Honden op het werk

Ons kantoor zit in/aan de privéwoning van mijn baas, zijn hond loopt daar dus gewoon rond.
De hond is er al even lang of ik, nog nooit last mee gehad.

Die slaapt het grootste deel van de dag, ligt veel aan de voordeur ook dus aan zijn reactie horen wij al of er een klant of iemand anders op komst is :)

Niet alles wat jij leuk vindt en een ander vervelend, is verzuring.
Ik denk dat (bijna) iedereen wel inziet dat een algemene regel om honden toe te laten op het werk gewoon een slecht idee is. De verzuring slaat eerder op alles wat jij vervelend vindt, willen verbieden (of zwaar belasten). En er een hele litanie over typen alsof het hier over één of andere inbreuk tegen de rechten van de mens gaat, dat ook.
Idd wel een opvallende vaststelling. Hoeveel er hier houden van kil, nat en grijs weer is ongezien. Dat kan toch alleen maar als je geen vrienden hebt, geen tuin, geen partner, je algemeen slecht voelt en dit alles ook toewenst aan de rest van de wereld?
Gohja, of het weer kan je gewoon niets schelen, maar je hebt niet graag te warm. Ik denk trouwens dat mensen die van grijs weer houden gelukkiger zullen zijn in dit land dan de stereotype zonneklopper, die depressief wordt vanaf het eens een week regent, en bij elke zonnige dag dwangmatig in de file moet gaan staan op de E40, om tussen soortgenoten op het strand te liggen.

Gohja, of het weer kan je gewoon niets schelen, maar je hebt niet graag te warm. Ik denk trouwens dat mensen die van grijs weer houden gelukkiger zullen zijn in dit land dan de stereotype zonneklopper, die depressief wordt vanaf het eens een week regent, en bij elke zonnige dag dwangmatig in de file moet gaan staan op de E40, om tussen soortgenoten op het strand te liggen.
Die laatste groep vind ik dan ook weer extreem belachelijk. :unsure:

- Ik hou gewoon niet zo van huisdieren, als iemand dat wilt houden, fine, maar dan wil ik hier geen last van hebben door geur, lawaai of drollen op straat. Het is toch normaal dat ik op het werk, op restaurant of in de colruyt geen hond of kat wil zien? Dat heeft toch niks met verzuring te maken? Het is toch niet abnormaal dat de vervuiler betaalt en er iemand moet opdraaien voor al die drollen op straat, dus waarom geen taks per hond?

-Ik hou niet van Amerikaanse pick-ups en pickups die als personenwagen gebruikt worden en daar nog een fiscale gunst voor krijgen, ik heb moeite met mensen die patsergedrag in het verkeer vertonen en prominent planeetvolume innemen voor een één persoonsverplaatsing. Het heeft toch niks met verzuring te maken als ik nu vind dat die wagens in België niet thuis horen? Overigens hou ik wel van mooie Duitse wagens.

- Ik hou nie van vuurwerk en wil een algemeen verbod. Er zijn elk jaar verschillende doden, zwaargewonden en schade bij woningbranden. Voor mij zou dat moeten verboden worden. Is dat verzuring? Nee, want er is geen enkel voordeel aan het verkopen van vuurwerk. De maatschappij denkt dat ze dat vuurwerk nodig heeft, maar eigenlijk hebben we dat helemaal niet nodig.

Is het verzuring om te dromen van een België met maar 7 miljoen inwoners en een ander straatbeeld? Nee toch?

Waar ik naar de garage ga, loopt de huishond gewoon overal rond. Op de parking, garage, showroom,...
Komt eens gluren en als je hem lokt, komt hij. Negeer je hem, gaat hij gewoon terug weg. Stoort niemand lijkt me. 🤷

- Ik hou gewoon niet zo van huisdieren, als iemand dat wilt houden, fine, maar dan wil ik hier geen last van hebben door geur, lawaai of drollen op straat. Het is toch normaal dat ik op het werk, op restaurant of in de colruyt geen hond of kat wil zien? Dat heeft toch niks met verzuring te maken? Het is toch niet abnormaal dat de vervuiler betaalt en er iemand moet opdraaien voor al die drollen op straat, dus waarom geen taks per hond?
Een hondendrol is op dat moment sluikafval, met dezelfde regel dat je er een boete voor krijgt indien je wordt betrapt. Op je werk of in een supermarkt ga ik akkoord, maar als een restaurant honden toelaat, ga je toch eten bij het volgende waar dat niet mag?

De rest van uw post leidt wat te ver af van het eigenlijke onderwerp om er dieper op in te gaan, maar daar ga ik er wel deels mee in mee.

Dat is zowat dezelfde logica als de verkeersbelasting verhogen want sommigen rijden te snel/breken andere regels. Of meer toepasselijk, de prijs van vuilzakken verhogen want er zijn mensen die sluikstorten. Een niet-walgelijk persoon raapt dat op.

Niet alles wat jij leuk vindt en een ander vervelend, is verzuring.

Het verbod op roken op restaurant werd ook weggezet als verzuring.
Het feit dat ik niemand op zijn neus mag kloppen, vind ik serieus verzuurd van de zwakke watjes, maar wat doe je eraan?

Een hond meenemen op kantoor, nog nooit gezien. Waar gebeurt dat dan, op een beschutte werkplaats? :wtf:

Wie bepaalt dan of die hond voldoende stinkt om hem niet meer mee te laten nemen? Of is een opmerking maken over stinkende honden verzuring?
Of iemand zoals @ugar die gevoelig is, bv. hondenallergie?
Of wie zal inschatten of het baasje de hond goed heeft opgevoed of niet, opdat die niet op een maandag plots toch uithaalt naar iemand?
Mijn exvriendin werd als kind gebeten door een hond en was als volwassene nog steeds doodsbang van honden. Moet zij als introvert plots de spelbreker gaan spelen als iemand het geniale plan bedenkt om zijn hond mee te brengen?

By the way: ik heb in een vorige relatie een hond gehad gedurende 10 jaar. Ik vind honden over het algemeen de max.

Maar toch niet op kantoor zeg.
In mijn ervaring is het op kantoren waar het volk wel slim genoeg is om zelf te bepalen of het meenemen van de hond niet stoort.

Alle tegenstanders doen ook alsof iemand gewoon zelf op een dag zegt van: goh, morgen pak ik onze Kito eens mee se.
Een vriend van mij doet bvb audio/videobewerking in Gent en zijn mini dashondje ligt gewoon de hele dag te maffen op zijn schoot of in haar mand.

Wat betreft het 'ridicule' idee van een hondentaks, zie wat Nederland doet:

322 euro pure hondentaks per jaar voor 2 honden.

Nederland, dat verzuurde illiberale land... :tongue:
Ben ik de enige die mij de vraag stelt waarom nederlands for fuck sake hun wegeving in het engels publiceren?

Anyway school is gedaan, ik ga wat kinderen gaan schoppen, ik kan die ook niet verdragen
Veel plezier. Ik ga alvast met mijn hond in mijn dieselstoof richting Gent.

7-C2-F5-EDD-2-E9-C-40-EF-9539-983-DC10-C2-D68.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
6
Weergaven
722
Deleted member 611
D
Terug
Bovenaan