Honden op het werk

Ik zou er persoonlijk ook tegen zijn dat iedereen zomaar z'n hond mee pakt naar kantoor.

Iedereen gaat hier nu uit van 'ja, maar ... dieje mens mag da toch'. OK, wat als dat ineens 10 mensen zijn? 20?
Euuuh ... :thinking:
Aja, als ge 't toe geeft aan den enen, moet ge 't ook toegeven aan den anderen.

Alleszins een goed excuus om thuis te werken dan e.
Ik veronderstel dat niet iedereen "zomaar" zijn hond mee naar het werk pakt maar daar expliciete toestemming voor heeft gekregen, nietwaar?

als iemand met een hondenfobie zou ik ook niet schoppen, maar wel die dag vertrekken en thuiswerken. stuur op zijn minst een waarschuwimgsmail.

Had Gertje zijn hond niet mogen meedoen naar zijn werk dan stond hij nu ergens aan de band te werken en zat Victor in een instelling voor mentaal gehandicapten.

Maak Gertje eens wijs dat een hond niks bijdraagt. Gertje says no!

Kleine ergernis: er wil hier één of andere pipo zijn dwazen hond meedoen naar kantoor. :wtf: In wat voor Netflix-serie of hip weekendmagazine heeft hij dat gelezen om dat plots evident te vinden?

Hoe vol van jezelf kan je eigenlijk zijn dat je het normaal gaat vinden om uw hyper-individueel opvangprobeem van uw stommen hond te gaan projecteren op gans het kantoor? Hoe je zo volgevreten kan zijn van jezelf, dat is iets wat ik nooit ga snappen. Ik ben al beschaamd als ik 5 minuten te laat kom op kantoor omdat ik 's morgens mijn kleine (ja, een mens) met de ene hand moest voederen, met de andere hand zijn gat moest afvegen terwijl ik hem doodziek naar de crèche moet brengen die 500 euro per maand kost. En dan zijn er andere mensen die gewoon zeggen: weet je, fuck dees, ik breng mijn hond wel gewoon mee naar kantoor, en daar moet iedereen maar begrip voor opbrengen.

Dat is ook weer typisch hondenmensen-mentaliteit hé: "Ik hou van mijn hond, dus de rest van de maatschappij moet ook maar verplicht van mijn hond houden." Alsof het nog niet genoeg is dat ik nergens meer kan lopen zonder blaffende honden achter mij te hebben, dat ik nergens meer kan wandelen zonder met stinkende hondenkak aan mijn schoenen thuis te komen, nergens meer een terrasje kan doen zonder dat irritant geblaf dan moet ik nu ook in de laatste safe space namelijk op mijn werk, die irritante mormels ook nog door mijn strot geramd krijgen. Wat is het volgende? Ben Weyts die aan mijn deur klopt omdat er verplichte hondenadoptie wordt ingevoerd? Een gratis hond bij elke zak chips?

Maar goed, zijn missie is al geslaagd: alle poppemiekes vallen al in zwijm met een foto van die wandelende kakmachine. "Moooooooooooo, zo SCHATTIG zeg!!!!". Ik krijg dan altijd de onweerstaanbare drang om op zulke momenten dat beest een stamp te geven om de over-geshockeerde reacties te zien. Want we mogen van die kutwijven vooral geen gras-etende voedselproducerende koeien meer houden VoOr De Co2-UiTsToOt, maar dat er honderdduizenden van die vleesetende nutteloze kutbeesten rondlopen die alleen maar overlast bezorgen, daar spreken we niet over natuurlijk. Zo ver hebben die geiten nog niet gedacht.

Om nog maar te spreken over het totaal gebrek aan professionaliteit. Wat voor kleutertuin is dat daar eigenlijk?
"Kleine ergernis" :rofl:

Ik zou er persoonlijk ook tegen zijn dat iedereen zomaar z'n hond mee pakt naar kantoor.

Iedereen gaat hier nu uit van 'ja, maar ... dieje mens mag da toch'. OK, wat als dat ineens 10 mensen zijn? 20?
Euuuh ... :thinking:
Aja, als ge 't toe geeft aan den enen, moet ge 't ook toegeven aan den anderen.

Alleszins een goed excuus om thuis te werken dan e.
Ik zie hier eigenlijk NIEMAND zeggen "dat die dat mag",
Er wordt wél gezegd dat er ook voordelen voor te vinden zijn én het bespreekbaar kan zijn voor velen.

Wat ik wél lees is dat mac zijn reactie compleet van t padje is...

Ik heb mijn kippenren verplaatst naar kantoor. Het teveel aan eieren dat die beesten produceren deel ik met de collega's om richting de plaatselijke Mac-bc zijne desk te projecteren :p

Ik kan mij nu wel wat situaties bedenken waar een goed opgeleide hond en een ditto eigenaar geen probleem mogen zijn (mits collega's niet allergisch of fobisch zijn). Zo'n typische administratieve job met al dan niet aparte bureau's bijvoorbeeld.

Het enige probleem dat je dan een soort grijze zone schept waar mensen zelf moeten inschatten dat het "wel nen brave is". Dat is zo het soort inschattingen die voor problemen zorgen.

De rest heeft voor mij allemaal een nogal hoog willy's en marjetten-gehalte ("een hond, hoe durven ze, belasten die handel"), maar gezien de posters ook geen grote verrassingen daar. Vlaanderen moet zijn kleinburgerlijkheid ergens halen.

Ik kan mij nu wel wat situaties bedenken waar een goed opgeleide hond en een ditto eigenaar geen probleem mogen zijn (mits collega's niet allergisch of fobisch zijn). Zo'n typische administratieve job met al dan niet aparte bureau's bijvoorbeeld.

Het enige probleem dat je dan een soort grijze zone schept waar mensen zelf moeten inschatten dat het "wel nen brave is". Dat is zo het soort inschattingen die voor problemen zorgen.

De rest heeft voor mij allemaal een nogal hoog willy's en marjetten-gehalte ("een hond, hoe durven ze, belasten die handel"), maar gezien de posters ook geen grote verrassingen daar. Vlaanderen moet zijn kleinburgerlijkheid ergens halen.
Smoking hot deze post.

Hoe zou @mac-bc staan tegenover louter functionele honden? Zoals blindengeleidehonden?

Of beter, zou hij de Sint-Bernard die hem vanonder een lawine snuffelt ook zo verketteren?

Meestal is het omgekeerd. Dat je andere hond ook mee gaat doen om de andere te helpen.

Nu ik begin het wel beter in de hand te kunnen houden.

Vroeger kon ik zijn driftbui niet doorbreken terwijl ik dat nu wel kan en vaak kan ik hetnde laatste tijd volledig voorkomen. Ik moet het wel perfect kunnen timen, want eens hij helemaal in die drift zit dan is er niet veel meer aan te doen dan gewoon mee sleuren.

Eigenlijk weet ik de reden totaal niet. Beide dezelfde opvoeding gehad, geen nare ervaringen met andere honden.
Timing is inderdaad cruciaal. Je moet voorkomen dat ze gefixeerd geraken of nog erger in de "red zone" gaan. Dan hou je ze niet meer tegen.

Het enige wat dan nog kan helpen (nogal controversieel, maar wel effectief) is een korte tik met je voet tegen de achterkant van de heup, of vooraan een tik in de hals (soort van beet nabootsen) of als laatste redmiddel de hond op zijn zijkant leggen en op een specifieke plaats druk uitoefenen (daar kalmeren ze van). --> Dit doen ze ook in een roedel onder elkaar, is heel natuurlijk.

Indien juist uitgevoerd is dit geen hondenmishandeling, maar eerder een corrigerende tik zodat de hond uit zijn fixatie of "red" zone gaat en terug overgaat naar een kalme staat. --> Dit is uiterst belangrijk.

Wanneer een hond iemand heeft gebeten, moet je de hond achterna blijven gaan totdat deze zich overgeeft en gaat liggen en overgaat naar een kalme staat en dan moet je affectie geven. Zo leer je de hond dat die kalme staat gewenst is en niet de beet! --> Hier gaan de meeste baasjes in de fout.

Maar goed ik zou hier nog uren kunnen praten over hondenpsychologie. Heel interessante materie en het is toch geweldig om met honden te werken :p

Laatst bewerkt:
@mac-bc is een verzuurde pruim, maar als er ne wappie afkomt met zijn hond op het werk ga ik toch ook voor de eerste keer in mijn leven bellen naar de facilitaire dienst om dien hond zo snel mogelijk buiten te krijgen.

Als ik beesten wil zien, ga ik wel naar het asiel....

En ja, ik heb een kat en andere beesten, maar dat is voor thuis, niet voor op het werk...

Mohmoh, hij houdt gewoon niet van honden. Mensen worden geacht honden schattig te vinden en van honden te houden, hoewel de helft van de bevolking of meer er waarschijnlijk een hekel aan heeft.

Ze gaan hier dan tal van programma's over maken zoals viervoeters om die dieren centraal te plaatsen, je leest dan zaken als" Mieke en Marc zoeken een grote hond om hun nieuw samengesteld gezin compleet te maken". Alles aan die zin is gewoon fout.

Een hond meebrengen naar het werk is even fout als een baby meebrengen naar het werk. Mensen betalen veel geld voor kinderopvang, doorgaans veel meer dan niet-werkenden, die eveneens hun kinderen wegdoen om nog meer op hun gemak te zijn. Mensen moeten maar nadenken voor ze een hond in huis nemen. Een milieubelasting op huisdieren is eigenlijk aangewezen, vb jaarlijks 1500 euro voor een grote hond, 1000 euro voor een kleine hond en een kat.

En waarom exact zou ik 1000 euro tax betalen op een kat? Dat beest doet niks of niemand kwaad behalve af en toe een muis vangen of een duif in stukken trekken.

Hoe zou @mac-bc staan tegenover louter functionele honden? Zoals blindengeleidehonden?

Of beter, zou hij de Sint-Bernard die hem vanonder een lawine snuffelt ook zo verketteren?
Dat is iets anders hé, dat zijn functionele werkhonden.
En waarom exact zou ik 1000 euro tax betalen op een kat? Dat beest doet niks of niemand kwaad behalve af en toe een muis vangen of een duif in stukken trekken.
Veel kak- en kattenbakvulling die in de afvalkring komt. Daarnaast kakken er ook katten in mijn gazon, waarom die dat doen is mij een raadsel. Zeer gezellig als de kinderen daar in lopen...

Dat is iets anders hé, dat zijn functionele werkhonden.

Veel kak- en kattenbakvulling die in de afvalkring komt. Daarnaast kakken er ook katten in mijn gazon, waarom die dat doen is mij een raadsel. Zeer gezellig als de kinderen daar in lopen...
Kinderen wegdoen, nog beter voor het milieu!

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
6
Weergaven
722
Deleted member 611
D
Terug
Bovenaan