Hogwarts Legacy

RPG PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Hogwarts Legacy

Als seasoned gamer zou ik dit maar een matig spel vinden, maar ik speel om de beurt met mijn vriendin en als ik toekijk kan ik niet anders dan glimlachen hoe zij nog verbaasd kan zijn over een game :). De world-building is wel ontzettend goed gedaan, veel aandacht voor details in de lore.
 
Als je zo eens eens iets niet kan vinden en het is de laatste bijvoorbeeld, kun je altijd bij de pc je save file laten scannen met deze:


Handig!
 
Ik heb alles gehaald in mijn eerste playthrough. Nu 3 keer opnieuw beginnen voor de laatste 3 trophies en dan is de platinum binnen. Al bij al vind ik de magie van hogwarts en hogsmeade heel goed, maar de rest van de omgevingen in de map vind ik al bij al toch pover naar het einde toe. Te veel hetzelfde dat terug komt en weinig uitdagingen. Bijna 100 merlin trials bijvoorbeeld en eigenlijk is geen enkele een uitdaging. Dat had iets beter uitgewerkt kunnen worden. Maar al bij al wel een 8/10 voor mij
 
In het begin was ik enthousiast, maar nu tegen het einde van het spel moet ik zeggen dat het spel buiten de extreem mooie eyecandy eigenlijk weinig op de tafel brengt. De combat is ok maar ik val er niet van achterover, de wereld is mooi, maar voelt uiteindelijk enorm leeg aan, de quests zijn niets bijzonders, de voice acting steekt enorm tegen (ik haat ieder woord dat er uit mijn character zijn bek komt) en de story is veredelde fan fiction.

Ik loop nu tegen het einde van het spel aan, maar ik merk dat ik moeite heb om het nog verder op te nemen zodat ik het kan afmaken.

Het is geen slecht spel, maar het is verre van een meesterwerk.
 
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Het had gerust wat korter mogen zijn zodat het gevoel van de eerste uren van de game wat beter behouden zou zijn. Ondertussen al uitgespeeld en ben nu bezig met wat opkuisen zoals bv de Merlin Trials.
 
Je kan tot level 40 gaan maar je behaald level 40 eigenlijk pas op de laatste challenge / collectible die je gaat behalen. Dan is de meerwaarde om verder te doen helemaal weg want alles is uit de wereld gehaald.
 
Ik heb hetzelfde gevoel (34 uur ver, denk ik). Moet echt we nog een heel deel van de main quest doen, maar het voelt nu vaak al aan als 'taakjes afwerken', met die room of requirement en je gear verkopen in Hogsmeade, 't is meer over- en weergeloop met momenten (of gevlieg).

Voorlopig vind ik het nog wel plezant om hier en daar een sidequest te doen of gewoon eens random één of ander kamp binnen te vallen, maar ik kan me voorstellen dat dit uiteindelijk ook gewoon boring af wordt.
 
Story uitgespeeld (slytherin) en nog maar lvl 31.

Volgende missie: haal lvl 34

Neen dank u , mijn vrouw zal wel met grifendor (lvl 31) lvl 40 halen.

Ons dochter is bezig met huffelpuf (lvl 16) en ravenclauw (lvl 19)
 
Als je niet aan lvl 34 zit heb je de story technisch gezien nog niet uitgespeeld :oi22:

Iemand die trouwens al weet of die bug met die infamous foes al gefixt is? Zou graag Platinum halen...
 
Ik heb een andere bug, 149/150 field guides en degene die ik zogezegd nog moet hebben is er niet.
Dus collectible trophy kan ik al niet halen. De rest dan ook maar opgegeven, ik moet enkel nog met de 3 andere facties spelen en nog 1 type vijand doden met ancient magic.
 
Zijn die Owls na die laatste missie ook nog echt een story quest? Of komt er na
Ranrok en zijn draak
geen main story meer?
 
Ik heb een andere bug, 149/150 field guides en degene die ik zogezegd nog moet hebben is er niet.
Dus collectible trophy kan ik al niet halen. De rest dan ook maar opgegeven, ik moet enkel nog met de 3 andere facties spelen en nog 1 type vijand doden met ancient magic.

Is enkel een optische bug. Normaal als je bij collections kijkt staat die wel gewoon op 150/150. Er is er één in het kasteel die op 33/34 blijft staan. Je kan dus gewoon nog voor de platinum gaan.
 
Is enkel een optische bug. Normaal als je bij collections kijkt staat die wel gewoon op 150/150. Er is er één in het kasteel die op 33/34 blijft staan. Je kan dus gewoon nog voor de platinum gaan.
Bij mij niet, er staat 149/150. Als ik via de trophy card track dan en de tips volg is die er gewoon niet. Ook als ik de trophy zelf track staat die op 98%.
 
Bij mij niet, er staat 149/150. Als ik via de trophy card track dan en de tips volg is die er gewoon niet. Ook als ik de trophy zelf track staat die op 98%.

Hmm.. raar. Je kan per gebied zien wat je eventueel nog ontbreekt. Normaal zouden die collection bugs opgelost moeten zijn met de laatste patch.
 
Moet nog enkel die 3 replays doen tot aan de map chamber. Wel jammer dat ze er zoiets insteken, de rest van de lijst was nog goed doenbaar.
 
Terug
Bovenaan