Nineshots
Well-known member
Lening is toch geen afschrijving?Afschrijving is ook het verlies in waarde aan de auto en niet enkel een lening die je afbetaald.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lening is toch geen afschrijving?Afschrijving is ook het verlies in waarde aan de auto en niet enkel een lening die je afbetaald.
Dus een superb met handbak is plezant en engagerend?- Bedrijfsauto die ik overneem als ik mijn nieuwe bedrijfswagen heb (Superb uit 2019)
- Auto van de vriendin om 1x per week mee op en af van Gentbrugge naar Nord-pas-de-Calais mee te rijden (werkt daar). (318d uit 2010)
- Plezierauto van een jaar of 25 met 3.4L boxermotor om de kas van de wegentaks mee te spijzen. (911 uit 1998)
Eerste 2 zijn diesel stationwagens, de onderste benzine uiteraard en de hele stal is handgeschakeld want rijden moet plezant en engagerend zijn.
Losstaand van al die auto's doen we uiteraard ook wel veel met de fiets.
Dus een superb met handbak is plezant en engagerend?
Dan ben ik wel benieuwd naar hoe groot uw garage is, als daar plaats is voor minstens 5 auto's en een motorhomeIk ga hier de minst populaire zijn: 2 volwassenen, 1 baby, 5 auto’s en een motorhome.
Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat er 2 dringend weg mogen aangezien deze niet meer gebruikt worden. Is er terug wat psychologische plaats voor iets anders te parkeren. Als ik nu nog iets in de garage erbij zet vooraleer ik iets verkoop gaat men vrouw een crisis krijgen denk ik
Same. Mijn vrouw en ik rijden nu elk met een automatic, en toen mijn broer (die ook wel wat interesse heeft in auto's) uitkeek naar een andere (grotere) auto wegens gezinsuitbreiding, stelde ik hem de vraag waarom hij geen automatic zou nemen. Volgens hem was dat niet "sportief" genoeg en zou hij het gevoel/engagement van zelf te schakelen missen.Zelfde bemerking eigenlijk. Ik vind dat hele "handbak want plezier" nogal overroepen voor commute-/familiewagens.
Dan ben ik wel benieuwd naar hoe groot uw garage is, als daar plaats is voor minstens 5 auto's en een motorhome
Same. Mijn vrouw en ik rijden nu elk met een automatic, en toen mijn broer (die ook wel wat interesse heeft in auto's) uitkeek naar een andere (grotere) auto wegens gezinsuitbreiding, stelde ik hem de vraag waarom hij geen automatic zou nemen. Volgens hem was dat niet "sportief" genoeg en zou hij het gevoel/engagement van zelf te schakelen missen.
De auto waarvoor hij uiteindelijk gekozen heeft: een VW Touran diesel (wel een manuele uiteraard(!))
Dan ben ik wel benieuwd naar hoe groot uw garage is, als daar plaats is voor minstens 5 auto's en een motorhome
Ik moet in heel mijn leven geen handbak meer. Eender welk type auto, handbak is achterhaald en veel teveel werkZelfde bemerking eigenlijk. Ik vind dat hele "handbak want plezier" nogal overroepen voor commute-/familiewagens.
Allez mijn 440i is ook automatic, ik vind dat nu echt wel leuker rijden dan een 318D met handbak
Het Keyword is daar dagdagelijks. Voor een funcar zou ik dus wel manueel nemen.Prive rij ik toch ook enkel maar automaat meer (buiten oldtimers), waar haal je in dagdagelijks verkeer nog plezier uit een manuele eigenlijk?
Dat in combinatie met een ACC die instelbaar is van 0 tot 200, ideaal voor druk verkeer.
Inderdaad, hoewel moderne sportwagens sneller schakelen met een automaat dan manueel. Maar die kan ik toch niet betalen.Het Keyword is daar dagdagelijks. Voor een funcar zou ik dus wel manueel nemen.
Maar voor een daily, absoluut automaat.
Gewoon veel leuker om te rijden, elke keer ik een automaat moet rijden in de vorm van vervangwagen of 't een of 't ander zit ik mij te vervelen achter het stuur, voel ik geen connectie met het voertuig en gewoon 0 engagement.Dus een superb met handbak is plezant en engagerend?
Bij mij is schakelen een bron van ergernis als we spreken over een daily.Gewoon veel leuker om te rijden, elke keer ik een automaat moet rijden in de vorm van vervangwagen of 't een of 't ander zit ik mij te vervelen achter het stuur, voel ik geen connectie met het voertuig en gewoon 0 engagement.
Zelf schakelen in de 911 is natuurlijk leuker dan in de superb, maar toch, 't is en blijft leuker, op reis wordt met die Superb ook menige bergpas of vlotte B-weg genomen, gewoon zoveel fijner om het zelf te doen.
En ja 't is maar 'n 2 liter diesel, is dat supersportief, neen, maar 't gaat mij om het fijne gevoel en 't plezier. Mettertijd komt er wel een setje Bilstein B6-jes onder zodat hij iets beter stuurt en wegligging heeft.
Noem mij oubollig (voor een 32-jarige) en ja je automaat is sneller etc etc, maar dat maakt mij niet, voor mij moet elke rit plezant zijn en geen bron van ergernis.
't Is maar goed dat we niet allemaal op dezelfde vrouw vallen.Bij mij is schakelen een bron van ergernis als we spreken over een daily.