Werk Honden op het werk

Vooral in parken en bossen merk ik dat honden dikwijls loslopen. En dat ze dan meestal nog totaal niet luisteren naar hun baasje.

Verder vind ik het ook frappant dat hondenbezitters zichzelf altijd als grote dierenliefhebbers beschouwen. Maar ze gaan eraan voorbij dat hun beest een vleeseter is waarvoor tal van andere dieren moeten lijden.

Wat een kutargument ook weer.
Hou jij van kinderen? Want de kans is groot dat er voor de kleren op uwe rug en de schoenen rond uw voeten en het cobalt in uwe smartphone ook kinderen moeten lijden hoor. Allez ja...
 
Maar in het voorbeeld dat hij aanhaalt, als een loslopende hond naar u toe komt gelopen en tekenen van mogelijke agressiviteit toont, kan ik zijn redenering wel begrijpen.
Mensen die hun hond laten loslopen zijn gatachterlijk. Ik laat mijne husky nooit loslopen tenzij ik alleen op een losloop weide ben, zodra er een andere hond of persoon bij komt laat ik die aan de lijn. Mensen moeten stoppen hun honden zomaar los te laten, het is een beest, een beest dat je nooit 100% kan inschatten. Tzijn zo'n gatmongolen die verantwoordelijke hondeneigenaars een slechte naam geven.

verder heerlijk hoeveel gatachterlijke argumenten hier gegeven worden. Amai.
 
Neen, want mijn punt is nu uitgerekend dat veel mensen het verschil tussen mens en dier niet meer kunnen onderscheiden. In feite ben ik zó menslievend, dat ik vind dat dieren het gerust met wat minder kunnen doen als dit maar de mensen ten goede komt.

Mensen die dat onderscheid niet kunnen maken zijn veel gevaarlijker voor de maatschappij.
- Lees eens een artikel over een hondje die bijna verdronken is of over een vluchteling die bijna verdronken is. Het verschil in commentaren zal perfect aantonen wat ik bedoel.
- Ga eens na hoeveel er uitgegeven wordt aan hondeneten, hondenspeeltjes, ... en hoeveel aan ontwikkelingshulp.
Uiteindelijk zijn wij ook beesten. We zijn een hoop geavanceerde apen die onszelf de titel mens opgespeld hebben en ons het recht toegekend hebben om andere soorten op te peuzelen, van het bestaan te verbannen, of te vertroetelen.

Een dier is ook blij, bang, verdrietig, enthousiast, ... en heeft voor zover we bewustzijn begrijpen ook een eigen vrije wil.

Wat maakt een hond dan eigenlijk zo minderwaardig aan een mens?

Ik vind dat helemaal geen evidentie.
 
. Zoals steeds moet er gekeken worden naar het beleid: ..., de bedrijfsleiding moet die office dogs niet toestaan, ...
ik zie niet in, behalve in gevallen van allergie, waarom een werkgever niet zou mogen kiezen om honden toe te laten op het werk. Dat is zijn vrije keuze, behalve bij medische aandoeningen.
 
ik zie niet in, behalve in gevallen van allergie, waarom een werkgever niet zou mogen kiezen om honden toe te laten op het werk. Dat is zijn vrije keuze, behalve bij medische aandoeningen.
Met zoiets individueel als een hond moet je toch altijd opletten.
Ik denk ook dat veel werkgevers bewust kiezen om het niet toe te laten omdat er altijd wel iemand is die het niet apprecieert dat er een hond op de bureau rondloopt.
Uiteindelijk kan dat beest daar ook niet veel doen, en hoe dan ook eist dat toch altijd wel iets van uw aandacht op.

Maar stel dat je nu op een KMO werkt, dan gebeurt het wel meer dan eens dat daar gewoon honden rondlopen op het terrein. Vaak zijn dat de waakhonden of honden van de bedrijfsleider.
 
ik zie niet in, behalve in gevallen van allergie, waarom een werkgever niet zou mogen kiezen om honden toe te laten op het werk. Dat is zijn vrije keuze, behalve bij medische aandoeningen.
Wellicht is dat wettelijk gezien zijn eigen keuze, maar ik vind dat een werkgever dat niet zou mogen toelaten.

Naast zaken als allergie, heb je ook gewoon mensen die bang zijn van een hond, die het onhygiënisch vinden, die erdoor afgeleid raken, ... Ik vind het dus gewoon niet verstandig.
 
Wellicht is dat wettelijk gezien zijn eigen keuze, maar ik vind dat een werkgever dat niet zou mogen toelaten.

Naast zaken als allergie, heb je ook gewoon mensen die bang zijn van een hond, die het onhygiënisch vinden, die erdoor afgeleid raken, ... Ik vind het dus gewoon niet verstandig.

Zijn bedrijven zoals Amazon, Google,... dan zo mis met honden toe te laten? Natuurlijk, Amerikaanse bedrijven zijn wel wat anders, die grote bedrijven hebben de middelen om een evenwicht te houden en daar zijn de jobs ook niet bepaald 9 to 5.

Ik kan mij ook kleine KMO'tjes herinneren (Van die kantoren die eigenlijk het gelijkvloers is van het huis van de zaakvoerder zelf.) waar hun eigen hond vrij rondloopt (maar die kan dan buiten in de tuin geshot worden als die lastig doet :p)
 
Maar in het voorbeeld dat hij aanhaalt, als een loslopende hond naar u toe komt gelopen en tekenen van mogelijke agressiviteit toont, kan ik zijn redenering wel begrijpen.
Probleem: Dier vertoont tekenen van mogelijke agressiviteit.
Oplossing: Stamp erop? :unsure:

Allez, ik snap toch niet wat daar nu juist te begrijpen aan valt. Dat is nu juist die hond de bevestiging geven dat gij een bedreiging zijt en agressief gedrag uitlokken. Als het dan tot een bijtincident komt ben je wettelijk sowieso in de fout.
 
Probleem: Dier vertoont tekenen van mogelijke agressiviteit.
Oplossing: Stamp erop? :unsure:

Allez, ik snap toch niet wat daar nu juist te begrijpen aan valt. Dat is nu juist die hond de bevestiging geven dat gij een bedreiging zijt en agressief gedrag uitlokken. Als het dan tot een bijtincident komt ben je wettelijk sowieso in de fout.
Ja, idd. Het laatste wat je moet doen is een hond stampen, ookal is dat een natuurlijke reactie als mens.
Dat maakt het alleen maar erger en kan in sommige gevallen je leven, of het leven van de persoon die je wil redden, kosten.
Zeker bij powerbreeds.
In de eerste plaats proberen afstand creëren. Lukt dit niet, hopen dat hij een halsband draagt zodat je hem in de nek kan pakken bij de halsband. Een tuinslang met water is ook een goed hulpmiddel indien beschikbaar. Maar zeker geen agressie gebruiken.
 
Ja, idd. Het laatste wat je moet doen is een hond stampen, ookal is dat een natuurlijke reactie als mens.
Dat maakt het alleen maar erger en kan in sommige gevallen je leven, of het leven van de persoon die je wil redden, kosten.
Zeker bij powerbreeds.
In de eerste plaats proberen afstand creëren. Lukt dit niet, hopen dat hij een halsband draagt zodat je hem in de nek kan pakken bij de halsband. Een tuinslang met water is ook een goed hulpmiddel indien beschikbaar. Maar zeker geen agressie gebruiken.
Hangt er vanaf in welke fase de hond zich bevindt. Indien nog niet volledig in de "red" zone. kan een tik met je voet tegen de zij langs achter wel degelijk helpen! Ik spreek wel over een tik en niet stampen. De bedoeling is om de hond uit zijn fixatie te halen. In het engels verwoord: "snap out of it".

Indien de hond (specifiek voor power breeds) al in een "red" zone zit en zal doorgaan totdat zijn prooi dood is, dan pak je de hond inderdaad bij het nekvel, liefst ook met een gesimuleerde beet in de zijkant van de hals. Dan verliest de hond even de fixatie en dan moet je doorzetten.
Andere mogelijkheid is om op specifieke plaatsen druk uit te oefenen en zo de hond los krijgen en dan op zijn zijkant leggen op de grond. Niet toelaten dat de hond rechtkomt totdat die overgaat naar een kalme staat.

Een tik tegen het achterste, een gesimuleerde beet met je hand in de hals of een hond op specifieke drukplaatsen drukken is geen agressie. Het zijn zaken dat honden ook onderling doen binnen een roedel honden.

Het beste is nog altijd het tijdig herkennen en voorkomen dat een hond in een "red" zone overgaat. En daar zit net het probleem. Vele baasjes hebben geen flauw benul waar ze mee bezig zijn en beschouwen honden als leuke, vriendelijke gezelschapsdieren en erger nog als "mensen" die gevoelens hebben..

Een hond leeft in het moment. Dat is ook de reden dat honden zeer eenvoudig te rehabiliteren zijn (als je weet wat je doet natuurlijk). Hun voorgeschiedenis maakt in principe bitter weinig uit.
Het zijn de baasjes die op cursus moeten gaan en hun gedrag aanpassen. Kijk maar naar al die honden shows op tv. De hondenpsychologen zullen bijna altijd de focus leggen op het baasje. En wanneer de baasjes getraind zijn en de juiste energie uitstralen, dan volgt het hondje meteen ;-)

Er zijn slechts zéér weinig honden die je niet kan rehabiliteren en onbetrouwbaar blijven.
 
Dat is ook de reden dat honden zeer eenvoudig te rehabiliteren zijn (als je weet wat je doet natuurlijk).
[...]
Er zijn slechts zéér weinig honden die je niet kan rehabiliteren en onbetrouwbaar blijven.
[citation needed]
Honden kunnen wel degelijk trauma meedragen voor heel lange tijd.
Ga maar eens bij een asiel langs, daar zitten soms gevallen die mishandeld zijn geweest, en zelfs nog na lange tijd onmiddellijk compleet kunnen doordraaien van een of ander specifiek geluid of beweging of gebeurtenis.

Misschien dat een professional die sneller rechtgetrokken krijgt, maar "zeer eenvoudig" lijkt me nogal een krachtige uitdrukking hoor.
 
Die openingspost, haha zalig, kleine ergernis, dit is humor, toch?

Zelfs al is dit een semi anoniem forum, misschien moet je sommige gedachten toch gewoon voor jezelf houden.
Ik ben er 100% van overtuigd dat mits een korreltje zout en wat fijnere verwoording er erg veel mensen je mening delen.
Alé, zo in de hoofdlijn van de zaak he.

Maar drink eens gewoon een tasje thee ofzo :sarcastic:
Haha zalig, nickname change vote: moppersmurf.
 
Ik hou niet zo van honden, maar ga ze daarom toch niet stampen. Ik heb zelf nog een hond gehad met een ex, of liever zij heeft een hond in huis gehaald, overigens haar huis. Ze had die hond eens in mijn a4 gestoken, waardoor ik 3u stofzuigwerk had. Ik ging wel eens wandelen met die hond, maar eigenlijk vond ik daar niks aan. Zonder ooit eigenaar te zijn geweest, wist ik dus dat een hond niks voor mij was. Voor haar is die hond een mens, die dus ook ribeye kreeg en in de slaapkamer sliep. Ondertussen heeft ze blijkbaar al 5 honden.


Het is wel een feit dat honden soms extreem gepamperd worden in berichtgeving, tv-programma's en er van uit gegaan wordt dat iedereen ze maar leuk en cute moet vinden. Het is volgens mij best ok om een hond niet leuk te vinden of er helemaal niks voor te voelen of je te ergeren aan gekef, stank of drollen op straat.

Mijn schoonmoeder heeft ook een hond, ondertussen is daar nu al een tweede hond bij. Ik word als het ware opgedrongen die honden leuk te vinden en toe te laten in mijn leven. Vaak brengt ze die honden dus gewoon mee naar mijn huis en moet ik het allemaal maar ok vinden dat er honden in mijn huis zitten.
 
Overdrijven is ook een kunst :p Ik pak elke dag mijn Husky mee in mijn A3 en als ik om de 3 weken eens een uur stofzuig is dat ook weer proper.
Dat niet iedereen fan is van dieren of honden is zeker geen schande, ieder zijn ding he.

Maar ik merk dat veel van de irritaties meer te wijten zijn aan de baas dan aan het beest zelf. Mijn oudere broer is geen fan van honden dus ik neem de mijne daar niet mee naartoe. Drollen op straat, weer iets dat de schuld is van de baas en niet van de hond. Normaal gezien stinkt een hond ook niet en keft die ook niet de hele tijd maarja.
 
Overdrijven is ook een kunst :p Ik pak elke dag mijn Husky mee in mijn A3 en als ik om de 3 weken eens een uur stofzuig is dat ook weer proper.
Maar die A3 is niet jouw eigendom? Misschien ruik jij die Husky ook niet? Vind jij het niet respectloos om in een bedrijfswagen een hond te steken? Ik kreeg ooit een bedrijfswagen die door een hond bedoezeld was, allesbehalve aangenaam.

Dat niet iedereen fan is van dieren of honden is zeker geen schande, ieder zijn ding he.

Maar ik merk dat veel van de irritaties meer te wijten zijn aan de baas dan aan het beest zelf. Mijn oudere broer is geen fan van honden dus ik neem de mijne daar niet mee naartoe. Drollen op straat, weer iets dat de schuld is van de baas en niet van de hond. Normaal gezien stinkt een hond ook niet en keft die ook niet de hele tijd maarja.

Cho, het is ook perfect mogelijk om pauper te zijn en je sociaal huurhuis om te wonen met 3 honden en nooit drollen te kuisen. Er is geen enkel mechanisme dat mensen verbiedt om een Stafford te houden en agressief te maken of om marginaal te zijn en in een vuilhoop te leven met 3 honden. Er moet al heel veel gebeuren eer er echt ingegrepen wordt. Is dat de schuld van de hond nee, maar moeten honden zo vrij verkrijgbaar zijn?
 
Mijn schoonmoeder heeft ook een hond, ondertussen is daar nu al een tweede hond bij. Ik word als het ware opgedrongen die honden leuk te vinden en toe te laten in mijn leven. Vaak brengt ze die honden dus gewoon mee naar mijn huis en moet ik het allemaal maar ok vinden dat er honden in mijn huis zitten.
Ge kunt miss ook gewoon eens zeggen tegen die persoon dat ge dat niet plezant vindt?
 
Ik hou niet zo van honden, maar ga ze daarom toch niet stampen. Ik heb zelf nog een hond gehad met een ex, of liever zij heeft een hond in huis gehaald, overigens haar huis. Ze had die hond eens in mijn a4 gestoken, waardoor ik 3u stofzuigwerk had. Ik ging wel eens wandelen met die hond, maar eigenlijk vond ik daar niks aan. Zonder ooit eigenaar te zijn geweest, wist ik dus dat een hond niks voor mij was. Voor haar is die hond een mens, die dus ook ribeye kreeg en in de slaapkamer sliep. Ondertussen heeft ze blijkbaar al 5 honden.


Het is wel een feit dat honden soms extreem gepamperd worden in berichtgeving, tv-programma's en er van uit gegaan wordt dat iedereen ze maar leuk en cute moet vinden. Het is volgens mij best ok om een hond niet leuk te vinden of er helemaal niks voor te voelen of je te ergeren aan gekef, stank of drollen op straat.

Mijn schoonmoeder heeft ook een hond, ondertussen is daar nu al een tweede hond bij. Ik word als het ware opgedrongen die honden leuk te vinden en toe te laten in mijn leven. Vaak brengt ze die honden dus gewoon mee naar mijn huis en moet ik het allemaal maar ok vinden dat er honden in mijn huis zitten.
Drie uur stofzuigen?

Dan moet ge ofwel een nieuwe stofzuiger kopen, ofwel naar de dierenarts.

Op 15 minuten kuis ik de plek uit waar ze gezeten heeft. Zij blijft wel mooi op één plek zitten.
 
Drie uur stofzuigen?

Dan moet ge ofwel een nieuwe stofzuiger kopen, ofwel naar de dierenarts.

Op 15 minuten kuis ik de plek uit waar ze gezeten heeft. Zij blijft wel mooi op één plek zitten.
Stofzuigen = kuisen, dus haar verwijderen, raampjes kuisen, modder verwijderen...
 
Maar die A3 is niet jouw eigendom? Misschien ruik jij die Husky ook niet? Vind jij het niet respectloos om in een bedrijfswagen een hond te steken? Ik kreeg ooit een bedrijfswagen die door een hond bedoezeld was, allesbehalve aangenaam.

Cho, het is ook perfect mogelijk om pauper te zijn en je sociaal huurhuis om te wonen met 3 honden en nooit drollen te kuisen. Er is geen enkel mechanisme dat mensen verbiedt om een Stafford te houden en agressief te maken of om marginaal te zijn en in een vuilhoop te leven met 3 honden. Er moet al heel veel gebeuren eer er echt ingegrepen wordt. Is dat de schuld van de hond nee, maar moeten honden zo vrij verkrijgbaar zijn?
Is ook mijn bedrijfswagen. Ik ruik dat wel omdat hij er elke dag in zit maar na één keer rijden ga je daar heus geen last van hebben. Maar wat moet ik doen? Een tweede auto kopen om mijn hond in mee te nemen?

Ik ben ook geen fan van het feit dat iedereen zomaar een hond kan kopen. Heb al vaak gedacht dat een deftig hondenpaspoort voor de eigenaar ook handig zou zijn. Maarja, er zijn 1000'en loopholes natuurlijk. Kost veel geld, je kan een hond op naam van een ander kopen, illegaal kopen, etc etc
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan