Honden op het werk

Dat is iets anders hé, dat zijn functionele werkhonden.

Veel kak- en kattenbakvulling die in de afvalkring komt. Daarnaast kakken er ook katten in mijn gazon, waarom die dat doen is mij een raadsel. Zeer gezellig als de kinderen daar in lopen...
Alle kak- en kattenbakvulling die in de afvalkring komt daar betaal je toch al voor? Idem voor een hond, mijn kakzakjes gaan de gele zak waar de verwerking in de prijs zit.

@mac-bc is een verzuurde pruim, maar als er ne wappie afkomt met zijn hond op het werk ga ik toch ook voor de eerste keer in mijn leven bellen naar de facilitaire dienst om dien hond zo snel mogelijk buiten te krijgen.

Als ik beesten wil zien, ga ik wel naar het asiel....

En ja, ik heb een kat en andere beesten, maar dat is voor thuis, niet voor op het werk...

Wat is dat hier toch met die zwart/wit-denkers? Een hond is voor thuis en niet voor op het werk. Zo arbitrair kan je daar niet over oordelen. Er zijn tal van factoren die bepalen of een huisdier - en welk huisdier - ergens (werk, restaurant, ov, ...) ergens aanwezig kan zijn en wat het effect daarvan is. Gewoon duim omhoog of duim omlaag is onzinnig.

Had vroeger een collega die haar hond soms ook mee naar het werk bracht. Beestje lag de hele dag te slapen. Nobody cared. Wat een hoop zuur volk hier, echt waar.

Mijn schoonouders nemen regelmatig een hond mee naar kantoor voor een halve dag. Die hebben op het werk beiden hun eigen afgesloten kantoor, dus die hond loopt niemand in de weg. Net als op restaurant legt dat beest zich onder tafel en slaapt hij zo goed als de hele tijd.

In totaal heeft er 1 keer iemand gereclameerd. Dat was in volle lockdown toen zo goed als iedereen van thuis uit werkte. Mijn schoonvader was als één van de weinigen op kantoor en er is toen iemand, die met hem van thuis uit in een videocall zat, naar mensen hogerop gestapt om te zeggen dat dat niet oké was. :crazy:

Ik werk zelf in een landschapskantoor met een 80 tal bureau's op ons verdiep. Ik ga daar natuurlijk geen hond mee naar toe nemen, want je weet nooit naast wie je zit. Moest ik bv. een hele dag met 3 andere hondenliefhebbers in een afgesloten zaal in meeting zitten, zou ik hem wel durven meenemen als de anderen er achter vroegen. Als ik van thuis werk, slaapt die hier ook regelmatig van 8 tot 4 naast mijn bureau, daar heb je 0 last van. Hij legt hooguit eens een paar minuten zijn kop op mijn bureau als hij effe geaaid wil worden.

Djeezes, als honden eigenaar is deze openingspost een beetje tenenkrullend. Beetje veralgememen precies. Ik hoop echt dat ge effectief nog nooit een hond een stamp hebt gegeven.

That being said, ik zou mijn hond ook niet meenemen op kantoor.

Djeezes, als honden eigenaar is deze openingspost een beetje tenenkrullend. Beetje veralgememen precies. Ik hoop echt dat ge effectief nog nooit een hond een stamp hebt gegeven.

That being said, ik zou mijn hond ook niet meenemen op kantoor.
Mac-bc veralgemenen? Dat kan niet.

Had vroeger een collega die haar hond soms ook mee naar het werk bracht. Beestje lag de hele dag te slapen. Nobody cared. Wat een hoop zuur volk hier, echt waar.
Volgens mij heeft de verzuring van de maatschappij ergens op 9lives zijn oorsprong.

Als je in het Herfst topic ziet hoe geweldig ze grijs en koud weer vinden dan weet je genoeg. En voor sommigen moet het nog meer regen ook. Die laatste geven het nog een extra zure touch.

De zelfmoorden stijgen deze periode van het jaar maar de BGers ontwaken uit hun graf.

Dat is iets anders hé, dat zijn functionele werkhonden.

Veel kak- en kattenbakvulling die in de afvalkring komt. Daarnaast kakken er ook katten in mijn gazon, waarom die dat doen is mij een raadsel. Zeer gezellig als de kinderen daar in lopen...

Of uw zwangere vrouw. Die heeft gedurende gans haar zwangerschap niet in de tuin kunnen werken door die beesten.

Volgens mij heeft de verzuring van de maatschappij ergens op 9lives zijn oorsprong.

Als je in het Herfst topic ziet hoe geweldig ze grijs en koud weer vinden dan weet je genoeg. En voor sommigen moet het nog meer regen ook. Die laatste geven het nog een extra zure touch.

De zelfmoorden stijgen deze periode van het jaar maar de BGers ontwaken uit hun graf.
De verzuring komt voort uit sterk toegenomen prijzen, mensen worden daar vies gezind van en kunnen minder verdragen..

Azijn als ontbijt en citroensap voor het slapengaan !

Ik ken zelfs kantoren die gewoon een office dog/cat hebben die van niemand is. Nog nooit iemand over horen klagen, integendeel
De bedrijfskat ken ik van zowat overal, de bedrijfshond eigenlijk nog maar 1x meegemaakt. :p

Nu, wel leuk dat Macske en Chauffagist/schoolmeester elkaar gevonden hebben. Dat zijn de kleine dingen die mij een warm gevoel geven!

Idd wel een opvallende vaststelling. Hoeveel er hier houden van kil, nat en grijs weer is ongezien. Dat kan toch alleen maar als je geen vrienden hebt, geen tuin, geen partner, je algemeen slecht voelt en dit alles ook toewenst aan de rest van de wereld?

Idd wel een opvallende vaststelling. Hoeveel er hier houden van kil, nat en grijs weer is ongezien. Dat kan toch alleen maar als je geen vrienden hebt, geen tuin, geen partner, je algemeen slecht voelt en dit alles ook toewenst aan de rest van de wereld?
Blij dat ik niet de enige ben die dat telkens denkt.

Wat betreft het 'ridicule' idee van een hondentaks, zie wat Nederland doet:

322 euro pure hondentaks per jaar voor 2 honden.

Nederland, dat verzuurde illiberale land... :tongue:

Wat betreft het 'ridicule' idee van een hondentaks, zie wat Nederland doet:

322 euro pure hondentaks per jaar voor 2 honden.

Nederland, dat verzuurde illiberale land... :tongue:
Betaal je in België ook geen gemeentelijke hondentaks in veel gemeentes? Of bestaat dit niet meer?

In België bijna niet meer bestaand:

In Duitsland wel en daar is het tarief zelfs veel hoger voor gevaarlijke honden zoals Pitbulls of Rottweilers. Voor kleine honden lager.

Welja, in Duitsland moet je boven de 25kg ook een muilkorf bij hebben dacht ik. Kan ook rasafhankelijk zijn, maar dacht dat het puur op gewicht is.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
6
Weergaven
722
Deleted member 611
D
Terug
Bovenaan