Hoeveel verlofdagen heb je (zonder wettelijke feestdagen)?

Aantal vakantiedagen (alles opgeteld behalve wettelijke feestdagen)

• Tussen de 20 en 24

Stemmen: 41 11,9%
  • Tussen de 25 en 28

Stemmen: 36 10,5%
  • Tussen de 29 en 34

Stemmen: 120 34,9%
  • Tussen de 35 en 43

Stemmen: 89 25,9%
  • Meer dan 43

Stemmen: 55 16,0%
  • Minder dan 20 (voor deeltijds werkenden)

Stemmen: 3 0,9%

• Totaal aantal stemmers
    344
Aan de andere kant, als jouw loodgieter afbelt omdat ie ziek is en je betaalt hem niks, ben je die persoon dan aan het straffen voor zijn ziekte? Het lijkt me toch wat kort door de bocht te zijn om zoiets als een afstraffing van zieke mensen te zien. Als je echt ziek bent is het ook niet zo'n probleem dat je loon niet tot de laatste euro hetzelfde blijft, het feit dat je doorbetaald wordt zonder dat er prestaties tegenover staan is al heel wat. Als ik meerdere operaties moest ondergaan voor een potentieel dodelijke hartafwijking dan zou ik vooral blij zijn dat ik in een land leef waar dat financieel allemaal niet al te veel impact heeft en mij niet druk maken om het feit dat mijn collega's een betaalde verlofdag krijgen terwijl ik betaald ziekteverlof heb.
De essentie van "belonen omdat ze geen ziekteverzuim hebben" is dat je mensen stimuleert om wèl ziek te komen werken, waardoor ze anderen kunnen besmetten. Die soms wel, soms niet thuis gaan blijven. Dus 1 iemand die zich forceert om wel ziek te komen werken, kan een afdeling veel harder treffen dan wanneer die gewoon thuis zou blijven.

De essentie van "belonen omdat ze geen ziekteverzuim hebben" is dat je mensen stimuleert om wèl ziek te komen werken, waardoor ze anderen kunnen besmetten. Die soms wel, soms niet thuis gaan blijven. Dus 1 iemand die zich forceert om wel ziek te komen werken, kan een afdeling veel harder treffen dan wanneer die gewoon thuis zou blijven.

Bij veel jobs kan het ook niet echt kwaad dat je een beetje ziek gaat werken ? De meeste ziektes zijn ook niet echt zo besmettelijk (bv alles met bacteries).

Zeker als er dan ook nog de mogelijkheid voor thuis werk is als het echt erg is.

Corona is ondertussen wel al even achter de rug :p.

Ik moet persoonlijk echt al totaal niet in staat zijn om te werken voordat ik een ziekte dag neem. Een hoop dafalgan+Ibuprofen combo doet veel.

In het weekend ben ik ook niet vrijgesteld van voor kinderen te zorgen omdat ik wat ziek ben.

Om om topic te blijven.

Hier 20 JV+12ADV+9 overtime+1 anciënniteit
En dan nog 30+ dagen overgezet verlof (vervalt nooit)

Laatst bewerkt:
Aan de andere kant, als jouw loodgieter afbelt omdat ie ziek is en je betaalt hem niks, ben je die persoon dan aan het straffen voor zijn ziekte? Het lijkt me toch wat kort door de bocht te zijn om zoiets als een afstraffing van zieke mensen te zien. Als je echt ziek bent is het ook niet zo'n probleem dat je loon niet tot de laatste euro hetzelfde blijft, het feit dat je doorbetaald wordt zonder dat er prestaties tegenover staan is al heel wat. Als ik meerdere operaties moest ondergaan voor een potentieel dodelijke hartafwijking dan zou ik vooral blij zijn dat ik in een land leef waar dat financieel allemaal niet al te veel impact heeft en mij niet druk maken om het feit dat mijn collega's een betaalde verlofdag krijgen terwijl ik betaald ziekteverlof heb.
Goed, jij bent dus voor een maatregel waarbij potentieel besmettelijke mensen een stimulans hebben om toch te gaan werken en hun collega’s aansteken.

Goed, jij bent dus voor een maatregel waarbij potentieel besmettelijke mensen een stimulans hebben om toch te gaan werken en hun collega’s aansteken.
Mijn antwoord was op de stelling dat het een bestraffing zou zijn van mensen die ziek waren.

Het gaat hier ook om slechts een extra dag verlof als je niet ziek bent. Dus om die dag te behouden terwijl je wel ziek was zou je één of meer dagen ziek moeten komen werken, dagen die je wettig afwezig mag zijn, om daarna één dag terug te krijgen. De incentive om hiervoor te komen werken lijkt me niet echt groot. Bovendien mag je ook wel rekenen op een klein beetje verantwoordelijkheid bij mensen zelf vind ik, dat ze ook thuisblijven al verliezen ze daar een (klein) voordeel mee.

Alle schoolvakanties+ zomerverlof van 1/7 t.e.m. 15-8. En uiteraard de feestdagen. Op 16-8 begint het werk terug met herexamens/toezichten/startvergaderingen.

In praktijk betekent dat misschien 5 werkdagen tussen 16-8 en het begin van het academiejaar (rond 18 september).

De vakanties worden goed benut voor mijn bijberoep, maar ook voor reizen met het gezin. Ik weet niet of ik die hoeveelheid vakantie nog zou kunnen missen. Niet zo zeer die vakantie op zich, maar wel het gevoel met rust te worden gelaten en toch geld op de rekening te krijgen.

Zoveel of zo weinig als ik zelf wil. Heb ik zin in een maand of 2 ertussenuit te zijn, doe ik dat.

Ik verdien dat gewoon niets dan :)

24 wettelijk
13 adv
+ brugdagen en niet wettelijke feestdagen (11 juli vlaamse feestdag, 15 nov dag van de dynastie, ...)
5 dagen jaarlijks te koop via budget cafetariaplan (die dagen kunnen ook opgespaard worden gedurende de carrière, dus moeten niet in datzelfde jaar opgebruikt worden)

kan iemand mij zeggen hoe het juist zit, als je nu pakweg 42 bent?

ik ga er van uit: 20 dagen verlof, + 2 conventionele + 5 (omdat je tussen de 35 en 44 bent , speciaal zo in dit CAO)

of mis ik iets? en wat als je 45 of 46 bent? ben je die 5 dagen dan kwijt? ik vind het vrij onduidelijk.

edit:

dus via deze website heb ik het gevonden (denk ik). Dus eigenlijk wordt het pas interessant als je 45 bent, en in dit CAO zit.

Maar hoe bindend zijn die afspraken ook? Gezien de regering nu aan alles beknibbeld..
Vind het erg riskant om naar nieuwe job en nieuwe CAO over te stappen, om dan eventueel al die voordelen in rook te zien opgaan.

Laatst bewerkt:

kan iemand mij zeggen hoe het juist zit, als je nu pakweg 42 bent?

ik ga er van uit: 20 dagen verlof, + 2 conventionele + 5 (omdat je tussen de 35 en 44 bent , speciaal zo in dit CAO)

of mis ik iets? en wat als je 45 of 46 bent? ben je die 5 dagen dan kwijt? ik vind het vrij onduidelijk.

edit:

dus via deze website heb ik het gevonden (denk ik). Dus eigenlijk wordt het pas interessant als je 45 bent, en in dit CAO zit.

Maar hoe bindend zijn die afspraken ook? Gezien de regering nu aan alles beknibbeld..
Vind het erg riskant om naar nieuwe job en nieuwe CAO over te stappen, om dan eventueel al die voordelen in rook te zien opgaan.
off topic maar wil je de sociale sector in? Als administratieve of als hulpverlener?

Voorwaarden zijn bindend zoals JPV aangaf.

Ik zou mijn vote moeten kunnen aanpassen, vorig jaar ben ik van werk veranderd.
Komende van 31 + eventuele wettelijke feestdagen die in het weekend vallen. Zit ik nu aan 43 dagen geloof ik, zonder overgedragen verlof.

Terug
Bovenaan