opgegeten wordt, is het verdiend. :unsure:
Dat bordje tegen straat vond ik wat netter staan dan de foto's.

Oei kan je dan niet beter die inbreker ook een paar rake klappen geven als dat gebeurt (als je hem/haar nog te pakken krijgt?
Want je wordt dan toch al aangeklaagd.

Oei kan je dan niet beter die inbreker ook een paar rake klappen geven als dat gebeurt (als je hem/haar nog te pakken krijgt?
Want je wordt dan toch al aangeklaagd.
Straight is eerder een tandenstoker dan body builder, maar als wielrenner moet enkele stampen wél goed lukken! 💪👌

Helaas onze Jack Russell gestorven aan z'n kanker en dementie, wel waar we bij waren. We hebben z'n doodsstrijd mee mogen beleven (ik woon thuis met ouders en zus).
Bij mij drong het niet door, ik heb hem nog langs me gezet toen ik aan het werken was thuis. Ik praat altijd tegen hem dus nu ook niet anders eigenlijk...

Vanaf we hem inwikkelden in z'n favoriete doek met z'n mand en hem begroeven, heb ik t niet meer uitgehouden. Ik ben een wrak, ongelooflijk wat dat kleine beestje betekende al kon hij niet praten. Kilometers mee gewandeld, m'n leerstof tegen opgezegd, mee liggen voetballen (hij kon koppen, al hoop ik dat t hem geen pijn deed). Zelfs en koppigheid betreft z'n balletje onder de kast duwen en eeuwig blijven blaffen...

Nu helaas een koude oorlog binnen het gezin omdat ik en m'n moeder de hond wilde opzetten, m'n pa en zus hem wilde begraven bij onze Rottweiler Max. Gezien hij klein was, zou het niet zoveel hebben gekost, maarja.

Op zich was hij er dan toch altijd nog, nu kan ik niet leven met de gedachte dat hij wordt opgevreten door de maden...

Helaas onze Jack Russell gestorven aan z'n kanker en dementie, wel waar we bij waren. We hebben z'n doodsstrijd mee mogen beleven (ik woon thuis met ouders en zus).
Bij mij drong het niet door, ik heb hem nog langs me gezet toen ik aan het werken was thuis. Ik praat altijd tegen hem dus nu ook niet anders eigenlijk...

Vanaf we hem inwikkelden in z'n favoriete doek met z'n mand en hem begroeven, heb ik t niet meer uitgehouden. Ik ben een wrak, ongelooflijk wat dat kleine beestje betekende al kon hij niet praten. Kilometers mee gewandeld, m'n leerstof tegen opgezegd, mee liggen voetballen (hij kon koppen, al hoop ik dat t hem geen pijn deed). Zelfs en koppigheid betreft z'n balletje onder de kast duwen en eeuwig blijven blaffen...

Nu helaas een koude oorlog binnen het gezin omdat ik en m'n moeder de hond wilde opzetten, m'n pa en zus hem wilde begraven bij onze Rottweiler Max. Gezien hij klein was, zou het niet zoveel hebben gekost, maarja.

Op zich was hij er dan toch altijd nog, nu kan ik niet leven met de gedachte dat hij wordt opgevreten door de maden...
Veel sterkte.

Hoe staan jullie ten opzichte van crematie? Als je vader en zus hem niet willen laten opzetten omdat ze dat te confronterend vinden, en jullie willen hem niet begraven, dan is een urne die binnen kan staan misschien een goed alternatief voor iedereen?

Mijn vorige hond heb ik ook zien sterven, aan een hartaanval. Hoewel het bij mij toen zeker 2 jaar geduurd heeft eer ik dat volledig een plaats kon geven, hielp het mij mentaal wel enorm om zijn as in een urne te hebben staan. Ik had ook een lockertje aan een ketting hangen met een beetje van zijn as in.

Jullie kunnen ook altijd raad vragen aan jullie dierenarts wat de opties zijn als jullie er niet onderling uit geraken.

Veel sterkte.

Hoe staan jullie ten opzichte van crematie? Als je vader en zus hem niet willen laten opzetten omdat ze dat te confronterend vinden, en jullie willen hem niet begraven, dan is een urne die binnen kan staan misschien een goed alternatief voor iedereen?

Mijn vorige hond heb ik ook zien sterven, aan een hartaanval. Hoewel het bij mij toen zeker 2 jaar geduurd heeft eer ik dat volledig een plaats kon geven, hielp het mij mentaal wel enorm om zijn as in een urne te hebben staan. Ik had ook een lockertje aan een ketting hangen met een beetje van zijn as in.

Jullie kunnen ook altijd raad vragen aan jullie dierenarts wat de opties zijn als jullie er niet onderling uit geraken.
Hebben wij ook gedaan met onze Rottweiler. Staat in onze vitrine kast tussen de andere dierbaren die gestorven zijn met een foto bij zijn urne.

+ je krijgt een heel mooi moment van afscheid waar ze je er even mee alleen laten nog terwijl hij mooi in zijn mand ligt met zijn favoriete speeltje. Een beetje zoals in een mortuarium.

Bij mij is het nu bijna 10 maand geleden en ik kan nog altijd haar naam niet zeggen zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Ik heb haar ook laten cremeren en vond dat de beste oplossing. Ze heeft een prime spot in de living nu in een mooie urne met haar foto en een speeltje ernaast.

In het begin heb ik zelf haar urne meegenomen op wandelingen en op reis omdat ik ze nog niet kon achterlaten. Beetje zielig misschien, maar het hielp wel dat ik iets tastbaar had.

+ je krijgt een heel mooi moment van afscheid waar ze je er even mee alleen laten nog terwijl hij mooi in zijn mand ligt met zijn favoriete speeltje. Een beetje zoals in een mortuarium.
Ik zou daar niet tegen kunnen denk ik.
Hem daar zien liggen en weten dat het leven er uit is, bah. Mijn vriendin zou daar wel nog 2 uur kunnen bij staan en aaien, maar ik zou naar buiten moeten. Bij onze kat was het ook al van dat. :unsure:
Heb dan liever de momenten in mijn geheugen van toen ze nog leefden dan dat beeld. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders, wel mooi dat het kan op die manier natuurlijk.

Hem daar zien liggen en weten dat het leven er uit is, bah. Mijn vriendin zou daar wel nog 2 uur kunnen bij staan en aaien, maar ik zou naar buiten moeten. Bij onze kat was het ook al van dat. :unsure:
Welja tot nu toe zit dat wel bij 1 van de 5 moeilijkste momenten uit mijn leven maar ben wel blij dat ik het gedaan heb.

Welja tot nu toe zit dat wel bij 1 van de 5 moeilijkste momenten uit mijn leven maar ben wel blij dat ik het gedaan heb.
Kan het me wel voorstellen. Enfin, laat ons hopen dat het nog meer dan 10 jaar moet duren voor ik het moet meemaken (zijn nu 2 en 3), maar als ik zo'n dingen lees, word ik nu al triestig. :p
Toen ik die post las, lag onze wolf uitgestrekt naast mij, zoals hij wel vaker ligt => niets beweegt uitgezonderd zijn ogen, er mag een bom naast hem vallen en die bougeert geen millimeter. Ik stelde mij dan automatisch voor dat die daar ook zo gaat liggen en vond dat al moeilijk. :unsure:

Heb dan liever de momenten in mijn geheugen van toen ze nog leefden dan dat beeld. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders, wel mooi dat het kan op die manier natuurlijk.
Ik ben toen niet meegegaan naar de crematie omdat ik dacht dat ik er niet klaar voor was. Daar heb ik achteraf gezien spijt van, want nu is het blijvende beeld dat ik van hem heb die waarin hij voor mijn ogen ineenzakte, begon te spasten en niet meer bij bewustzijn kwam. Dan had ik hem liever nog een laatste keer vredig en mooi opgebaard zien liggen. Ik hoop dat het nog lang op zich laat wachten, maar als mijn huidige hond sterft, zou ik wel proberen mee te gaan naar dat afscheidsmoment.

Den onze leeft nog maar ik ben er nu voor de tweede keer op een maand (donderdag) met dringende spoed naar de arts moeten mee gaan.

Nu had hij een pijnlijke nek waardoor hij niet meer wilde wandelen. Vermoedelijk geforceerd toen hij over de drempel van de garagedeur sprong toen ik die had laten openstaan. Na een spuitje is hij nu weer iets beter. Het gaat ultramoeizaam maar hij wandelt weer rond.

Maar t'is echt op aan zijn gewrichten. Al zijn ingewanden zijn echter nog in goede staat, dus dat maakt het wel extra pijnlijk om hem nu zo te zien sukkelen.

Als ik hem dan vraag of hij er nog zin in heeft dat likt hij mij en moet ik over zijn buikje wrijven en dan doet hij annozel en is hij nog gewoon speels. Dus hij begrijpt het toch een beetje dan, denk ik ..

Dus ja ...

Als ik er zo ne hondenrolstoel voor koop dan leeft ie nog minstens een jaar vermoed ik, want inwendig blijft het gewoon ne sterke beer. Maar dat wil ik dus niet. Ik vind dat geen hondenleven meer. Geen idee of anderen er ook zo over denken?

Ik wil hem best helpen maar hij moet tenminste deels zelfstandig alles nog kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Update:
donderdag heeft hij aldus een spuitje gekregen voor zijn pijnlijke nek. Daarna ben ik 3 dagen op reis geweest (vrouwlief bleef thuis) en toen ik terug kwam had ik ineens een puppy in huis. Onze hond had mij duidelijk zwaar gemist, hij had duidelijk geen problemen meer aan zijn nekje en hij was zo blij dat hij een uur lang vergat dat hij zware artrose heeft. :tongue:

Het is wél leuk om te zien dat onze ouwe, nog altijd mij super-enthousiast verwelkomt als ik thuiskom van een vakantie. Het maakt de beslissing voorlopig wel gemakkelijker voor mij. Dat finaal spuitje komt er voorlopig nog niet, hij heeft duidelijk nog ergens een reservetankje steken. We zullen wel zien hoe lang onze hond het nog volhoudt .. momenteel is hij mits een spuitje hier en daar, nog 'iets' te goed .. hij amuseert zich duidelijk nog.

Terug
Bovenaan